แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Powertrain modeling and implementation of energy management strategy for plug-in hybrid motorcycle

Name: Lin, S.
Organization : King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. School of Engineering

Name: Karin, P.
Organization : King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. School of Engineering

Organization : Tokyo Institute of Technology. School of Engineering

Organization : National Science and Technology Development Agency (NSTDA). National Electronics and Computer Technology Center (NECTEC)

Organization : National Science and Technology Development Agency (NSTDA). National Energy and Technology Center (ENTEC)

Organization : National Science and Technology Development Agency (NSTDA). National Energy and Technology Center (ENTEC)
Email : manop.mas@entec.or.th
keyword: Plug-in hybrid motorcycle
LCSH: MATLAB/Simulink
; Vehicle dynamic
LCSH: Energy consumption
Abstract: This paper presents the vehicle dynamic model for optimizing the plug-in hybrid motorcycle converted from commercial ICE motorcycle. The hybrid motorcycle still uses the original 250 cc internal combustion engine and adds 3kW electric in-wheel motor. They are connected in parallel hybrid configuration. Both engine and motor behaviors are created as mathematical models in MATLAB/Simulink and used to size the powertrain components to predict the fuel economy. All dynamic models of the hybrid vehicle including the lithium-ion battery pack, transmission, wheels, and vehicle dynamic model are created with MATLAB/Simulink while implementing the Equivalent Consumption Minimization Strategy (ECMS) for optimizing engine power as well as motor power demands and fuel consumption. In this study, Artemis urban and WMTC drive cycles are used for optimization. The results show that the performance of the hybrid motorcycle in terms of acceleration and fuel consumption is improved compared to the commercial ICE motorcycle
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2024
Modified: 2024-12-17
Issued: 2024-12-17
BibliograpyCitation : In Thai Society of Mechanical Engineers (TSME) and Chiang Mai University. The 13th TSME International Conference on Mechanical Engineering (TSME-ICoME 2023) (pp.627-636). Chiang Mai : Chiang Mai University, 2023
eng
©copyrights
RightsAccess:
ใช้เวลา
0.016163 วินาที

Lin, S.
Title Contributor Type
Karin, P.
Title Contributor Type
Powertrain modeling and implementation of energy management strategy for plug-in hybrid motorcycle
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Lin, S.;Karin, P.;Yamakita, M.;Kerdsup, B.;Saisirirat, P.;Masomtob, M.

บทความ/Article
Yamakita, M.
Title Contributor Type
Kerdsup, B.
Title Contributor Type
Saisirirat, P.
Title Contributor Type
Masomtob, M.
Title Contributor Type
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,096
รวม 2,096 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.149