แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A case study of the impact of market entry strategies on international growth of Tianhua Electronics

keyword: Independent Study
ThaSH: Management
Classification :.DDC: 658.8
; market knowledge
ThaSH: Marketing -- Management
; commitment to foreign markets
ThaSH: Export marketing
; strategic alliances
ThaSH: International business enterprises
; Uppsala internationalization model
Abstract: This study examines the factors influencing the international growth of Tianhua Electronics, focusing on market knowledge, commitment to foreign markets, and strategic alliances. With the increasing global expansion of Chinese firms, understanding how these variables contribute to a company’s success in international markets is essential. The study’s objectives are to examine the relationships between market knowledge, foreign market commitment, strategic alliances, and the international growth of Tianhua Electronics, based on the Uppsala internationalization model. A quantitative research design was used, and data were collected through a structured questionnaire distributed to 220 managerial staff members involved in Tianhua Electronics’ international operations. A total of 185 valid responses were received. The study employed descriptive statistics to summarize the data, and inferential statistical methods, including Pearson correlation analysis and multiple regression, were applied to test the hypotheses. The findings reveal that all the three independent variables, market knowledge, commitment to foreign markets, and strategic alliances, positively and significantly influence international growth. Strategic alliances had the strongest correlation, indicating that partnerships with local firms and collaboration in foreign markets are key drivers of success. Market knowledge was also a strong predictor of growth, while commitment to foreign markets, though significant, showed a slightly weaker influence than anticipated. In conclusion, this study highlights the importance of strategic alliances and market knowledge in driving international growth. Tianhua Electronics should continue to strengthen its partnerships and market research capabilities to sustain its international expansion. The findings provide valuable insights for firms seeking to optimize their internationalization strategies and suggest that future research could explore the role of technological innovation and cultural differences in international growth
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Name: Zhang Li
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2568-06-11
Issued: 2025-06-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 TangJiaren.pdf 402.01 KB
ใช้เวลา
0.022644 วินาที

Tang Jiaren
Title Contributor Type
A case study of the impact of market entry strategies on international growth of Tianhua Electronics
มหาวิทยาลัยสยาม
Tang Jiaren
Zhang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Zhang Li
Title Creator Type and Date Create
A Study of the Competitive Strategy of Prachanphang Resort in Laos Based on Porter s Five Forces Model
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhao Shu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of customer satisfaction with Home Decoration Enterprises - a case study of Dongyi Risheng Home Decoration Group Co., Ltd. /
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Gao Lili
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the effect of perceived superior trust with self-efficacy as a mediating variable on employees voice behavior
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Qingfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Teaching quality of Adult Education of Kunming University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang XiaoYuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Evaluation of Educational Quality in Ethnic Minority Schools -A Case Study of Yunnan Minzu University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Xing Xuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Strategies to Combat Counterfeit Luxury Goods: A Case Study of Chanel in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Tao Xinyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of Tencent s Mobile Payment international expansion based on diffusion of innovations theory
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Shiman
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of employee salary disparities on enterprise performance in Tencent
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhou Zehao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of Social Media Marketing on Consumer Purchase Behavior a case study of TIKTOK
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang KaiRui
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of WeChat friend interaction on consumers purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
You Xiaoxi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of the supply chain integration strategy on the competitiveness of polyurethane enterprises a case atudy of HL New Material Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Guo Peiyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of digital transformation on employee job satisfaction a case study of Chongqing Changan automobile manufacturing enterprise
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Zongnan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of mergers and acquisitions on financial performance of new chemical materials enterprises a case study of Jinfa Technology s Acquisition of Baolai
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yan Yuanmeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of enterprise human resource management system on employee satisfaction-a case study of OXIRAN company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Xiruo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing teacher turnover in Wuxuan County experimental primary school
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Deng Sihui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of students motivation for enrollment in Changsha Xiangdu Secondary Vocational school
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Xu Shaofu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the employee training effectiveness of Chinese SMEs a case study of Xi an, Shaanxi Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhao Hetiancheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of symbolic value perception on women s conspicuous consumption : a case of Lululemon
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Ke
วิทยานิพนธ์/Thesis
The career planning ability of higher vocational students in Jinhua Institute of Vocational and Technical Sciences
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yang Chenglong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of the 4Ps marketing theory on Cha Baidao marketing revenue
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Chen Jingxuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the performance of rural commercial banks a case study of ABC rural commercial bank
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Feng Junke
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the factors influencing corporate performance from an environmental perspective : a case study of Tesla, Inc.
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Jinshuo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The financial management model of small and micro enterprises in Haikou City, Hainan Province
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Tong Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of eating broadcasts on consumer purchase behavior a case study of Douyin platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Yan Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of user perception on user stickiness in content-based mobile social media
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Xue Kaiyuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing college students learning motivation a case study of Yunnan University of Finance and Economics
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Mao Yaxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of Haidilao in Hangzhou Xixi Impression City Branch
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Zhang Xueqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of psychological needs and social environment on students academic engagement a case study of Yunnan Business Vocational College
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Liu Yue
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the motivation for the corporate social responsibility accounting information disclosure of Hongxiang Group
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Wang Yihua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Xiaomi s competitiveness in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Guo Shize
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of education management informatization a case study of Beijing Technology and Business University
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Feng Hailing
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of online interaction on consumer bhavioral intention in online shopping
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Xue Kaiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of new style tea marketing : a case study of Hey-Tea
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Shi Guoyin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing financial risk management of Sany Heavy Industry company
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Liu Xiaohua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of market entry strategies on international growth of Tianhua Electronics
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Tang Jiaren
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of capital structure on corporate performance of Zhongtai Manufacturing
มหาวิทยาลัยสยาม
Zhang Li
Li Xiaoyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 14
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,880
รวม 1,894 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 159,900 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,633 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 93 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 161,694 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.208