แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The integration of intangible tie dye culture into primary education in minority areas a case study of Yunnan province

keyword: Independent Study
ThaSH: Management
Classification :.DDC: 370
; intangible cultural heritage
ThaSH: Education
; tie-dye culture
ThaSH: Education, Elementary
; primary education management system
ThaSH: Basic education
Abstract: For the development of intangible cultural heritage, Yunnan ethnic areas have unique advantages, and integrating the curriculum of intangible cultural heritage into primary education in Yunnan province is an important approach to protect intangible cultural heritage. The research objectives were: 1) To analyze the overall situation of the integration of tie-dye culture into primary education in Yunnan province; 2) To explore the effective methods of integrating intangible tie-dye culture into primary education in Yunnan province. The teachers of a primary school in Yunnan were selected as the subjects, and a total of 58 questionnaire were collected. This study adopted the quantitative method using a questionnaire survey to collected data for analysis. The study found that: 1) The tie-dye culture course in primary schools in Yunnan province areas is underdeveloped, the popularity is low and the teaching quality needs to be improved; 2) In view of the problems, according to the data analysis of the questionnaire, the feasible methods are as follows: training professional teachers, carrying out extracurricular activities, developing school-based curriculum, adopting extracurricular practice, and building a more comprehensive primary education management system from a macro perspective. The practical significance of this study is that it not only improves the primary education management for developing students’ aesthetic education, but also explores the inheritance path of intangible cultural heritage in primary schools in minority areas. Keywords: intangible cultural heritage, tie-dye culture, primary education management system
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Name: Ma Yu
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2568-08-06
Issued: 2025-08-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 PanYangyingying.pdf 592.06 KB
ใช้เวลา
0.024143 วินาที

Pan Yangyingying
Title Contributor Type
The integration of intangible tie dye culture into primary education in minority areas a case study of Yunnan province
มหาวิทยาลัยสยาม
Pan Yangyingying
Ma Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ma Yu
Title Creator Type and Date Create
A study of the impact of financial reporting quality on investor confidence in Tesla, Inc
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Zheng Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of employee satisfaction Based on Maslow s Hierarchy of Needs a case study of Zigong Hanting Hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Wan Yuxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of class participation in blended Teaching of ideological and political education at Shandong University of Engineering and Vocational Technology
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Li Yuxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the factors influencing student learning effect from Python training course of Shandong University of Engineering and Vocational Technology
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Li Zihui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of employment satisfaction of Marketing Graduates of Shandong University of Engineering and Vocational Technology
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Shi Jiamin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of mathematics learners satisfaction with flipped classroom at Shandong Kevin Technical School
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Su Xiaoling
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the compensation satisfaction of salepersons in Chain Home Real Estate Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Wei Tingru
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer loyalty to restaurant brands in the catering industry of Henan Province a case study of time-honored brands
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Xing Xiangsong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the marketing management of MUJI brand store in Nanjing, Jiangsu Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Xu Dingling
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of client satisfaction with Law Firms a case study of Zhongtong law firm in Beijing
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Xu Junlin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of BYD s profitability based on DuPont analysis
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Wang Mengli
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of financial risk management of Shanghai Wei Lai Automobile Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Ji Yunsheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of Li Ning s sports brand internationalization strategy
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Ni Gang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the ideology and morality of left-behind children in rural China a case study of Huangzhuang Primary School in Guoyang County, Anhui Province
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Li HuiRan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the effects of parental lnvolvement on academic performance at Hong Kong primary schools based on epstein s six types of parental involvement framework
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Liu Shuo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of Apple s capital structure on corporate performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Xu Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of manufacturing intelligence on consumers purchase intentions a case study of Haier in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Ni Yaozu
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the impact mechanism of live-streaming marketing on Chinese college students purchase intentions
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Bao Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of Pangdonglai company in Henan,China
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Li Shaobin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of the integration of leadership education into broadcasting and hosting art major of Dianchi college
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Fu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the innovation of classroom teaching organization in broadcasting and hosting arts programs at private universities in Shaanxi Province : a case study of Xi an Peihua University
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Gan Huijie
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of corporate culture on employee loyalty in small and medium-sized enterprises: a case of Xinhe Technology Co., Ltd
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Zheng Qiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of precision marketing on customer loyalty to WeChat
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Zu Qianyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of staff turnover in Changsha Hong Tong Hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Ming Yongsheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of intangible tie dye culture into primary education in minority areas a case study of Yunnan province
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Pan Yangyingying
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of Chinese tourists satisfaction about the shopping malls in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Chu Haoran
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing consumer purchase intentions of mixue ice cream & tea in Henan, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Xu DongSheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing the development of higher education management a case study of SuZhou university of science and technology
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Xu Guyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of digital transformation strategies on export performance of Haifeng Machinery
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Gao Chuanfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of mental health management of high school teachers in Weishan county, Yunnan province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Wu Peiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of brand trust and AI technology trust on consumers usage behavior of Huawei s AI powered smart home products
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Hu Bingtao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of consumer participation on new product purchasing behavior in smartphone consumption: a case study of Oppo
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Wu Jieyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of users willingness to pay for online education platforms
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Lin Xiaoding
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of contextual marketing characteristics of outdoor advertising on consumer purchase intention: a case of Plan B Media
มหาวิทยาลัยสยาม
Ma Yu
Kittisak Wongvitsud
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,591
รวม 1,593 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 102,447 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 488 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 148 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 56 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 35 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 18 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 13 ครั้ง
รวม 103,205 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.133