แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The teaching method of fable class based on Constructivism Theory in Xing an Primary School

Name: Liu Shuqi
keyword: Independent Study
ThaSH: Management
Classification :.DDC: 372
; constructivism theory
ThaSH: Education
; fable teaching
ThaSH: Education, Elementary
; teaching methods
ThaSH: Elementary schools
; ZPD theory
Abstract: Fables have a unique position in primary school Chinese textbooks and play an important role for primary school students. As a bridge connecting “what to teach” and “how to teach”, teaching design is crucial to the value of fable teaching. The construction of the bridge needs to be tailored to local conditions, and teaching design also needs to be based on the genre characteristics of fables and the developmental needs of children. Based on the constructivist theory, this study was in-depth qualitative research and analysed the fable teaching in Xing’an Primary School in Dongying City. The main objectives of this study were: 1) to explore the current situation of fable class in Xing’an Primary School; 2) To provide suggestions for improving the fable teaching in Xing’an Primary School.This study mainly adopted the qualitative research method, through in-depth interviews with 26 Chinese language teachers of Xing’an Primary School in Dongying City, to understand the teachers’ practical teaching problems and provide targeted suggestion and guidance for career development of teachers.This study found that: 1) Teachers lack a deep understanding of the textual connotations of fables, the constructivist teaching methods used in fable teaching are single, their understanding of the connotations of constructivist teaching methods is unclear, and there is a lack of practical application and situational creation in fables that are disconnected from real life and fables; 2) There are four aspects involved in improving fable teaching: firstly, improve teachers’ level of proficiency; secondly, keep up with the times and enhance the flexibility of teachers’ teaching; thirdly, develop fable teaching resources that are adapted to constructivism; Fourthly, combining with fables, set scenarios that are close to real-life situations. This study expects to provide students with first-class fable teaching, stimulate their interest in learning, and cultivate their ability to solve problems and develop creative thinking in real life.
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Name: Qiu Chao
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2568-05-28
Issued: 2025-05-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights SIAM UNIVERSITY
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LiuShuqi.pdf 743.99 KB
ใช้เวลา
0.042753 วินาที

Liu Shuqi
Title Contributor Type
The teaching method of fable class based on Constructivism Theory in Xing an Primary School
มหาวิทยาลัยสยาม
Liu Shuqi
Qiu Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Qiu Chao
Title Creator Type and Date Create
The SWOT Analysis of TikTok in Vietnam
มหาวิทยาลัยสยาม
Assoc. Prof;Qiu Chao
Li Bo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of human resource management on innovative work behavior of Food Enterprises in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhuhan Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Hanyuan Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of young consumers consumption satisfaction with smart home products a case study of Xiaomi smart home
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Yao Lingpei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of cultural diversity on the competitive advantage of multinational corporations
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Guo Yunxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The financial strategies of Jiugang Group Based on the Corporate Life Cycle
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Liu Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing consumers purchase intentions on short video e-commerce platforms a case study of Tiktok shop
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Cui Lufei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the financial performance of Suning.Com
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Qiu Zhongjun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The teaching method of fable class based on Constructivism Theory in Xing an Primary School
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Liu Shuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of customer loyalty to supermarkets a case study of Dennis supermarket
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhao Jingjing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of 4Ps the marketing strategy on Thai consumers purchasing decision of Panasonic air conditioning
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Liu Mingzhe
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of green supply chain management on corporate competitiveness of Byhealth Co., Ltd
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Shen Zhihua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the marketing strategy of MIXUE in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhu Chengfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors of performance appraisal of small and medium-sized property management enterprises a case study of Huisheng Real Estate company
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Chen Fangping
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of marketing strategies on international market expansion of Yamaha Motor company
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Gong Fei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing the quality of classroom learning a case study of Kunming Medical University
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Qian Yunru
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the Impact of cross cultural management on Alibaba s overseas business performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zeng Qinghui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of service quality on customer loyalty in the fast food industry a perspective of university students in Chengdu City, Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhang Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of Spring Airlines international market expansion based on the international business strategy theory
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Yu Jiali
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of brand experience of mobile smart devices on repurchase Intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Huang Xingqiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of emotional disposition of online comments on consumer purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Huang Xiulan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of social presence on consumer purchase intention in e-commerce live streaming
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Huang Zongxiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of value perception of intangible cultural heritage handicraft products on consumers purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Lu Haiqiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of consumer pre-purchase cognitive dissonance on purchase intention in social e-commerce
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zeng Jianxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of performance management of teachers in public universities : a case study of Sichuan University of Science and Engineering
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Xu Shiming
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 750
รวม 750 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 35,807 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 35,845 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48