กำลังแสดงหน้าที่ 1/2
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร Classroom มีข้อมูลจำนวน 29 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1Classroom (3)
(1) Classroom air conditioner automatic control through online schedule
Nat Tangpanichayanont ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Epistermological beliefs about culture of Thai social sciences teachers a critical discourse analysis perspective
Kunthida Rungruengkiat;กุลธิดา รุ่งเรืองเกียรติ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) A Research on the enhancement of Guangxi traditional high school to smart classroom for developing better students' learning behaviors
Xie Changcheng ;มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2Classroom Action Research (4)
(1) การวิเคราะห์ตัวประกอบสมรรถภาพของครู- อาจารย์ แผนกช่างกลโรงงานที่จำเป็นสำหรับการทำวิจัยในชั้นเรียน
วิทยา แสนคำ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Classroom action research on teaching english through audio-visual materials in primary level 3
Piyanart Boonruang ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) นวัตกรรมการนิเทศ การประเมินการปฏิบัติวิชาชีพครู และการส่งเสริมการเรียนรู้ด้านการวิจัยในชั้นเรียนของนักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
ศรีวิไล พลมณี ;นันทิยา แสงสิน;สุรางคนา เลี่ยมเพ็ชรรัตน์;เสาวนิตย์ เจริญชัย ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (งานวิจัย/Research report)
(4) การพัฒนาการวิจัยในชั้นเรียนให้บุคลากรทางการศึกษา ในการพัฒนานักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู
อรนุช ศรีคําา;วิไลวรรณ ศิริเมฆา;สินีนาฏ วัฒนสุข;บรรพต วงศ์ทองเจริญ;คําาจันทร์ ร่มเย็น;สาธิตา จอกโคกกรวด ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ (บทความ/Article)
3Classroom activities (2)
(1) Use of english teaching and learning activities and learners perceptions : a study of two class types
Ratchadaporn Sriphiboon ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Use of english teaching and learning activities and learners perceptions a study of two class types
Ratchadaporn Sriphiboon ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
4Classroom Anxiety (2)
(1) Foreign language classroom anxiety of secondary students of the international education program for basic education at Piboonbumpen Demonstration School, Burapha University
Panicha Boonrat ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Use of Teacher Feedback Strategies to Reduce Students’ Foreign Language Classroom Anxiety
James Anthony Dobson ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
5Classroom behavior (2)
(1) Teachers Leadership Strategies for Classroom Behavior Management
Gao Tingting ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Navigating the Challenges of Classroom Behavior Management and Discipline in Diverse Multicultural Elementary Classrooms
Mark Anthony David Minnie ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (วิทยานิพนธ์/Thesis)
6Classroom Building (1)
(1) การศึกษาความเป็นไปได้ทางเทคนิคและเศรษฐศาสตร์ของการใช้เครื่องปรับอากาศแบบส่วนกลางแทนการใช้เครื่องปรับอากาศแบบแยกส่วนของอาคารเรียนรวม 3, 4, 5 มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าการศึกษาความเป็นไปได้ทางเทคนิคและเศรษฐศาสตร์ของการใช้เครื่องปรับอากาศแบบส่วนกลางแทนก
ชัชพล ปิยะธรรมกุล ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
7Classroom discourse (1)
(1) DDL scaffolding for pre-tertiary learners : using a pedagogical corpus and interface
Kunrada Chiranorawanit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
8Classroom Environment (7)
(1) The climate of secondary schools in Northeast Thailand : the relationships among school climate,student achievement, morality, and happiness
Srimala Jatuporn ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Participation acts and communication strategies in academic classroom discussions: a case study of students in the master of arts program in applied linguistics at Prince of Songkla University
Wenwen Tian ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Classroom Environment and the Stratification of Senior High School Student\'s Mathematics Ability Perceptions
Nelda A. NACION ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (Article/Proceeding)
(4) Participation acts and communication strategies in academic classroom discussions a case study of students in the master of arts program in applied linguistics at Prince of Songkla University
Wenwen Tian ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) ปัจจัยส่งเสริมและปัจจัยที่เป็นอุปสรรคต่อผลการทดสอบทางการศึกษาระดับชาติขั้นพื้นฐานของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักการศึกษา กรุงเทพมหนคร
ชุลีรัตน์ เหล่าตระกูล ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างสภาวะความสบายกับกระบวนการคิดซับซ้อนของนักเรียน
รวิณัฐ ตันวิสุทธิ์ ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Use of Teacher Feedback Strategies to Reduce Students’ Foreign Language Classroom Anxiety
James Anthony Dobson ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
9Classroom feedback (1)
(1) การสำรวจผลข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้น ที่มีต่อความตระหนักทางภาษาในการเขียนจดหมายของนักเรียน
พัชรี สีดาคำ ;Patcharee Sridakwn ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
10Classroom games (1)
(1) Research on level of activeness in classroom games participation among third-grade college students of oral Chinese course – Hanoi University of Industry and Strategies to modernize classroom games contents
Nguyen Truong Giang ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (บทความ/Article)
11Classroom games usage (1)
(1) The Usage of Games in the Classroom and Kinesthetic Students\' English Achievement
Fanny Helda RANTUNG ;มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก (Article/Proceeding)
12Classroom implementation (1)
(1) Thai EFL teachers' beliefs about World Englishes
Rungphailin Saengsukkha ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
13Classroom interaction (3)
(1) Corrective feedback in Chinese EFL classroom interaction : provision, response, and interactional contexts
Liu, Yan ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A study of teacher trainees' initiations and students' responses
Panuwat Pantakod;ภาณุวัฒน์ พันธโคตร์ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Initiating talks used by the teacher to stimulate verbal responses from students
Praewpilas Rachomas;Wannapa Trakulkasemsuk ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
14Classroom interactional competence (1)
(1) A conversation analytic study on classroom interactional competence : a case study of teacher-learner interactions in academic English speaking and listening classrooms
Sumita Supakorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (งานวิจัย/Research report)
15Classroom learning (1)
(1) Novice teacher's learning though a project-based learning class
Chomphunuch Jarusrose;Classroom learning ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
16Classroom learning centers (1)
(1) The development of the instructional strategies for effective ICT integration in the classroom
Cheeraporn Sangkawetai;จีระพร สังขเวทัย ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
17Classroom management (16)
(1) Participation acts and communication strategies in academic classroom discussions: a case study of students in the master of arts program in applied linguistics at Prince of Songkla University
Wenwen Tian ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A relationship between beliefs of EFL university teachers in a Thai university context and their instructional behaviors : a crucial issue
Darika Bhakdikul ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Perceived self-efficacy of Thai secondary School English teachers
Rungthip Srisopha;Punyapa Saengsri ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
(4) Developing program to enhance teachers\' competency in classroom management for upper secondary schools in mrauk-u district Myanmar
Dolly Shein ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Foreign teachers management system in and English program school: A case study at Piboonbumpen Demonstration School Burapha University, Thailand
Rapin Chuchuen;Chalong Tubsree;Surin Suthithatip ;มหาวิทยาลัยบูรพา (บทความ/Article)
(6) การศึกษาการจัดการชั้นเรียนแบบครูประจำชั้นเพียงคนเดียวในโรงเรียนประถมศึกษา
วรลักษณ์ สุธาเนตร ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Classroom discourse analysis of Thai students learning Chinese language : A case study at Chiang Rai Rajabhat University
Hu Dandan ;มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) พฤติกรรมการจัดการชั้นเรียนร่วมอย่างมีประสิทธิภาพของครูระดับประถมศึกษา
ปวีณา แพงทรัพย์ ;มหาวิทยาลัยการจัดการและเทคโนโลยีอีสเทิร์น (บทความ/Article)
(9) Thai secondary students opinions towards the characteristics and classroom management of native and non-native English-speaking teachers
Chakkapun Wangwiwattana ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) Investigating Thai English teachers' classroom management strategies in a secondary School context
Shu, Zhong ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) Participation acts and communication strategies in academic classroom discussions a case study of students in the master of arts program in applied linguistics at Prince of Songkla University
Wenwen Tian ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) Students' satisfaction towards learning foreign languages with native teachers at a private language school
Nuttiwan Prawadlerdruk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) An investigation of teacher opinions on the effectiveness of an English textbook for grade 1 students
Sarawut Pornsakkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) A study of challenges of Chinese undergraduate students and Chinese English teachers in English language classrooms
Fan Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) Online classroom management framework using personal knowledge management
Cao, Juanrui ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) Investigating interactions in the Thai EFL classroom: a case study of experienced vs novice teachers
Siriwan Hueangsri ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
18Classroom management. (2)
(1) Students' misbehavior in college EFL classes students' and teachers' perspectives
Duangjit Sukhapabsuk. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Challenges of mixed-ability class management
Watcharee Paisart. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
19Classroom observation (2)
(1) Let me tell you about your lesson: reflection in feedback following classroom observations in Cambodia
Louw, Stephen;Billsborrow, Troy ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (บทความ/Article)
20Classroom observation. (1)
(1) Learning from peers : the important step of self-development for EFL teachers
Saovapa Wichadee. ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/2
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 36
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,368
รวม 2,404 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 180,268 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 651 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 474 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 47 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 42 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 12 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 181,500 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48