แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Engage, perform, speak: the impact of drama and digital activities on Myanmar EFL students

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Education

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Education
LCSH: Oral communication
LCSH: Communication
LCSH: English language -- Usage
Abstract: This study investigates how drama-based instruction (DBI) combined with digital learning tools affects English oral communication ability among Myanmar secondary EFL students. Despite DBI demonstrating well-documented pedagogical benefits globally, few researchers have examined its integration with digital technologies in the Myanmar educational context. A quasi-experimental design engaged 23 EFL students (Grade 5-9) in a 20-hour intervention combining systematic dramatic activities–including drama games, readers’ theater, role-playing, character improvisation, and hot seating–with targeted digital learning tools (Padlet for collaborative discussions and peer feedback; Wordwall for interactive quizzes and vocabulary activities). Pre-and post-tests assessed students ’English oral communication ability across five components: fluency, grammatical accuracy, vocabulary usage, pronunciation, and conversational strategies. Paired sample t-test analysis revealed statistically significant improvements across all assessed communication components (p< .01). The integration of drama techniques with strategically selected digital platforms created an effective learning environment for developing essential oral communication ability among Myanmar EFL students. Future research should examine long-term retention effects and investigate scalability across diverse educational settings with varying technological tools.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2568
Modified: 2025-07-21
Issued: 2025-07-21
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : e-Journal of Education Studies, Burapha University. ปีที่ 7, ฉบับที่ 2 (เม.ย.-มิ.ย. 2568), หน้า 92-108
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ejes7n2p92-108.pdf 274.3 KB
ใช้เวลา
0.014284 วินาที

Nang Phong Noan
Title Contributor Type
Engage, perform, speak: the impact of drama and digital activities on Myanmar EFL students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nang Phong Noan;Ruedeerath Chusanachoti

บทความ/Article
Ruedeerath Chusanachoti
Title Contributor Type
Engage, perform, speak: the impact of drama and digital activities on Myanmar EFL students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nang Phong Noan;Ruedeerath Chusanachoti

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9,197
รวม 9,197 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 178,461 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 46 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
รวม 178,515 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134