แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An analysis of word formation processes of neologisms in beauty product advertisements

LCSH: Kasetsart University -- Theses. M.A. (English for International Communication) 2021
Classification :.LCCS: PE1175
LCSH: Kasetsart University. -- Department of Foreign Languages -- Theses
LCSH: English language -- Word formation
LCSH: English language -- New words
LCSH: Words, New
LCSH: Advertising
LCSH: Cosmetics.
Abstract: Understanding various ways of creating neologisms in printed advertisements helps advertisers know the most effective strategies for creating new words in advertisements and also helps English learners recognize the meanings of new words. Due to such importance of neologisms in printed advertisements, a number of studies on word formation have been conducted. However, few studies have investigated the differences between American and British English. To fill the gap in previous studies, this study examined the word formation processes of neologisms in two varieties of English. The data were collected from beauty product advertisements in three magazines: Vogue, Cosmopolitan, and Elle in American and British editions. The objectives of the study were to investigate current trends in creating neologisms in beauty product advertisements and to find differences in word formation processes between the American and British editions. According to the results of the study, derivation, compounding, and borrowing are the most used processes in forming neologisms of beauty product advertisements. The results also show that there are no great differences between the American and British editions in terms of the most common processes. Since the main goals of advertisements are to persuade and inform, these three processes fulfill the purposes of advertisements by creating new words with informative longer forms, transparent meanings, and a reminder of the standard and reliability of products. For these reasons, no noticeable differences are found between the American and British editions.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2021
Modified: 2025-07-10
Issued: 2025-07-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2564/jitanya-won-all.pdf
CallNumber: PE1175 .J58
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 jitanya-won-all.pdf 1.88 MB
ใช้เวลา
0.029742 วินาที

Jitanya Wongwas
Title Contributor Type
An analysis of word formation processes of neologisms in beauty product advertisements
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Jitanya Wongwas
Napasri Timyam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Napasri Timyam
Title Creator Type and Date Create
An analysis of errors regarding verbs, tenses, and aspects in Thai graduate students' academic writing
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Prapakamol Pholthee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Language errors on signs translated from Thai into English
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Jintana Boonprasong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of Thai-English translation of a historical movie : the case study of the legend of suriyothai
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Suparada Eak-in
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of translation techniques used in subtitles of comedy films
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Chaatiporl Muangkote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Word formation processes of neologisms found in women cosmetic advertisements in women magazines
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Piyanuch Pookhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Persuasive linguistic devices in travel magazines
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Suchada Norasetkosol
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of word formation processes of neologisms in beauty product advertisements
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Napasri Timyam
Jitanya Wongwas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,173
รวม 3,192 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 190,007 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 312 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 294 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 83 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 190,712 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104