แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Developing the skill of applying exponential and logarithm function in the context of chemical kinetics for 11th grade students using the backward design teaching approach

Organization : Mahidol Wittayanusorn School. Department of Mathematics and Computing Science

Organization : Mahidol Wittayanusorn School. Department of Mathematics and Computing Science

Organization : Mahidol Wittayanusorn School. Department of Chemistry
Email : usa.jjk@mwit.ac.th
keyword: Backward design
LCSH: Exponential functions
LCSH: Logarithms
LCSH: Chemical kinetics
LCSH: Mathematics -- Study and teaching
Abstract: This study aims to enhance students’ adeptness in utilizing exponential and logarithmic functions to comprehend and address challenges in chemical kinetics. The backward design approach is employed to efficiently structure the learning trajectory. The study involved a sample of 23 11th grade students of Mahidol Wittayanusorn School, selected through purposive sampling. A paired t-test was conducted to compare the math pretest and posttest. Additionally, a paired t-test was employed to compare the chemistry posttest with the 70% criterion. The relationship between the math posttest and chemistry posttest was analyzed to assess the effectiveness of math learning for chemistry. Furthermore, the sample was divided into two groups for interviews, one comprising students with high scores in both chemistry and math tests, and the other consisting of students with a high score in math but a low score in chemistry. The findings revealed the following: 1) After the learning process, the average math scores significantly exceeded the pre-learning scores and surpassed the 70% criterion at a significance level of 0.05. 2) The mean chemistry scores of the student sample after learning surpass the 70% criterion at a significance level of 0.05. And 3) A relationship between the math and chemistry scores was observed. In the interviews, it was observed that the high-scoring group comprehended and could demonstrate chemistry formulas, enabling them to tackle chemistry problems. Conversely, the low-scoring group only memorized the formulas without a deep understanding, hindering their ability to apply mathematical concepts to solve chemistry problems
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2024
Modified: 2024-11-28
Issued: 2024-11-28
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In Kasetsart University. Faculty of Science. The Pure and Applied Chemistry International Conference 2024 (PACCON 2024) (pp.264-267). Bangkok : Kasetsart University, 2024
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 PACCON 2024pp.264-267.pdf 283.77 KB1 2025-03-05 15:00:12
ใช้เวลา
-0.982531 วินาที

Sittichoke Som-am
Title Contributor Type
Developing the skill of applying exponential and logarithm function in the context of chemical kinetics for 11th grade students using the backward design teaching approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Sittichoke Som-am;Monsikarn Jansrang;Usa Jeenjenkit

บทความ/Article
Monsikarn Jansrang
Title Contributor Type
Developing the skill of applying exponential and logarithm function in the context of chemical kinetics for 11th grade students using the backward design teaching approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Sittichoke Som-am;Monsikarn Jansrang;Usa Jeenjenkit

บทความ/Article
Usa Jeenjenkit
Title Contributor Type
Developing the skill of applying exponential and logarithm function in the context of chemical kinetics for 11th grade students using the backward design teaching approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Sittichoke Som-am;Monsikarn Jansrang;Usa Jeenjenkit

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,929
รวม 2,952 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,588 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 191 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 164 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,987 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48