แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Organizational Integration and Its Impact on Mergers and Acquisitions Performance in Thailand

LCSH: Industrial management -- Thailand
LCSH: Corporate governance -- Thailand
LCSH: Marketing -- Management -- Thailand
LCSH: Marketing -- Decision making
LCSH: Business
Abstract: Mergers and acquisitions (M&A) have been increasing and reached unprecedented levels, with global transactions amounting to $5.9 trillion across more than 63,000 deals, underscoring the growing significance of M&A in corporate strategy. Despite this, many M&A deals fail to meet expectations. Studies reveal that over 83% of M&As do not achieve their intended value creation, often due to challenges in organizational integration. This research addresses the critical issue that, while M&A serves as a vital strategic tool, its high failure rate highlights the need for a deeper understanding of effective organizational integration strategies. This research enhances our understanding of how organizational integration affects M&A performance and illustrates that key motives for mergers and acquisitions play significant mediating roles between organizational integration and M&A performance. This research employs a structural equation modelling approach within a quantitative research framework. Data were gathered through an online survey consisting of 203 participants who have experienced mergers and acquisitions in the past decade. The findings from this quantitative study illustrate the impact of organizational integration on M&A performance, highlighting the mediating roles of synergy, diversification, and competitive strategy. The research findings confirm that organizational integration significantly enhances M&A outcomes. SEM illustrates the relationship of the variable of organizational integration towards M&A performance with synergy, diversification, and competitive strategy as mediating roles. Additionally, the total influence analysis of organizational integration on M &A performance is quantified at 0.57. This value comprises indirect effects from three key mediating factors: synergy (0.34), diversification (0.12), and competitive strategy (0.09). The impact of organizational integration enhances M&A performance through the mediating such as synergy, diversification, and competitive strategy by streamlining operations, improving market reach, and enabling effective navigation of market challenges. Consequently, the study recommends that managers prioritize robust integration strategies, focusing on both task and human integration, to maximize value creation in M&A transactions. A limitation of this study is its reliance on self-reported data, which may introduce bias. Future research could address this concern by incorporating objective performance measures, such as financial performance metrics, to minimize potential biases stemming from respondents' subjective perrelationships to validate the existence of relationships more accurately
Address: BANGKOK
Email: lifelong@kmitl.ac.th
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. KMITL Lifelong Learning Center
Role: Thesis Advisor
Email : singha.ch@kmitl.ac.th
Role: Thesis Co-Advisor
Email : wornchanok.ch@kmitl.ac.th
Created: 2024
Modified: 2025-03-20
Issued: 2025-03-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Ittipat Chinangkulpiwat.pdf 3.41 MB
ใช้เวลา
0.015167 วินาที

Ittipat Chinangkulpiwat
Title Contributor Type
Organizational Integration and Its Impact on Mergers and Acquisitions Performance in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Ittipat Chinangkulpiwat
Singha Chaveesuk
Womchanok Chaiyasoonthorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Singha Chaveesuk
Title Creator Type and Date Create
The integration of perceived autonomy, and absorptive capacity to UTAUT model: an empirical investigation of students\' Intention to use MOOCs in Thailand and Pakistan
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Khalid, Bilal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The model of OMNI business sustainability: consumer perspective
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Issarin Kulchitaphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of a rubber farmer institute is sustainability: rubber farmer institute as a juristic person in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk
Kajohnjak Nuanphromsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The chief financial officer of the future: An exploratory sequential mixed methods study of the role of chief financial officer
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Manoj Chatpibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting online fitness platforms users intention to use
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Bilal Khalid
Yiding Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of causal model of factors influencing organizational survival during the coronavirus 19 (COVID-19) outbreak of retail food business in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Auyporn Naklamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of e-commerce live streaming marketing on purchase intention
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Wornchanok Chaiyasoonthorn;Singha Chaveesuk
Gu Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Organizational Integration and Its Impact on Mergers and Acquisitions Performance in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Womchanok Chaiyasoonthorn
Ittipat Chinangkulpiwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model for the use of enterprise resource planning (ERP) system in Chinese small and medium enterprises (SMEs)
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Saichon Pinmanee;Singha Chaveesuk
Qing Ren
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factor affecting the adoption of electric vehicle: a moderating effect of charging infrastructure based on an extended unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT2)
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Womchanok Chaiyasoonthorn;Singha Chaveesuk
Sheraz Ahmad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese mobile payment landscape a stimulus-organism-response model examining influences on customers willingness to use this technology
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Shulan Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wornchanok Chaiyasoonthorn
Title Creator Type and Date Create
The integration of perceived autonomy, and absorptive capacity to UTAUT model: an empirical investigation of students\' Intention to use MOOCs in Thailand and Pakistan
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Khalid, Bilal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The model of OMNI business sustainability: consumer perspective
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Issarin Kulchitaphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The chief financial officer of the future: An exploratory sequential mixed methods study of the role of chief financial officer
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Manoj Chatpibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of causal model of factors influencing organizational survival during the coronavirus 19 (COVID-19) outbreak of retail food business in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Auyporn Naklamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of e-commerce live streaming marketing on purchase intention
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Wornchanok Chaiyasoonthorn;Singha Chaveesuk
Gu Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese mobile payment landscape a stimulus-organism-response model examining influences on customers willingness to use this technology
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Singha Chaveesuk;Wornchanok Chaiyasoonthorn
Shulan Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 370
รวม 381 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 15,783 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 480 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 417 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 192 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 69 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 13 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 16,966 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101