แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
การศึกษาเรื่องราวประสบการณ์ชีวิตและทัศนคติของผู้อำนวยการโรงเรียนตามกรอบแนวคิดของนานาภาษาอังกฤษโลก

LCSH: Burapha University -- Teaching English as a Global Language
Classification :.DDC: 420.7
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: School principals
Abstract: This study explores the school director' lived experiences and attitudes towards Global Englishes qualitataively. Narrative inquirry is employed to examine the differently five school directors' lived experiences and attitudes performing as the purposesively selected participants who are in Chonburi province, eastern part of Thailand. The semi-instructured intervirew and ethnographic field notes are postulated as the reserach instruments. The three research questions are analyzed conceptually in the themantic analysis through coding process: what and how the school directors' lived experiences and attitudes towards Global Englishes influence and impact the ELT field. I employed online (Google Meet) and onsite (at school) collection of data in particular period of times appropriately. The findings are all five school directors have similar negative and positive lived experiences, which cause them to position a native speaker as a standard ideology as their attitudes. At the same time, they are aware of Global Englishes, which produce intelligibility in communication which is an important factor. Variously, Chon 3 has a different attitude in terms of promoting the native speakers as the core of the standard. Budget and sociocultural contexts in particular administrative contexts are dominantly perform as the crucial decision significantly, the result is that three of the five decided to employ native speakers with two conditions mentioned above which located as most participants' decision. This discovery is advantageous for language educational development, preparing the school directors for an awareness of other school directors, which will be the result of positive ELT impact explicitly in a Thai context, where implemented Global Englishes (GE) to English language teaching (ELT) in schools’ areas. Significantly, the force needs to investigate the significant perceptions that cause the necessary decisions from the school directors. Due to the narrow investigation done with the attitudes, this research will be helpful and challenging for the educational development of the teaching and learning of English in Thailand and other countries with similar sociolinguistic contexts.
Abstract: งานวิจัยเล่มนี้เป็นการศึกษาเรื่องราวประสบการณ์ชีวิตและทัศนคติของผู้อำนวยการโรงเรียนตามกรอบแนวคิดของนานาภาษาอังกฤษโลกในเชิงคุณภาพ ดำเนินการสัมภาษณ์รายบุคคลประกอบการบรรยาย เพื่อศึกษาประสบการณ์และทัศนคติในชีวิตของผู้อำนวยการโรงเรียนทั้ง 5 คนที่มีบริบทโรงเรียนที่แตกต่างกัน ผู้เข้าร่วมวิจัยได้รับการคัดเลือกเป็นกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง ( Purposive sampling ) ในพื้นที่จังหวัดชลบุรี ภาคตะวันออกของประเทศไทย วิธีการจัดเก็บข้อมูลการวิจัยในครั้งนี้ประกอบด้วยแบบบันทึกการสัมภาษณ์และบันทึกภาคสนามจากการสังเกตเป็นเครื่องมือในการวิจัยในครั้งนี้ สำหรับคำถามวิจัยทั้ง 3 ข้อ ผู้วิจัยได้วิเคราะห์ตามแนวคิดในการวิเคราะห์แก่นสาระ (Thematic analysis) เป็นการวางแนวทางการวิเคราะห์โดยใชทฤษฏี การจัดระบบข้อมูลและแยกประเภทของข้อมูลให้เป็นหมวดหมู่ การให้รหัส การตีความ และการสร้างข้อสรุป จากข้อมูลการสัมภาษณ์เชิงคุณภาพผ่านคำถามวิจัย: 1) เรื่องราวประสบการณ์ชีวิตและทัศนคติขอผู้อำนวยการโรงเรียนเป็นอย่างไร 2) เรื่องราวประสบการณืชีวิตนั้นส่งผลต่อทัสนคติอย่างไร และ 3) เรื่องราวประสบการณ์ชีวิตและทัศนคตินั้นมีผลต่อการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในโรงเรียนอย่างไร โดยผู้วิจัยได้ดำเนินการสัมภาษณ์แบบออนไลน์ (Google Meet) และสถานที่จริง (โรงเรียน) ตามความเหมาะสมในช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อ COVID-19 ผลการวิจัยพบว่าผู้อำนวยการโรงเรียนทั้ง 5 ท่าน มีประสบการณ์ชีวิตด้านลบและด้านบวกที่คล้ายคลึงกัน ซึ่งผู้เข้าร่วมวิจัยมีเจ้าของภาษา (native speaker) เป็นมาตรฐานของภาษาอังกฤษเป็นไปตามทัศนคติในเวลานั้น ผู้เข้าร่วมวิจัยได้ตระหนักถึงความสำคัญของนานาภาษาอังกฤษโลกที่ใช้ในการสื่อสารเป็นปัจจัยสำคัญ มีเพียง Chon 3 ที่มีทัศนคติที่แตกต่างกันในแง่ของการส่งเสริมเจ้าของภาษา (native speaker) ให้เป็นแกนกลางของมาตรฐานภาษาอังกฤษที่ใช้ในโรงเรียน บริบทด้านงบประมาณและวัฒนธรรมในสังคมแวดล้อมที่แตกต่างถือเป็นปัจจัยการตัดสินใจที่สำคัญอย่างยิ่ง ผลการวิเคราะห์พบว่า 3 ใน 5 ของผ้อำนวยการโรงเรียนตัดสินใจเลือกจ้างเจ้าของภาษาโดยมีเงื่อนไข 2 ประการที่กล่าวถึงข้างต้น ซึ่งเป็นการตัดสินใจของผู้เข้าร่วมวิจัยส่วนใหญ่ หวังว่าการศึกษาในครั้งนี้จะเป็นประโยชน์สำหรับการพัฒนาการศึกษาทางด้านภาษา รวมถึงการเตรียมผู้อำนวยการโรงเรียนให้ตระหนักรู้ถึงการใช้ภาษาอังกฤษท่ามกลางความหลากหลายของนานาภาษาอังกฤษโลก ที่มีผลต่อการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในโรงเรียน (ELT) อย่างชัดเจนในบริบทของประเทศไทย โดยการนำแนวคิด Global Englishes (GE) มาใช้กับการสอนภาษาอังกฤษ (ELT) ในบริบทโรงเรียนอย่างมีนัยสำคัญ งานวิจัยเล่มนี้จะเป็นประโยชน์และท้าทายสำหรับการพัฒนาการศึกษาของการสอนและการเรียนรู้ภาษาอังกฤษในประเทศไทยและประเทศอื่นๆ ที่มีบริบททางสังคมภาษาศาสตร์ที่คล้ายคลึงและใกล้เคียงกัน
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Role: Co-advisor
Created: 2024
Modified: 2024-12-03
Issued: 2024-12-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 420.7 Su959N
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 62920069.pdf 3.24 MB2 2025-06-27 13:44:50
ใช้เวลา
0.044199 วินาที

Supawadee Noknoi
Title Contributor Type
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Supawadee Noknoi
Denchai Prabjandee
Nattharmma Nam-fah
วิทยานิพนธ์/Thesis
Denchai Prabjandee
Title Creator Type and Date Create
Motivation towards english language learning of students in a secondary school in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Ning' Yuhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using a task-based learning approach on oral English communication skills for lower secondary school students in Rayong, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Sun Wenfang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class English learning activities of the vocational education learner at Kampong Chheuteal high school, Kampong Thom province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree
Sum Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into international students' motivation to study at Burapha University, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Jiefan, Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perspectives in English language learning : an exploration of integrative and instrumental motivation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Manussanan Siritontraporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning styles in English classrooms : predominant preferences of genders
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Wanichanan Sawetsunthornpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into the motivation to study English abroad : voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sasiwimon Wijarnjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to become English teachers : navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Pornsiri Nilpirom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parents' attitudes and expectations toward English language teaching at the kindergarten level of a catholic school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Sasichanan Pramual
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fostering learner autonomy in an English classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Phanita Phasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancing intercultural competence by using video-based instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Kanit Samphanthanakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes orientation of English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Jutamas Juntanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher professional development for Thai English teachers : effectiveness and effects
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sirikanya Srichom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pre-service teacher preparation program for enhancing communicative language teaching ability in teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Saifon Songsiengchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher supervision program to enhance teacher's learning to teach glocal englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Thananya Viriyapanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teacher identity development in borderland discourse : delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Kung, Sakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparing teacher cognition for L2 grammar in a Thai tertiary context focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree
Pulleyblank, Justin James
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kwandao Phonprasertruksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating learners' preferences of world Englishes pronunciation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kamonchat Lasote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding teacher's motivation to choose teaching English as a career choice
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Titapond Poomdaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of think-pair-share varieties of reading comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Pavida Naksathit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a training module to improve initial elt proficiency of student-teachers in multi-ethnic community schools in Yunnan province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Youxing, Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai English teachers' classroom management strategies in a secondary School context
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Shu, Zhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of the professional experiences of English teachers who have a global Englishes orientation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Jatupon Phulakor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring linguaculture experience incorporation in English communication classrooms
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Peng, Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of socio-cultural factors influencing out-of-class English learning : a case study of first-year University students in China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Xianbin, Ji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Introducing world Englishes accents to elementary School students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Panisara Sriwang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes in an English for real life course
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Charisopon Inthapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing communication strategies instruction in an English as a lingua franca academic context for secondary school students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Tanaporn Khamwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Ukrit Chimmarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' awareness of Global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Denchai Prabjandee
Chayapa Sawasdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring non-native English teacher identity development and identity in practice at a multilingual international school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Benjamaporn Phaethong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Supawadee Noknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nattharmma Nam-fah
Title Creator Type and Date Create
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students : a case of tertiary Thai dance classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Punwalai Kewara
Itsariphak Hongnimitchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Ukrit Chimmarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Sirinmas Sangpetch
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' awareness of Global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Denchai Prabjandee
Chayapa Sawasdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing CLIL in a Thai traditional dance class for primary School learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Chayanun Klylumcheck
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting intercultural competence using different versions of Cinderella stories for upper secondary school learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Siriphon Wongsuban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Supawadee Noknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 29
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,989
รวม 3,018 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,933 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 173 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 159 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 96,307 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48