แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Elementary Chinese speaking training curriculum for international students

Address: Pathum thani
Organization : Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Program in Curriculum Development and Instructional Innovation
keyword: Elementary Chinese speaking
ThaSH: Chinese language -- Study and teaching (Elementary)
Classification :.LCCS: PL 1001
; International students
ThaSH: Students, foreign,
; Training curriculum
Abstract: The purposes of this research were to: 1) develop the elementary Chinese speaking training curriculum for international students and 2) evaluate the suitability of the elementary Chinese speaking training curriculum for international students. This research was divided into 2 phases. Phase 1: the samples consisted of 30 international students from the Chinese Institute of Beijing Language and Culture University. The research instrument included a questionnaire on language proficiency and interest in using the basic Chinese speaking training course for international students. Phase 2: the samples were 3 curriculum and instruction experts, 3 administrators, 5 teachers, and 39 students from the Chinese Language Institute of Beijing Language and Culture University, which were selected by the purposive sampling method. The research instruments consisted of: 1) the draft of the elementary Chinese speaking training curriculum for international students and 2) the evaluation form for evaluating the suitability of the elementary Chinese speaking training curriculum for international students involved in the training curriculum. The data were analyzed using mean and standard deviation. The research results showed that: 1) from the results of the development of an elementary Chinese speaking training curriculum for international students, the curriculum contains the components of the course, including principles and reasons, training objectives, content, scopes of structure and content and training time, training approach/methods, training materials and learning resources, and measurement and evaluation, and 2) according to the evaluation results of the suitability of the elementary Chinese speaking training curriculum for international students, it was found that the training curriculum components in seven areas were at the most appropriate and very appropriate levels, and the overall average score was at a very appropriate level.
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Created: 2568
Modified: 2025-02-14
Issued: 2025-02-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE PL 1001 .L5
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-174376.pdf 2.38 MB1 2025-03-02 15:44:06
ใช้เวลา
0.044764 วินาที

Xuerong Li
Title Contributor Type
Elementary Chinese speaking training curriculum for international students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Xuerong Li
Saiphin Siharak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saiphin Siharak
Title Creator Type and Date Create
Elementary Chinese speaking training curriculum for international students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Xuerong Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management using project-based learning in innovation and entrepreneurship courses to develop learning achievement for undergraduate students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Ting Zeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management by using group discussions to develop learning achievement in psychological education courses for fourth-year students at Sichuan university of science and engineering
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Tong Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of learning achievement in English online courses based on O-AMAS teaching for college students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Feichi He
วิทยานิพนธ์/Thesis
The results of using the micro class teaching method in teaching mathematics to develop learning achievement for junior high school students in zigong lusheng experimental school
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Saiphin Siharak
Yi Liang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,418
รวม 2,445 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,219 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 78 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 67,347 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48