แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Key knowledge extraction and learning from the experiences of Chinese key opinion leaders
การสกัดความรู้สำคัญและการเรียนรู้จากประสบการณ์จากผู้นำทางความคิดชาวจีน

LCSH: Social media -- Influence
LCSH: Internet marketing
LCSH: Communication in marketing
Abstract: The primary of this study is to collect and summarize key knowledge about the short video content creation of key opinion leaders (KOLs) and learning from experience located on social media platforms. To explain and summarize KOLs’ key knowledge, what is the meaning of the key knowledge? How can online content be created by applying key knowledge? And what are the lessons learned from the experience presenting? Key knowledge in this study means key knowledge in video production, learning from experience in this study means summarizing the lesson learned and experience during video production. This study selected five KOLs from five different fields as the subject of the study. Firstly, the key knowledge of KOLs will be identified, collected, and extracted using the data mining technique of KOLs ' follower feedback. Secondly, use the key knowledge table to summarize the key knowledge of five KOLs from three aspects: Content creation planning, video shooting, and video clip. After that, Combine the key knowledge obtained from the five KOLs and create the short video content presented on the short video platform by applying key knowledge. Then, use the key knowledge table again to analyze the content creation experience from video production. Finally, to share the lesson learned from content creation experience.The result of this study includes five key knowledge tables of KOLs, Content creation in three online platform channels, and one key knowledge table of content creation experience. There are totally six key knowledge tables in this study. Each key knowledge table summarizes the key knowledge intern of content creation planning, video shooting, and video clips.
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อรวบรวมและสรุปความรู้สำคัญของผู้นำทางความคิด (KOLs) บนโซเชียลมีเดีย และการเรียนรู้จากประสบการณ์ เพื่ออธิบายความหมายและสรุปความรู้สำคัญของผู้นำทางความคิด (KOLs) อธิบายวิธิการสร้างคอนเทนต์ออนไลน์โดยใช้ความรู้ผู้นำทางความคิด และบทเรียนที่ได้จากประสบการณ์นำเสนอคอนเทนต์ ในการศึกษานี้ \"ความรู้สำคัญ\" หมายถึง ความรู้ที่เกี่ยวข้องกับการผลิตวิดีโอ และ \"การเรียนรู้จากประสบการณ์\" หมายถึง การสรุปบทเรียนและประสบการณ์ในระหว่างการผลิตวิดีโอการศึกษานี้ ได้คัดเลือกตัวอย่างผู้นำทางความคิด (KOLs) จำนวน 5 คนที่มีอาชีพแตกต่างกัน ขั้นตอนแรก แยกแยะ รวบรวม และคัดเลือกข้อมูลจากข้อเสนอแนะของผู้ติดตามของ KOLs โดยใช้วิธีการทำเหมืองข้อมูล ขั้นตอนที่สอง ใช้ตารางความรู้สำคัญเพื่อสรุปความรู้สำคัญของ KOLs 5 คน จาก 3 มิติ ได้แก่ การวางแผนการผลิตเนื้อหา การถ่ายทำวิดีโอ และการตัดต่อวิดีโอ หลังจากนั้น นำความรู้สำคัญที่ได้จาก KOLs ทั้ง 5 คนมารวมกัน เพื่อวิเคราะห์วิธีการสร้างเนื้อหาวิดีโอโดยประยุกต์ใช้ความรู้สำคัญของ KOLs แล้วใช้ตารางความรู้สำคัญอีกครั้งเพื่อวิเคราะห์ประสบการณ์ในการสร้างเนื้อหา สุดท้ายแบ่งปันบทเรียนที่ได้รับจากประสบการณ์การสร้างเนื้อหาผลการศึกษาครั้งนี้ประกอบด้วยตารางความรู้สำคัญ 5 ตาราง วิธีการสร้างเนื้อหา 3 วิธีการในช่องทางออนไลน์ และตารางความรู้สำคัญ 1 ตาราง ซึ่งเป็นตารางที่เกี่ยวกับประสบการณ์การสร้างเนื้อหา รวมทั้งหมด 6 ตาราง ในการศึกษาครั้งนี้ แต่ละตารางได้สรุปความรู้สำคัญในแง่ของการวางแผนการสร้างเนื้อหา การถ่ายทำวิดีโอ และการตัดต่อวิดีโอ
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2025
Modified: 2025-06-26
Issued: 2025-06-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 632132009.pdf 79.33 MB
ใช้เวลา
0.041422 วินาที

Zhu, Junyu
Title Contributor Type
Key knowledge extraction and learning from the experiences of Chinese key opinion leaders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Zhu, Junyu
Pitipong Yodmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pitipong Yodmongkol
Title Creator Type and Date Create
Knowledge management in a newly applied product selection decision making
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kusol Pimapunsri;Nopasit Chakpitak;Pitipong Yodmongkol;Napaporn Raveerakul;Worawit Janchai
Ratapol Wudhikarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a total communication animation dictionary to enhance english vocabulary and reading knowledge of Thai Primary School students with hearing impairments
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
์์ืNopasit Chakpitak;Vites Longani;Pikul Leosiripong;Pitipong Yodmongkol;Pradorn Sureephong
Santichai Wicha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personal mastery to manage workplace diversity : Improving the work performance of knowledge workers in an International Software Developer
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anukul Tamprasert;Pitipong Yodmongkol;Nopasit Chakpitak;Acrapol Nimmolrat;Worawit Janchai
Nipawan Mantalay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sufficiency economy based knowledge worker model for unskilled labour’s reverse migration
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nopasit Chakpitak;Komsak Meksamoot);Napapory lceveerakul;Pitipong Yodmongkol;Tanavich Chindapradist)
Poj Paniangvait
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge game for improvement engineering visual inspection
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nopasit Chakpitak;Tirapot Chandarasupsang);Komsak Meksamoot;Pitipong Yodmongkol;Pradit Fuangfoo
Mana Patamakajonpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Common information model for energy management system
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Komsak Meksamoot;Nopasit chakpitak;Tirapot Chandarasupsang;Pitipong Yodmongkol;Anukul Tamprasirt
Rattapol Rodprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shared vision based empowerment model for increasing faculty research performance in social sciences and humanities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Napaporn Reeveerakul;Nopasit Chakpitak;Pitipong Yodmongkol;Pradorn Sureephong;Phithagorn Thanitbenjasith
Krith Karnjanakitti
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Cross-culture customer knowledge management process model for local hospitality in western China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Nopasit Chakpitak;Pitipong Yodmongkol;Teeraporn Sae-Haew;Weerapon Thongma
Liu Xuelian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Self-directed learning (SDL) improvement system for high school students’ internet use
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Hancharnchai;Nopasit Chakpitak;Teeraporn Sae-Haew;Pitipong Yodmongkol;Maream Nillapun
Amarin Tawata
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of standard manual for facial massage training using work study method
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Pitipong Yodmongkol;Danaitun Pongpatcharatrontep
Cao Linxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Acceleration of enhancing human capital to improve performances of users in enterprise content management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kobkit Issachevawat;Danaitun Pongpatcharatrontep;Worawit Janchai;Ratapol Wudhikarn;Pitipong Yodmongkol
Oraya Wisawapaisarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Step-by-step guideline teaching methods to achieve bloom taxonomy objectives
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santichai Wicha;Jirawit Yanchinda;Pitipong Yodmongkol
Xiaohan Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Manual for enhancing localization capabilities in the game industry derived from the tacit knowledge of Chinese experts
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pitipong Yodmongkol
Tu, Ran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Key knowledge extraction and learning from the experiences of Chinese key opinion leaders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pitipong Yodmongkol
Zhu, Junyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,282
รวม 2,285 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 213,321 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 682 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 553 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 214,682 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48