แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Chinese mobile payment landscape a stimulus-organism-response model examining influences on customers willingness to use this technology

LCSH: Smartphones -- hina
LCSH: IPhone (Smartphone) -- Mobile apps
LCSH: Mobile commerce -- China
LCSH: Mobile apps -- Marketing
LCSH: Entrepreneurship -- Technological innovations
LCSH: Consumer behavior -- China
Abstract: This thesis aims to identify factors influencing individuals' willingness to use mobile payment application in China, using Stimulus-organism-response (SOR) theory as the foundational framework. There are eight latent variables: Mobile Payment Application, Cost,Risk, Confirmation, Social Influence, Satisfaction, Perceived Value, and Willingness to Use, along with 20 observed variables. External factors can influence individual behavior through psychological reactions. These external stimuli include aspects of the Mobile Payment Application (Image, Usefulness, Ease of Use, Service Quality), Cost, Risk, Confirmation, and Social Influence. These stimuli affect the user's psychological state (Perceived Value and Satisfaction), ultimately leading to the dependent variable: Willingness to Use. Data were collected from 608 valid questionnaires about mobile payment app usage in different regions of China. The study used SPSS and Amos software to analyze survey data through various methods, including descriptive statistics, reliability and validity tests, correlation analysis, and structural equation modeling, to verify research hypotheses and models. The findings are as follows: The Mobile Payment Application positively influences user satisfaction and perceived value. Confirmation enhances both user satisfaction and perceived value. Social influence also boosts user satisfaction and perceived value. Additionally, perceived value improves user satisfaction and increases willingness to use the app, while satisfaction further enhances users' willingness to use it. Cost and risk both negatively impact users' perceived value of the mobile payment app. Based on the research findings, suggestions are proposed to enhance the willingness of mobile payment app users in China. Mobile payment operators should better understand customer needs and regularly evaluate the image, usefulness, ease of use, and service quality of their products. This will help improve their offerings. As customer behavior evolves, it is essential to reassess customer needs and responses. Additionally, operators can reduce costs and risks, enhance social influence, and improve user satisfaction and perceived value to boost users' willingness to use the app. Finally, the paper points out the insufficiency and the prospect of the paper
Address: BANGKOK
Email: lifelong@kmitl.ac.th
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. KMITL Lifelong Learning Center
Role: Thesis Advisor
Email : singha.ch@kmitl.ac.th
Role: Thesis Co-Advisor
Email : wornchanok.ch@kmitl.ac.th
Created: 2024
Modified: 2025-03-20
Issued: 2025-03-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Shulan Chen.pdf 3.02 MB
ใช้เวลา
0.046334 วินาที

Shulan Chen
Title Contributor Type
Chinese mobile payment landscape a stimulus-organism-response model examining influences on customers willingness to use this technology
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Shulan Chen
Singha Chaveesuk
Wornchanok Chaiyasoonthorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Singha Chaveesuk
Title Creator Type and Date Create
The integration of perceived autonomy, and absorptive capacity to UTAUT model: an empirical investigation of students\' Intention to use MOOCs in Thailand and Pakistan
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Khalid, Bilal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The model of OMNI business sustainability: consumer perspective
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Issarin Kulchitaphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of a rubber farmer institute is sustainability: rubber farmer institute as a juristic person in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk
Kajohnjak Nuanphromsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The chief financial officer of the future: An exploratory sequential mixed methods study of the role of chief financial officer
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Manoj Chatpibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting online fitness platforms users intention to use
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Bilal Khalid
Yiding Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of causal model of factors influencing organizational survival during the coronavirus 19 (COVID-19) outbreak of retail food business in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Auyporn Naklamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of e-commerce live streaming marketing on purchase intention
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Wornchanok Chaiyasoonthorn;Singha Chaveesuk
Gu Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Organizational Integration and Its Impact on Mergers and Acquisitions Performance in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Womchanok Chaiyasoonthorn
Ittipat Chinangkulpiwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model for the use of enterprise resource planning (ERP) system in Chinese small and medium enterprises (SMEs)
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Saichon Pinmanee;Singha Chaveesuk
Qing Ren
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factor affecting the adoption of electric vehicle: a moderating effect of charging infrastructure based on an extended unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT2)
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Womchanok Chaiyasoonthorn;Singha Chaveesuk
Sheraz Ahmad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese mobile payment landscape a stimulus-organism-response model examining influences on customers willingness to use this technology
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Shulan Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wornchanok Chaiyasoonthorn
Title Creator Type and Date Create
The integration of perceived autonomy, and absorptive capacity to UTAUT model: an empirical investigation of students\' Intention to use MOOCs in Thailand and Pakistan
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Khalid, Bilal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The model of OMNI business sustainability: consumer perspective
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Issarin Kulchitaphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The chief financial officer of the future: An exploratory sequential mixed methods study of the role of chief financial officer
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Manoj Chatpibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of causal model of factors influencing organizational survival during the coronavirus 19 (COVID-19) outbreak of retail food business in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Auyporn Naklamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of e-commerce live streaming marketing on purchase intention
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Wornchanok Chaiyasoonthorn;Singha Chaveesuk
Gu Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese mobile payment landscape a stimulus-organism-response model examining influences on customers willingness to use this technology
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Shulan Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 34
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,428
รวม 5,462 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 374,859 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 273 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 185 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 375,369 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134