แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The influencing factors of employee turnover intention at JI hotel

keyword: Independent Study
ThaSH: Hotels -- Employees
Classification :.DDC: 647.94
; employee turnover intention
ThaSH: Hotels -- Employees -- Resignation
; customer bullying behavior
ThaSH: Hotels -- Personnel management
; organizational identification
ThaSH: Hotel management
; workplace ostracism
; work pressure
Abstract: Competition in the hotel industry is the competition for talent and quality of service. Employee turnover can significantly impact hotel operations; it can lead to a loss of experience and skills and even the leakage of trade secrets, gradually causing the hotel to lose its competitive edge in the market. Therefore, understanding the factors contributing to high employee turnover is crucial for hotel businesses to gain a competitive edge and maintain long-term stability and development. This study aimed to explore the effects of customer bullying behavior, organizational identification, workplace ostracism and work pressure on employee turnover intention. The study targeted employees working at JI Hotel. A total of 300 questionnaires were distributed online, and 284 valid responses were collected, resulting in a response rate of 94.6%. The results of the SPSS data analysis showed that (1) customer bullying behavior has a significantly positive impact on employee turnover intention; (2) organizational identification has a significantly negative impact on employee turnover intention; (3) workplace ostracism has a significantly positive impact on employee turnover intention and (4) work pressure has a significantly positive impact on employee turnover intention. Based on the above research findings, JI Hotel can implement various improvement measures to reduce employee turnover intentions. Firstly, they can establish a more comprehensive employee support system, including offering career development opportunities, mental health support, and flexible work arrangements. Secondly, they can develop a more effective recruitment system to select candidates who align with the company culture. Additionally, enhancing management leadership skills by improving managers’ communication and motivational abilities can help create a more harmonious and positive work environment. These measures will contribute to enhance employee loyalty and reducing the turnover rate at the hotel.
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2568-06-10
Issued: 2025-06-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ShenBowen.pdf 448.57 KB
ใช้เวลา
0.024218 วินาที

Shen Bowen
Title Contributor Type
The influencing factors of employee turnover intention at JI hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Shen Bowen
Jidapa Chollathanrattanapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jidapa Chollathanrattanapong
Title Creator Type and Date Create
The effect of digital technology on the risk management of agricultural supply chain finance a case study of Longping High-Tech
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Wang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing the export competitiveness of Kweichow Moutai in the European Market
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Li YuZhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the learning conformity behavior of Undergraduates at Yunnan University
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Li Yanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of risk control of new energy Vehicle rental business a case study of Beijing Hengyu New Energy Vehicle Rental Co., Ltd
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Zheng Xuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of customer satisfaction with ZARA brand in Chinese market
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liang Wanjing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of digital marketing strategies of traditional Chinese Medicine Clinics on customer satisfaction a case study of Gushengtang Clinic
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Li Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of consumers purchase intention on the Tian Mall International Cross-Border E-Commerce Platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Chen Lingli
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer satisfaction with Stereo parking systems a case study of Shanghai
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Xue Rongwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of green development of small and medium-sized manufacturing enterprises in Western China a case study of Guilin Shida Technology Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lin Yulian
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of angel investment management in vocational education at Xiao Manman Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Bao Zehui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy analysis of new energy vehicles in China a case study of ORA Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Huang Keyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of equity incentives on the financial performance of Gree Electric Appliances Co., Ltd. of Zhuhai
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Shi Keyao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate governance structure on financial performance a case study of Alibaba Group
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Fu Yanni
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the capital structure of Gucheng Dairy
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lin Taida
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of digital transformation of Wuliangye company on corporate financial performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Pan Qiuxiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing college students mental health based on Maslow s Hierarchy of Needs Theory a case study of Nanjing Commercial College
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lin Hui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of employees psychological capital on employees innovative performance in internet technology enterprises
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Wu Guanqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of customer satisfacation with credit card center of China CITIC Bank
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liu Yijia
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the factors influencing customer loyalty in the express delivery industry a case study of SF Express in Xinxiang, Henan Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Yang Zhipeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer loyalty to online airline ticket booking a case study of Fliggy OTP platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Xue Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of brand value enhancement of CHANGAN Automobile
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liu Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of product marketing strategy of ANTA
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liu Yaping
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of trendy toys : a case study of Pop Mart
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Tang Bincan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of brand experience on the purchase intention of new generation consumers : a case study of Changqing University Town
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Zhou Yongqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of employee turnover intention at JI hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Shen Bowen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of the theory of planned behavior to passergers behavioral intentions In flight meal - a case study of spring Airlines
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Huang Gehan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of incentive mechanism on employee performance of SAIC-GM
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lyu Longtengfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,329
รวม 2,345 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 145,304 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,578 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 64 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 51 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 147,007 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.208