แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Teachings performance development through self-reflection and teacher collaboration
a case study of english language teachers at Rajamangala University of Technology Srivijaya

LCSH: Kasetsart University -- Dissertations. Ph.D. (English as an International Language) 2019
Classification :.LCCS: PE1128.A2
LCSH: Kasetsart University. -- Department of Liberal Arts -- Dissertations
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
LCSH: English language teachers
LCSH: English language -- Technical English -- Study and teaching
Abstract: This study was conducted to study the impact of self-reflection and teacher collaboration on teaching performance development of English language teachers at Rajamangala University of Technology Srivijaya (RMUTSV) and to study their attitudes toward self-reflection and teacher collaboration. The research was conducted with 3 English language teachers who taught English courses in RMUTSV, Nakhon Si Thammarat campus in the second semester of the academic year 2015. They were selected to be participants through a purposive sampling technique. The researcher selected the participants who participated voluntarily, shared similar specific characteristics in terms of teaching responsibility and educational background, and had an internal motivation to experiment and develop after collaborating with other teachers and lead to change their classroom practices. A case study was the methodological approach selected as a study design. The process of data collection and analysis was undertaken in 3 phases: phase 1 involved a preliminary investigation, phase 2 was a teacher preparation, and phase 3 was a principal investigation. The findings revealed that self-reflection and teacher collaboration affected on English language teachers’ teaching performances in 4 main categories: 1) creating a more student-centred learning environment, 2) enhancing a more classroom interaction, 3) using a more applicable and meaningful teaching material, and 4) possessing an ability to develop a reflective instrument to provide a more subjective description and feedback of their own teachings. In addition, the participants’ attitude toward self-reflection and teacher collaboration in general was positive.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Advisor
Created: 2019
Modified: 2025-06-29
Issued: 2025-06-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2562/jittima-cho-all.pdf
CallNumber: PE1128.A2 .J57
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 jittima-cho-all.pdf 4.63 MB
ใช้เวลา
0.034995 วินาที

Jittima Choopun
Title Contributor Type
Teachings performance development through self-reflection and teacher collaboration
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Jittima Choopun
Jirayu Tuppoom
Udomkrit Srinon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jirayu Tuppoom
Title Creator Type and Date Create
The effects of verbat and nonverbal communication on relationship satisfaction in intercultural Thai-Foreigner couples
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Jirayu Tuppoom;Kanjana Charttrakul;Anamai Damnet
Martina Beg
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachings performance development through self-reflection and teacher collaboration
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Jirayu Tuppoom;Udomkrit Srinon
Jittima Choopun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of implementing SFL genre-based pedagogy in teaching writing for EFL upper secondary school students in the context of Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Udomkrit Srinon;Jirayu Tuppoom
Pajonsak Mingsakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Udomkrit Srinon
Title Creator Type and Date Create
A study of genre based pedagogy to develop pre-cadets critical writing skill through exposition genre
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Saneh Thongrin;Udomkrit Srinon
Parinyaporn Preecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachings performance development through self-reflection and teacher collaboration
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Jirayu Tuppoom;Udomkrit Srinon
Jittima Choopun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of evaluation resources in an English classroom discourse appraisal perspective
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Udomkrit Srinon
Cheewala Badklang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of implementing SFL genre-based pedagogy in teaching writing for EFL upper secondary school students in the context of Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Udomkrit Srinon;Jirayu Tuppoom
Pajonsak Mingsakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,818
รวม 3,841 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 123,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 121 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 115 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 123,912 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104