แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study on the characteristics of mixed fuels in diesel engines

Name: J., Jang
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: Y., Woo
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: Y., Shin
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: A., Ko
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: Y., Jung
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: C., Cho
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: G., Kim
Organization : Korea Institute of Energy Research

Name: Y., Pyo
Organization : Korea Institute of Energy Research
Email : ydpyo@kier.re.kr
LCSH: Diesel fuels -- Combustion
ThaSH: Diesel motor
Abstract: A lot of research is being conducted to use high-efficiency equipment and low-carbon / carbon-free fuel to solve the problem of global warming. In the engine sector, interest in high-efficiency diesel engines has been high, but direct combustion of fossil fuels has limitations in reducing greenhouse gas emissions. Research is ongoing. Recently, there is a high interest in e-Fuel as an alternative fuel, such as hydrogen, ammonia, methane, methanol, and ethanol DME. LPG is known as a fuel that can be produced as an e-Fuel. When such an e-Fuel is used in a diesel engine, it is possible to achieve high efficiency due to the high compression ratio of a diesel engine and to achieve a much lower level of harmful exhaust gas concentration than a diesel engine. However, problems due to fuel-slip may occur. In this study, a system capable of supplying CNG (Compressed Natural Gas), LPG (Liquified Petroleum Gas), NH3, etc. was applied for co-combustion, and each performance was confirmed. The engine used in the experiment is a 3.9-liter four-cylinder CRDI engine and is equipped with a turbocharger. When each fuel was used for mixed firing, maximum output was secured. However, in the exhaust gas, HC and NH3-slip increased. In the case of NOx, there was also a decrease, which is judged to be due to interference with combustion by the fuel used for co-firing
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2024
Modified: 2024-12-13
Issued: 2024-12-13
BibliograpyCitation : In Thai Society of Mechanical Engineers (TSME) and Chiang Mai University. The 13th TSME International Conference on Mechanical Engineering (TSME-ICoME 2023) (pp.192-197). Chiang Mai : Chiang Mai University, 2023
eng
©copyrights
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 TSME-ICoME13 2023pp.192-197.pdf 828.3 KB
ใช้เวลา
0.037413 วินาที

J., Jang
Title Contributor Type
A study on the characteristics of mixed fuels in diesel engines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
J., Jang;Y., Woo;Y., Shin;A., Ko;Y., Jung;C., Cho ;G., Kim;Y., Pyo

บทความ/Article
Y., Woo
Title Contributor Type
A study on the characteristics of mixed fuels in diesel engines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
J., Jang;Y., Woo;Y., Shin;A., Ko;Y., Jung;C., Cho ;G., Kim;Y., Pyo

บทความ/Article
Y., Shin
Title Contributor Type
A study on the characteristics of mixed fuels in diesel engines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
J., Jang;Y., Woo;Y., Shin;A., Ko;Y., Jung;C., Cho ;G., Kim;Y., Pyo

บทความ/Article
A., Ko
Title Contributor Type
Y., Jung
Title Contributor Type
C., Cho
Title Contributor Type
G., Kim
Title Contributor Type
A study on the characteristics of mixed fuels in diesel engines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
J., Jang;Y., Woo;Y., Shin;A., Ko;Y., Jung;C., Cho ;G., Kim;Y., Pyo

บทความ/Article
Y., Pyo
Title Contributor Type
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,372
รวม 3,372 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.10