แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China

Name: Lu Fan
ThaSH: Vocabulary -- Study and teaching
ThaSH: English language -- Vocabulary -- Study and teaching
ThaSH: Reading -- Phonetic method
ThaSH: English language -- Vocabulary -- Study and teaching
Abstract: This study aimed to compare Grade 5 students’ English vocabulary before and after using phonics instruction and to investigate the students’ satisfaction with the use of phonics instruction in English vocabulary lessons in Hubei province, China. A cluster random sampling method was employed to select a study sample from two Grade 5 classes in a school located in Hubei province. Quantitative data were collected through a pre-test and a post-test, evaluating Grade 5 Chinese students' English vocabulary, and were analyzed using paired sample t-test. In addition, a questionnaire was used to collect data to examine the students’ satisfaction with the use of phonics instruction, which was analyzed using mean and standard deviation. The results of the pre-test and post-test revealed a significant improvement in students' English vocabulary, as indicated by a notable mean difference of 6.40 points (16%) between the pre-test score ( =24.57, SD=5.71) and post-test score ( =30.97, SD=6.52). Furthermore, the findings from the questionnaire demonstrated that nearly all participants expressed a high level of satisfaction with the implementation of phonics instruction in English vocabulary lessons. Consequently, this study demonstrated the effectiveness of phonics instruction as an alternative method for teaching and learning English vocabulary.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2568-07-23
Issued: 2025-07-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: China
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LU FAN.pdf 1.37 MB
ใช้เวลา
0.121273 วินาที

Lu Fan
Title Contributor Type
The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Lu Fan
Techameth Pianchana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Techameth Pianchana
Title Creator Type and Date Create
The learning management with the fun dubbing application for English speaking skill of grade 6 Chinese students in Sichuan Province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Li Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Chinese oral expression using nursery rhymes of grade 3 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Ying Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of English speaking skills using documentary films of grade 10 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Nayun Ding
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of learning achievement in Chinese vocabulary using Chinese songs for grade three Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Jia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management with TikTok media for English speaking skill of grade 7 Chinese students in Yunnan Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Wang Yuetong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of phonics instruction to improve English vocabulary of grade 5 students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Lu Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of cooperative learning for enhancing the English speaking skill of national high school students in Myanmar
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Sai Aung Khan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of English speaking skills using online collaborative learning for Myanmar migrant students in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Nang Aye Aye Than
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management with the multimedia for English speaking skill of grade 6 Chinese students in Yunnan Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Zhang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of script analysis approach to improve drama performance for the second year university student in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Techameth Pianchana
Hao Xianrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8,942
รวม 8,942 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,517 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 64,547 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165