แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Integrated Marketing Communication for Sustainable Tourism in Thailand: A Structural Equation Model of Tourist Behavioral Responses

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : Research Administration Division, Mae Fah Luang University
Email : library@mfu.ac.th


keyword: Sustainable Tourism
ThaSH: Humanities
; Integrated Marketing Communication
ThaSH: Social sciences
; Natural Attractions Conservation
ThaSH: Sustainable tourism
; Structural Equation Model
ThaSH: Tourists Structural equation modeling
; Thailand
ThaSH: Human behavior
ThaSH: Human behavior models
ThaSH: Marketing
Abstract: This study aims to develop a structural equation model (SEM) illustrating how Integrated Marketing Communication (IMC) strategies can effectively enhance tourist engagement and promote conservation efforts at natural tourist attractions in Thailand. Employing a mixed-methods approach, the research combined qualitative insights from in-depth interviews with seven key informants and quantitative data from surveys of 500 tourists. The questionnaire used for data collection was validated by experts, achieving an Item Objective Congruence (IOC) score above 0.5 and high reliability (Cronbach’s Alpha = 0.95). Structural equation modeling analysis performed using IBM SPSS AMOS version 24 yielded excellent fit indices (P-value = 0.102, CMIN/DF = 1.160, GFI = 0.967, RMSEA = 0.018). Results revealed that advertising significantly influenced public relations (Standardized Regression Weight = 0.881), followed by direct marketing and personal selling. Additionally, IMC tools including social media campaigns, targeted advertising, and influencer marketing were particularly effective in raising environmental awareness and fostering sustainable behaviors among tourists. This research provides practical recommendations for policymakers and tourism operators to strategically integrate IMC tools into conservation programs, thereby contributing to the sustainable development of Thailand’s natural attractions.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Centre
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Modified: 2025-07-31
Issued: 2025-07-31
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : MFU Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences. Vol.14, No.1 (January - June 2025) : p.98-114
MFU Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences. Vol.14, No.1 (January - June 2025) : p.98-114
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2025-v14-no1-p.98-114.pdf 340.35 KB
ใช้เวลา
0.018888 วินาที

Ronnaphop Nopsuwan
Title Contributor Type
Integrated Marketing Communication for Sustainable Tourism in Thailand: A Structural Equation Model of Tourist Behavioral Responses
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Ronnaphop Nopsuwan;Cholticha Rodgunphai;Supitcha Pornsuksawat

บทความ/Article
Cholticha Rodgunphai
Title Contributor Type
Integrated Marketing Communication for Sustainable Tourism in Thailand: A Structural Equation Model of Tourist Behavioral Responses
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Ronnaphop Nopsuwan;Cholticha Rodgunphai;Supitcha Pornsuksawat

บทความ/Article
Supitcha Pornsuksawat
Title Contributor Type
Integrated Marketing Communication for Sustainable Tourism in Thailand: A Structural Equation Model of Tourist Behavioral Responses
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Ronnaphop Nopsuwan;Cholticha Rodgunphai;Supitcha Pornsuksawat

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13,150
รวม 13,152 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 353,657 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 353,708 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165