แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Research factors affecting the intention to buy consumer products by Lazada applications under the COVID-19 crisis in Bangkok
曼谷消费者在 COVID - 19 危机下的影响通过 LAZADA 在线申请购 买消费品的意愿的因素

LCSH: Consumers' preferences
LCSH: Electronic commerce -- Case studies
LCSH: Consumer behavior -- Case studies
LCSH: Consumer protection
Abstract: The objectives of this research to 1) study the consumers' purchasing behavior on Lazada application during the COVID-19 crisis in Bangkok, 2) investigate the levels of intention to buy products on Lazada application during the COVID-19 crisis in Bangkok, 3) examine the levels of perception of the benefits, enjoyment, convenience, price, and value to buy products on Lazada application during the COVID-19 crisis in Bangkok, and 4) study factors influencing benefits and the perception of enjoyment, price and value to buy products on Lazada application during the COVID-19 crisis. Data were collected from 400 consumers residing in Bangkok by using a questionnaire as a tool. The statistics used to analyze the data consisted of percentage, mean, standard deviation, analysis of multiple regression equations. The results showed that the samples were mostly female, aged between 21- 30 years old. Their education level was lower than a bachelor's degree. Their average income was more than 12,000 Baht per month, and most of them were employed. From the analysis of the factors influencing the consumers' behavior, it was found that there were two factors including price and enjoyment
Abstract: 本研究的目的是 1) 研究曼谷消费者在 Covid-19 危机下通过 Lazada 在 线应用程序通过 Lazada 在线应用程序购买消费品的购物行为。2) 研究使用 Lazada 在线应用程序进行购买的意向水平曼谷消费者在 Covid-19 危机下通过 Lazada 在线应用程序购买的消费品。3) 了解好处享受感轻松感价格感知和价 值感知 在曼谷消费者的 Covid-19 危机下,通过在线应用程序 Lazada 购买消 费品 4) 研究对收到的感知利益的影响。享受感轻松感价格感知和价值感知 在 Covid-19 危机下,曼谷 400 名消费者使用问卷作为收集数据的工具,通过 在线应用程序 Lazada 购买消费品。用于分析数据的统计量包括百分比、平均 值、标准差。和多元回归方程的分析。 结果表明,样本特征多为女性。年龄在21-30 岁之间,文化程度低于学 士学位。 平均月收入超过12,000 泰铢,其中大部分是有工作的。通过在线应 用程序影响设置使用行为的因素研究结果 Lazada 消费者在 Covid-19 危机下购 买消费品的情况表明,有两个因素对消费者使用 Lazada 在线应用程序在线购 物的行为产生积极影响:影响最大的因素是价格感知,其次是感知享受。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: PATHUM THANI
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2568-07-30
Issued: 2025-07-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
Spatial: Bangkok
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 PAVEERUK KORWISETPICHIT.pdf 1.03 MB
ใช้เวลา
0.080019 วินาที

Paveeruk Korwisetpichit
Title Contributor Type
Research factors affecting the intention to buy consumer products by Lazada applications under the COVID-19 crisis in Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Paveeruk Korwisetpichit
Yang Shuchen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shuchen
Title Creator Type and Date Create
Innovative marketing strategy forfurniture company : the case of Mengzhen Rredwood Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Jian Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the service quality of the thire party logistics enterprise from the IPA model : the case of M Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Jiani Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of enterprise innovation and reform on employee turnover rate with employee satisfaction as the mediator variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang ShuChen
Lijian Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the relationship between brand value enhancement and customer satisfaction in the soft drink industry : based on brand identity perspective
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Wanting Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corporate social capital and corporate performance of listed companies : taking commercial credit as an mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yani Liang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customers' emotional experience on customers' repurchase : a case study of taking multimedia restaurants
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Ling Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on the management of new generation employee separation in state-owned commercial banks : take X bank as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Huangrongshang Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of e-commerce development on enterprise management strategies : a case study of Cofco Thailand Branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Jiasi Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of work connectivity behavior after-hours on employees' withdrawal behaviors : the mediating role of work stress
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Peishan Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value and involvement degree on purchase intention in the context of live streaming E-commerce
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Zongze Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of customer perceived value on consumption behavior under catering O2O model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Wu Yinye
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive experience mode on customer behavior of online music application : taking perceived value as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Rui Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research factors affecting the intention to buy consumer products by Lazada applications under the COVID-19 crisis in Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Paveeruk Korwisetpichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of feeling trusted by supervisors on employees\' job burnout
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yixin Peng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of e-commerce platform shopping experience on online marketing performance of clothing enterpris : the role perceived value as an intermediary
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Enzhuo Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact mechanism of agricultural product short videos on consumers\' purchase intention research
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Huihua Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the impact of information sharing and the degree of goal consistency in the SAP system on supplier trust : a case study of Cofco Group\'s Thailand branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Li Yanhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media marketing of SY commercial realestate company based on Sicas model applied research
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yibo Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Building sales channels for new tire brands using strategic management theory : a case study of brand A
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Weiguo Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship among store image, perceived price, perceived value and customer experience on purchase intention (the case of traditional retail stores, Phranakhon Si Ayutthaya Province, Thailand)
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yiying Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,978
รวม 5,983 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 388,633 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,825 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 217 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 16 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 12 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 390,736 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33