แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An investigation of the antecedents of purchase intention in Thailand s mixed vegetable smoothies market
การศึกษาปัจจัยเบื้องต้นที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อในตลาดสมูทตี้ผักรวมของประเทศไทย

keyword: Purchase intention
; Thailand’s mixed-vegetable smoothies
; Attitude
; Perceived behaviour control
; Subjective norms
; TPB theory
; Perceived quality
; eWOM
; Brand credibility
Abstract: In the current growing health and wellness global market, Thailand is one of the countries to embrace this trend. People generally take care not only of their physical strength but also of their intake to their body. These consumers are browsing and purchasing what is best for them, and the healthy drink market,specifically mixed-vegetable smoothies, is one of the highest attention-gaining. Several stakeholders and players are interested in this opportunity market to attract more customers to purchase their products and obtain higher revenue. Consequently, this study conducts the antecedents of mixed-vegetable smoothies in the Thailand market. Besides, it covers brand credibility as a moderator. The main purpose of this research is to discover what are the main drivers of purchase intention in this market. The findings are that attitude, perceived behavioural control, and perceived quality have correlated significantly with purchase intention. The attitude among all predictors has the strongest influence on the purchase intention. While subjective norms and eWOM have no effect towards the intention. The brand credibility also has a reduction impact on the attitude and purchase intention ; whereas, it has no alternation to the perceived quality and purchase intention. This situation implies that the stakeholders should improve and increase the positive perspective of the customers towards product dimensions such as benefits, quality perceptions, awards, assurances, and availability to increase the buying chance.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2024
Modified: 2025-06-09
Issued: 2025-05-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Suthep.pdf 1.89 MB1 2025-07-06 19:07:36
ใช้เวลา
0.018176 วินาที

Suthep Hongsirikan
Title Contributor Type
An investigation of the antecedents of purchase intention in Thailand s mixed vegetable smoothies market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Suthep Hongsirikan
Surat Teerakapibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Surat Teerakapibal
Title Creator Type and Date Create
Business model for elderly daycare service
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Pasinee Roongruengratanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on investing, saving and spending behavior of the millennial in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Warumporn Dinudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Artificial intelligence for recruitment
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Yotsan Srisuchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of determinants of lifelong learning for Vietnamese across age groups
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Dang, Quang Tran
วิทยานิพนธ์/Thesis
E-commerce strategies and barriers faced by the SMEs in Myanmar
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Zun, Sandi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for the boutique holistic wellness centre
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Thanapas Poonlumlert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies in leading multigenerational workforce in the Philippine BPO call center
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Bondoc, Norberto Tenorio
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of pester power on purchase decisions of kids products : evidence from Vietnamese market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Bui, Nhung Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between bitcoin and gold
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Watchara Sirinaovakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for part-time job searching service for students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Warisa Chongcharoensiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Essays on cross-cultural electronic word-of-mouth
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Poompak Kusawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drivers of attitude & intention to adopt artificial intelligence of Vietnamese in the case of chatbot
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Nguyen, Trang Thu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for budget pet-friendly hotel
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Ekapol Pruengpanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of consumer perceived value on personal use digital arts
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Tanadet Adulyasak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the antecedents of purchase intention in Thailand s mixed vegetable smoothies market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Suthep Hongsirikan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Storytelling s creation of consumer-brand relationship experiences for Thai perfumeries
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Yanapan Pantharak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 927
รวม 927 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,140 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 36,178 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48