แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Examine and assess the influence of content development on Xiaohongshu platform for brand interaction: an in-depth analysis of a minor stationery
การวิเคราะห์และประเมินผลกระทบการพัฒนาคอนเทนต์ของธุรกิจ เครื่องเขียนขนาดเล็กบนแพลตฟอร์มเสี่ยวหงซูต่อการมีปฏิสัมพันธ์กับ แบรนด์ กรณีศึกษากลยุทธ์ของธุรกิจเครื่องเขียนขนาดเล็ก

Name: Ou, Ting
LCSH: Stationery trade
LCSH: Social media
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Communication in marketing
LCSH: Electronic commerce -- China
LCSH: Internet marketing -- China
Abstract: This study focused on small stationery brands on the Xiaohongshu platform and aimed to explore how content marketing affected brand communication. A combination of quantitative and qualitative methods was employed for analysis. Data were collected using a web-scraper (Octopus Collector) to gather 400 notes from 20 leading small stationery brand accounts, and then analyzed with statistical tools (e.g., chi-square tests) and content analysis. The analysis considered external factors such as posting time, market competition, and product popularity, and summarized the characteristics and dissemination effects of both high and low-quality notes. These factors were found to significantly influence user engagement and brand awareness. In addition, a Xiaohongshu account was operated to validate the conclusions in practice, which helped enhance the robustness of the findings. The study found that high-quality notes typically outperformed others in several aspects. These included cover design, title relevance, integration of text and images, and effective use of hashtags. Notably, a larger proportion of high-quality notes adopted the video format (62%). This significantly increased user engagement, which averaged 19,763 interactions. In terms of content topics, product display and product detail introduction were the most common. They accounted for 42.5% and 36% of the notes, respectively. Statistical analysis revealed a significant difference between video and image-text notes in presenting product detail introduction ( chi ^ 2 = 67.5 p < 0.05 ) This indicates that video content was more effective in this aspect. Additionally, the presence of celebrity-related elements also contributed positively to note performance. Based on these findings, the paper proposes several strategies for optimizing content marketing. These include maintaining consistency in brand style, enhancing product detail introduction, incorporating celebrity-related elements, and increasing the proportion of video content. These recommendations aim to help small stationery brands improve their communication effectiveness and strengthen brand influence on the Xiaohongshu platform.
Abstract: งานวิจัยนี้มุ่งเน้นที่แบรนด์เครื่องเขียนขนาดเล็กบนแพลตฟอร์มเสี่ยวหงซู โดยมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาผลกระทบของการตลาดเนื้อหาต่อการสื่อสารแบรนด์ วิธีวิจัยที่ใช้ประกอบด้วยการวิเคราะห์ เชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ โดยรวบรวมข้อมูลด้วยเครื่องมือดึงข้อมูลอัตโนมัติ (Octopus Collector) ซึ่งสามารถเก็บโน้ตจำนวน 400 รายการจากบัญชีของแบรนด์เครื่องเขียนขนาดเล็กชั้นนำ 20 ราย เพื่อวิเคราะห์ด้วยเครื่องมือทางสถิติ (เช่น การทดสอบไคสแควร์) และการวิเคราะห์เนื้อหา 6 การวิเคราะห์ยังพิจารณาปัจจัยภายนอก เช่น ช่วงเวลาการโพสต์ ความสามารถในการแข่งขัน ของตลาด และความนิยมของสินค้า พร้อมทั้งสรุปลักษณะและประสิทธิภาพในการสื่อสารของโน้ตที่ มีคุณภาพสูงและโน้ตที่มีคุณภาพต่ำ โดยปัจจัยเหล่านี้ล้วนส่งผลอย่างมีนัยสำคัญต่อระดับการมีส่วน ร่วมของผู้ใช้และการรับรู้แบรนด์ นอกจากนี้ ผู้วิจัยยังได้สร้างและบริหารบัญชีเสี่ยวหงซูส่วนตัวเพื่อตรวจสอบข้อสรุปในเชิงปฏิบัติ ซึ่งช่วยเพิ่มความน่าเชื่อถือให้กับผลการศึกษา ซึ่งช่วยเพิ่มความน่าเชื่อถือให้กับผลการศึกษาใหม่ ผลการวิจัยพบว่าโน้ตที่มีคุณภาพสูงมักมีความโดดเด่นในหลายด้าน นในหลายด้าน เช่น การออกแบบปก Chiang Mai University ความสอดคล้องระหว่างหัวข้อกับเนื้อหา การผสมผสานภาพและข้อความ และการใช้แฮชแท็กอย่างมี ประสิทธิภาพ โดยโน้ตคุณภาพสูงส่วนใหญ่มักใช้รูปแบบวิดีโอ (ร้อยละ 62) ซึ่งสามารถเพิ่มระดับการ มีส่วนร่วมของผู้ใช้ได้อย่างชัดเจน โดยมีค่าเฉลี่ยการมีส่วนร่วมอยู่ที่ 19,763 ครั้ง ในด้านเนื้อหา หัวข้อที่พบบ่อยที่สุด ได้แก่ “การแสดงสินค้า” และ “การแนะนำรายละเอียด สินค้า" คิดเป็นร้อยละ 42.5 และ 36 ตามลำดับ การวิเคราะห์ทางสถิติแสดงให้เห็นถึงความแตกต่าง อย่างมีนัยสำคัญระหว่างโน้ตประเภทวิดีโอกับโน้ตแบบภาพและข้อความในการนำเสนอรายละเอียด สินค้า ( X ^ 2 = 67.5 , p < 0.05 ) ซึ่งชี้ให้เห็นว่าเนื้อหาวิดีโอแสดงให้เห็นถึงประสิทธิภาพที่เหนือกว่าในด้านนี้ นอกจากนี้ ยังพบว่าองค์ประกอบเกี่ยวกับบุคคลที่มีชื่อเสียงมีส่วนช่วยเพิ่มประสิทธิภาพของ โน้ตด้วยเช่นกัน จากผลการศึกษา งานวิจัยได้นำเสนอแนวทางในการพัฒนากลยุทธ์การตลาดเนื้อหา ได้แก่ การ สร้างเอกลักษณ์ของแบรนด์ให้มีความสม่ำเสมอ การเพิ่มการนำเสนอรายละเอียดของสินค้า การผสาน องค์ประกอบเกี่ยวกับคนดัง และการเพิ่มสัดส่วนของเนื้อหาวิดีโอ ข้อเสนอแนะเหล่านี้มีเป้าหมายเพื่อช่วยให้แบรนด์เครื่องเขียนขนาดเล็กสามารถสื่อสารแบรนด์ได้อย่างมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น และ เสริมสร้างอิทธิพลของแบรนด์บนแพลตฟอร์มเสี่ยวหงซู
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2025
Modified: 2025-09-14
Issued: 2025-09-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 662132033.pdf 2.2 MB
ใช้เวลา
0.037091 วินาที

Ou, Ting
Title Contributor Type
Examine and assess the influence of content development on Xiaohongshu platform for brand interaction: an in-depth analysis of a minor stationery
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ou, Ting
Sirikorn Santirojanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sirikorn Santirojanakul
Title Creator Type and Date Create
Design the cosmetics marketing survey suggestion questionnaire through Common KADS methodology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Li Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selling Thai cosmetic products to Chinese market through the Chinese online influencer
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Su Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Apply an AHP technique for content analysis of Chinese students satisfaction for studying in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoommhiphat Pongpruttikul;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Liyun Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of anchor characteristics on the consumer purchase intention: focus on the comparative analysis of Chinese and Thai consumer
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirikorn Santirojanakul
Mo, XiYuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparative study on sales of Thai latex pillows on Taobao and Lazada platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirikorn Santirojanakul
Zhu, Jiayi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Examine and assess the influence of content development on Xiaohongshu platform for brand interaction: an in-depth analysis of a minor stationery
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirikorn Santirojanakul
Ou, Ting
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of factors influencing Chinese consumers’ purchase intentions in cross-border live streaming e-Commerce of Thai cosmetics
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirikorn Santirojanakul
Li , Jingting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,866
รวม 2,870 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 249,107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 387 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 274 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 74 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 62 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 24 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 249,936 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28