แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of mobile assisted language learning (mall) through cake application to improve speaking skill of grade 6 Bhutanese ESL students

LCSH: Language and languages -- Computer-assisted instruction
LCSH: Computer-assisted instruction -- Bhutan
LCSH: Educational technology
LCSH: Mobile communication systems in education -- Bhutan
Abstract: The study was aimed to examine the use of Mobile Assisted Language Learning (MALL) through Cake application in improving speaking skill of grade 6 ESL Bhutanese students and to find out students’ learning satisfaction about the use of MALL through Cake. A Quasi-experimental research design was incorporated by selecting one section of 30 participants from two sections through a simple random sampling. The quantitative data gathered using pretest, posttest and questionnaire were analyzed and interpreted applying inferential statistics t-test with p≤.05 level of significance, mean, and standard deviation. Likewise, qualitative data through focus group interview were condensed, coded and analyzed by theme-based. The results based on the pretest and posttest showed that the students’ posttest mean score of 13.50 was higher than the pretest mean score of 7.77 with a mean score difference of 5.73. Further, the significance (p) value was .01 which indicated that MALL through Cake was effective in teaching English Speaking. Besides, the findings of the questionnaire and focus group interview concluded that participants expressed a high level of satisfaction, therefore, the use of MALL through Cake application can be used as an alternate tool to teach English speaking as it brings immense fun, motivation, collaboration to students’ learning experiences and also provides freedom of time and space in learning English speaking.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-07-23
Issued: 2025-07-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Bhutan
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 NIMA DORJI.pdf 1.44 MB
ใช้เวลา
0.085032 วินาที

Dorji, Nima
Title Contributor Type
Factors influencing lifestyle modification among persons with hypertension in Punakha, Bhutan
มหาวิทยาลัยบูรพา
Dorji, Nima
Niphawan Samartkit
Khemaradee Masingboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mobile assisted language learning (mall) through cake application to improve speaking skill of grade 6 Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Dorji, Nima
Nipaporn Sakulwongs
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Sakulwongs
Title Creator Type and Date Create
The application of MOOC for careers guidance of year 3 university students in Heilongjiang Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Mingxue Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of WEIBO media for English vocabulary learning of grade 7 Chinese students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yijun Zha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management using schema theory for English listening skill : a case study of Chinese vocational high school students in Zhejiang province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Chenjie Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factor influences on education quality of online courses of Yaha School of built environment in Hainan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Yucheng Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of web-applications and collaborative learning in mathematics for grade five Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Seldon, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based education in social studies of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji D., Leki
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of primary Bhutanese teachers perceptions and practices towards the use of technology in teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of intensive reading approach with multimodal teaching for esl reading comprehension skill of grade 6 bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pema, Tenzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of play-based learning for a science subject of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pem, Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping to improve Cinese writing skill of grade 7 students in Jiangsu Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Shihui Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Hu Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Cao Jiajia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of problem based learning method in Chinese reading skill of grade 5 students in Guizhou Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Shiqi Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of picture books and heuristic teaching method for Chinese writing skill of grade 3 Chinese students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Bai Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of mind mapping for English vocabulary learning of grade 8 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Rouyi Pu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of interactive game teaching method for English speaking skill of grade 6 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Jia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of humanistic theory in drama performance for grade 10 art students in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yike Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of communicative language teaching method for English speaking skill of grade 6 students in Hunan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Junhao Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mobile assisted language learning (mall) through cake application to improve speaking skill of grade 6 Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Dorji, Nima
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of imitation writing teaching method for an online Chinese writing course of grade 5 students in Singapore
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yan Shan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of task-based learning approach to enhance the English speaking skill of grade 4 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Wangmo, Kezang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of field trip with multimedia technology for learning achievement in social studies of grade 4 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Tshering, Nima
วิทยานิพนธ์/Thesis
The intergration of bilibili station media and cooperative learning method in English speaking skill of grade 5 Chinese students in Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Junqing Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of audio-assisted reading to enhance English reading comprehension skill for grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Lhamo, Jamyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of using visual images for mathematics achievement of grade 4 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Lhaden, Kinzang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping and game teaching method for English vocabulary skill of grade 8 students in Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Di Neng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of smart class with artificial intelligence for learning achievement of situation and policy course of year 3 university students in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Jiabei Tang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of Douyin media and heuristic teaching method in drama performance achievement of grade 10 students in Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Songguanyi Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mobile-assisted language learning through liulishuo for English speaking skill of grade 7 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Ying Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,920
รวม 2,921 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 85,315 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 20 ครั้ง
รวม 85,361 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104