แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
แบบจำลองเชิงระบบและ 5 กลยุทธ์ทางการสอนเพื่อฟื้นฟูแรงจูงใจในการเรียนของนักศึกษาหลักสูตรอาชีวศึกษา

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology
Email : indream072@rmutl.ac.th

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology

Organization : Rajamangala University of Technology Lanna. College of Integrated Science and Technology
LCSH: Vocational education -- Planning
LCSH: Lesson planning
LCSH: Motivation in education
Abstract: In the past three years, the Covid-19 outbreak has led the world into a great health crisis, not to mention climate changes, geopolitics, world rules, war, economy, and political conflict. These factors have had some impacts on human societies. From many studies, it is found that “the youth from all over the world feel sad and desperate,” as well as feeling negative emotions such as anger, irritation, or worry, particularly in the case of vocational-course students. The main causes of said feelings are lack of interaction, inaccessibility to knowledge and professional skill improvement, and the indiscernible end of the pandemic. These factors partially cause students to be indifferent and may lead to other mental problems such as depression. According to the above problems, the research team, who are professionals specializing in the development of systematic strategy and teaching techniques in vocational and technical education, concluded that “the rejuvenation of student’s learning motivation based on the technical didactic method” is an important key to solving the problems.
Abstract: ไม่อาจปฏิเสธได้ว่าในช่วงสามปีที่ผ่านมานี้ โลกเต็มไปด้วยไวรัสร้ายอย่างโควิด-19 ซึ่งมีส่วนทำให้โลกและผู้คนตกอยู่ในภาวะสิ้นหวังและความกังวลอย่างมาก รวมถึงสถานการณ์และการเปลี่ยนแปลงต่าง ๆ ของโลก เช่น สภาพภูมิอากาศ ภูมิรัฐศาสตร์ ระเบียบโลกใหม่ สงคราม เศรษฐกิจ หรือความขัดแย้งทางการเมือง เหล่านี้ล้วนมีส่วนทำลายความหวังของมวลมนุษยชาติและส่งผลกระทบต่อทุกภาคส่วนของสังคม มีผลจากการวิจัยจำนวนมากยืนยันว่า “เยาวชนจากทั่ว ทุกมุมโลกรู้สึกเศร้าและสิ้นหวัง” รวมถึงการมีอารมณ์เชิงลบ เช่น ความโกรธ ความหงุดหงิดหรือความกังวลใจ เกิดขึ้นโดยเฉพาะนักศึกษาในกลุ่มอาชีวศึกษา สาเหตุหลักประการหนึ่ง คือ การขาดปฏิสัมพันธ์ การไม่สามารถเข้าถึงความรู้ที่ควรต้องมี ประกอบไปด้วยการฝึกปฏิบัติเพื่อการสร้างหรือพัฒนาทักษะทางวิชาชีพได้อย่างที่พึงเป็น และที่สำคัญคือ การไม่รู้ถึงกำหนดของการสิ้นสุดของโรคร้าย ปัจจัยเหล่านี้มีส่วนเปลี่ยนแปลงผู้เรียนให้มีภาวะของการขาดความสนใจซึ่งสามารถหยั่งรากลึกลงในจิตใจและค่อย ๆ ปรากฏเป็นภาวะซึมเศร้า จากปัญหาข้างต้นกลุ่มผู้วิจัยซึ่งมีสถานะเป็นบุคลากรทางการศึกษาที่ล้วนมีความเชี่ยวชาญทางการพัฒนากลยุทธ์เชิงระบบและเทคนิคการสอนทางอาชีวและเทคนิคศึกษาต่างเห็นพ้องกันว่า “การสร้างและฟื้นฟูแรงจูงใจในการเรียนรู้ของผู้เรียนโดยอาศัยการพัฒนาเทคนิคการสอน” เป็นกุญแจสำคัญยิ่ง ต่อการแก้ไขปัญหาดังกล่าวให้แก่ผู้เรียน
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2568
Modified: 2025-02-18
Issued: 2568-02-18
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : วารสารวิชาการครุศาสตร์อุตสาหกรรมและวิศวกรรมศึกษา. ปีที่ 16, ฉบับที่ 1 (ม.ค.-เม.ย. 68), หน้า 13-25
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 edu_68_160101.pdf 400.06 KB
ใช้เวลา
0.061157 วินาที

Adisorn Ode-sri
Title Contributor Type
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Sompop Phatchat
Title Contributor Type
Characterization of pre-strongly solid and left-edge right-edge-strongly solid varieties of semigroups
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sompop Phatchat
Sorasak Leeratanavalee
Prisana Glubudom
Tiang Poomsa-ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Panom Kaewphadee
Title Contributor Type
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Kohler, Thomas
Title Contributor Type
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Paweeya Raknim
Title Contributor Type
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Peeratham Techapaloku
Title Contributor Type
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Rungkan Leelasopawut
Title Contributor Type
A systematic model and five teaching strategies for the rejuvenation of learning motivation of students in vocational education program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Adisorn Ode-sri;Sompop Phatchat;Panom Kaewphadee;Kohler, Thomas;Paweeya Raknim;Peeratham Techapaloku;Rungkan Leelasopawut

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,454
รวม 2,477 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 71,295 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 51 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 71,385 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48