แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The influencing factors of internationalization strategy of Fu Yao group

keyword: Independent Study
ThaSH: Industrial organization
Classification :.DDC: 658.83
; internationalization strategy
ThaSH: Marketing research
; Fu Yao Group
ThaSH: Business management
; influencing factors
Abstract: As China economy continues to integrate into the global economic landscape, the development of China manufacturing industry has increasingly ventured into international markets. Fu Yao Group, as a major global supplier and technology leader in automotive glass, holds a significant market share in the international arena. The remarkable achievements of Fu Yao internationalization efforts were attributed to its strategic decisions in this regard. This study reviewed existing research on enterprise internationalization strategies, delved into the influencing factors of internationalization strategies, analyzed the relationships between these factors and internationalization strategies, and proposed targeted improvement suggestions for Chinese manufacturing enterprises engaged in cross-border operations and management. Specifically, this study explored the impact of four factors on Fu Yao Group’s internationalization strategy. The four factors were international management, international talent, international brand, and international innovation. Adopting a quantitative research approach, a total of 400 questionnaires were distributed, with 351 valid responses, yielding an effective response rate of 87.8%. The study found that international management, international talent, international brand, and international innovation have significant effects on the internationalization strategy of Fu Yao Group. Based on the findings, the following recommendations are proposed: (1) Building an enterprise global management system; (2) Emphasizing the cultivation of international talent; (3) Building brand characteristics and leveraging brand influence; (4) Pursuing independent technological innovation.
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Name: Zhang Li
Role: Advisor
Created: 2568
Modified: 2568-09-03
Issued: 2025-09-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ZhongTianyi.pdf 567.04 KB
ใช้เวลา
0.024536 วินาที

Zhong Tianyi
Title Contributor Type
The influencing factors of internationalization strategy of Fu Yao group
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhong Tianyi
Zhang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Zhang Li
Title Creator Type and Date Create
A Study of the Competitive Strategy of Prachanphang Resort in Laos Based on Porter s Five Forces Model
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhao Shu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case Study of the impact of digital marketing strategies on brand expansion of Haoyun e-commerce
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Guo Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of customer satisfaction with Home Decoration Enterprises - a case study of Dongyi Risheng Home Decoration Group Co., Ltd. /
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Gao Lili
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the effect of perceived superior trust with self-efficacy as a mediating variable on employees voice behavior
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Qingfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Teaching quality of Adult Education of Kunming University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang XiaoYuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Evaluation of Educational Quality in Ethnic Minority Schools -A Case Study of Yunnan Minzu University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Xing Xuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Strategies to Combat Counterfeit Luxury Goods: A Case Study of Chanel in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Tao Xinyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of Tencent s Mobile Payment international expansion based on diffusion of innovations theory
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Shiman
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of employee salary disparities on enterprise performance in Tencent
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhou Zehao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of Social Media Marketing on Consumer Purchase Behavior a case study of TIKTOK
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang KaiRui
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of WeChat friend interaction on consumers purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
You Xiaoxi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of the supply chain integration strategy on the competitiveness of polyurethane enterprises a case atudy of HL New Material Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Guo Peiyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of digital transformation on employee job satisfaction a case study of Chongqing Changan automobile manufacturing enterprise
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Zongnan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of mergers and acquisitions on financial performance of new chemical materials enterprises a case study of Jinfa Technology s Acquisition of Baolai
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yan Yuanmeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of enterprise human resource management system on employee satisfaction-a case study of OXIRAN company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Xiruo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing teacher turnover in Wuxuan County experimental primary school
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Deng Sihui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of students motivation for enrollment in Changsha Xiangdu Secondary Vocational school
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Xu Shaofu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the employee training effectiveness of Chinese SMEs a case study of Xi an, Shaanxi Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhao Hetiancheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of symbolic value perception on women s conspicuous consumption : a case of Lululemon
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Ke
วิทยานิพนธ์/Thesis
The career planning ability of higher vocational students in Jinhua Institute of Vocational and Technical Sciences
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yang Chenglong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of the 4Ps marketing theory on Cha Baidao marketing revenue
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Chen Jingxuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the performance of rural commercial banks a case study of ABC rural commercial bank
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Feng Junke
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the factors influencing corporate performance from an environmental perspective : a case study of Tesla, Inc.
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Jinshuo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The financial management model of small and micro enterprises in Haikou City, Hainan Province
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Tong Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of eating broadcasts on consumer purchase behavior a case study of Douyin platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yan Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of user perception on user stickiness in content-based mobile social media
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Xue Kaiyuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing college students learning motivation a case study of Yunnan University of Finance and Economics
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Mao Yaxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of Haidilao in Hangzhou Xixi Impression City Branch
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Xueqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of psychological needs and social environment on students academic engagement a case study of Yunnan Business Vocational College
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Liu Yue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the motivation for the corporate social responsibility accounting information disclosure of Hongxiang Group
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Wang Yihua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Xiaomi s competitiveness in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Guo Shize
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of education management informatization a case study of Beijing Technology and Business University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Feng Hailing
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of online interaction on consumer bhavioral intention in online shopping
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Xue Kaiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of new style tea marketing : a case study of Hey-Tea
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Shi Guoyin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing financial risk management of Sany Heavy Industry company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Liu Xiaohua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of market entry strategies on international growth of Tianhua Electronics
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Tang Jiaren
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of capital structure on corporate performance of Zhongtai Manufacturing
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Xiaoyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of employee salary disparities on enterprise performance in Tencent
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhou Zehao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of social media marketing on consumer purchase behavior a case study of TIKTOK
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang KaiRui
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of customer satisfaction with home decoration enterprises a case study of Dongyi Risheng Home Decoration Group Co., Ltd.
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Gao Lili
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the learning conformity behavior of undergraduates at Yunnan University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Yanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of WeChat friend interaction on consumers purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
You Xiaoxi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of employment satisfaction of higher vocational graduates under the school enterprise cooperation a case study of Weifang Engineering Vocational College
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Liu Yitong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the 7Ps marketing mix strategy on customer satisfaction a case study of personal finance services of bank of communications in Bozhou branch
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Shao Wen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of risk management on the financial performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Feng Yuanru
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence factors of customer satisfaction with decoration companies a case study of Yezhifeng decoration company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Chen Zhaozhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact factors of employee productivity in remote work environments at chengzhou Tech Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Xiyao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of financial management of inner Mongolia hospital
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Liu Xiaomin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of equity incentive on operational performance: a case study of Tsingtao Brewery company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Haoran Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of marketing strategy of Phoenix contact in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
He Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing user satisfaction with online education payment platforms : a case study of Himalaya platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Cui Boyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of international marketing strategy for IKEA group s products
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Qiao Hanbing
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the factors influencing teacher iob stability at East China Innovation Academy
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Huang Hongjian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of family soft environment on the academic performance of rural junior high school students: Heze experimental middle school
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Wu Caiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of content design, content dissemination and cross-border cooperation on customer participation in Chinese escape rooms
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the impact mechanism of Apple s iPhone campus marketing strategy on consumption behavior of Chinese college students from the perspective of 4Ps theory
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Lei Jia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of internationalization strategy of Fu Yao group
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhong Tianyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The educational management challenges and response strategies in a multicultural context of the United States : the practice of Confucius Institutes
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yijin Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the marketing strategies of Apple Inc. in the Chinese market
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhiyuan Hao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13,707
รวม 13,709 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 368,782 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 368,834 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165