แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The marketing strategy of trendy toys : a case study of Pop Mart

keyword: Independent Study
ThaSH: Marketing
Classification :.DDC: 658.8
; marketing strategy
ThaSH: Marketing -- Management
; trendy toy
ThaSH: Toys
; Pop Mart
ThaSH: Internet marketing
; 4Ps marketing theory
; STP strategy
Abstract: In the context of growing cultural consumption and personalized demands, the trendy toy industry has rapidly expanded, with the trendy toy sales model becoming a key way to attract young consumers. This study focused on Pop Mart, a leading trendy toy brand in China, aiming to examine its marketing strategy using the 4Ps marketing theory and the STP strategy. The objectives of this study were: 1) to explore Pop Mart’s current marketing situation based on the 4Ps theory, and 2) To provide recommendations for Pop Mart’s marketing strategy using the STP approach. The research method used in this study was the documentry research method. The results indicate Pop Mart’s unique product design, reasonable price, diverse sales place, innovative promotion strategies, diverse product designs, and a combined online and offline marketing network. However, challenges such as homogeneous competition and short product life cycles hinder further development. Based on the STP analysis, this study suggests that Pop Mart should focus on IP innovation, expand into international markets, and enhance consumer experience to strengthen its marketing competitiveness. The conclusion emphasizes that Pop Mart must continue to innovate its marketing models and brand positioning to achieve sustainable growth and maintain its leading position in the industry.
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2025-06-10
Issued: 2025-06-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 TangBincan.pdf 410.72 KB
ใช้เวลา
0.024378 วินาที

Tang Bincan
Title Contributor Type
The marketing strategy of trendy toys : a case study of Pop Mart
มหาวิทยาลัยสยาม
Tang Bincan
Jidapa Chollathanrattanapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jidapa Chollathanrattanapong
Title Creator Type and Date Create
The effect of digital technology on the risk management of agricultural supply chain finance a case study of Longping High-Tech
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Wang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing the export competitiveness of Kweichow Moutai in the European Market
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Li YuZhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the learning conformity behavior of Undergraduates at Yunnan University
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Li Yanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of risk control of new energy Vehicle rental business a case study of Beijing Hengyu New Energy Vehicle Rental Co., Ltd
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Zheng Xuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of customer satisfaction with ZARA brand in Chinese market
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liang Wanjing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of digital marketing strategies of traditional Chinese Medicine Clinics on customer satisfaction a case study of Gushengtang Clinic
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Li Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of consumers purchase intention on the Tian Mall International Cross-Border E-Commerce Platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Chen Lingli
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer satisfaction with Stereo parking systems a case study of Shanghai
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Xue Rongwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of green development of small and medium-sized manufacturing enterprises in Western China a case study of Guilin Shida Technology Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lin Yulian
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of angel investment management in vocational education at Xiao Manman Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Bao Zehui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy analysis of new energy vehicles in China a case study of ORA Company
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Huang Keyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of equity incentives on the financial performance of Gree Electric Appliances Co., Ltd. of Zhuhai
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Shi Keyao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate governance structure on financial performance a case study of Alibaba Group
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Fu Yanni
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the capital structure of Gucheng Dairy
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lin Taida
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of digital transformation of Wuliangye company on corporate financial performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Pan Qiuxiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing college students mental health based on Maslow s Hierarchy of Needs Theory a case study of Nanjing Commercial College
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lin Hui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of employees psychological capital on employees innovative performance in internet technology enterprises
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Wu Guanqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of customer satisfacation with credit card center of China CITIC Bank
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liu Yijia
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the factors influencing customer loyalty in the express delivery industry a case study of SF Express in Xinxiang, Henan Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Yang Zhipeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing customer loyalty to online airline ticket booking a case study of Fliggy OTP platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Xue Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of brand value enhancement of CHANGAN Automobile
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liu Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of product marketing strategy of ANTA
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Liu Yaping
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy of trendy toys : a case study of Pop Mart
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Tang Bincan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of brand experience on the purchase intention of new generation consumers : a case study of Changqing University Town
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Zhou Yongqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of employee turnover intention at JI hotel
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Shen Bowen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of the theory of planned behavior to passergers behavioral intentions In flight meal - a case study of spring Airlines
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Huang Gehan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of incentive mechanism on employee performance of SAIC-GM
มหาวิทยาลัยสยาม
Jidapa Chollathanrattanapong
Lyu Longtengfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 185
รวม 186 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 97,021 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 20 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
รวม 97,084 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48