แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of pictionary game to improve students' vocabulary knowledge:a case study with the grade 7 students at lukhomhanwarinchamrap school
การใช้เกมภาพเพื่อพัฒนาความรู้ด้านคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียน กรณีศึกษานักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนลือคำหาญวารินชำราบ

LCSH: English language -- Vocabulary -- Study and teaching (Secondary)
Classification :.LCCS: PE
Abstract: The purpose of this research is two folds. The first aspect was to find out whether the application of Pictionary game helped to improve students’ vocabulary knowledge and the second aspect was aimed at investigating student’s behavior after being taught through the Pictionary game. This hybrid research was composed of a pre-test, post-test, and a Likert scale questionnaire implemented as the design of the research. The subjects of this research were 35 male students of grade 7. They were considered not to be good at the English language, based on their English entrance performance test into the ‘pre-cadet program’ in the academic year of 2018/2019. To collect the data of this study, a vocabulary pre-test, post-test, and a Likert scale questionnaire were used. The test was composed of multiple-choice questions, on nouns, adjectives, and verbs. The results obtained from the pre-test and post-test were calculated, compared, and interpreted to shed light on their performances. The frequency information from the Likert scale questionnaire was identified and interpreted accordingly. The study found out that the pre-test score was 12.14 while that of the post-test was at (18.03) indicating a statistically significant at P<0.05. This implies that students’ vocabulary knowledge improved after the treatment. On the other hand, the Likert scale questionnaire shed positive data regarding the use of the game. Therefore, the majority of the participants were satisfied with the Pictionary game as it helped them improve their vocabulary knowledge. However, the Pictionary game will need to be modified considerably to suit the teaching context in any other school
Ubon Ratchathani University. The Office of Academic Resources
Address: UBON RATCHATHANI
Email: library@ubu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2020
Modified: 2567-09-29
Issued: 2024-09-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: PE A528 2020
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Ubon Ratchathani University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Amstrong Ndangoh.pdf 791.27 KB6 2024-12-21 13:54:33
ใช้เวลา
0.019259 วินาที

Amstrong Ndangoh
Title Contributor Type
The use of pictionary game to improve students' vocabulary knowledge:a case study with the grade 7 students at lukhomhanwarinchamrap school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Amstrong Ndangoh
Supath Kookiattikoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supath Kookiattikoon
Title Creator Type and Date Create
The effectiveness of self-correction on tense learning
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Dokmai Tansing
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of English refusals by native speakers of American English and by English majors of Ubon Ratchathani Ratjabhat University
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Sappasiri Songsukrujiroad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Translation strategies of philosophical concepts in Siddhartha
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Jutamanee Tipparach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analytical evaluation of reading exploper 1
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Zhang Hanping
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of instructional package based on the deductive teachnig technique
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Chootimed Kaewthamma
วิทยานิพนธ์/Thesis
English language problems or reading problems? a case study of Muttayomsuksa 6 students at Taneewittaya school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Banchong Sotsi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Translation of Thai serial verb constructions into English : a case study of Ubon Ratchathani University students
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Pokket Krittayaworakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparative study of conceptual metaphors of happiness, anger and sadness in Thai and English
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Nannapat Yooprayong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of the cultural contents in New horizon college English (reading and writing) second edition
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Du Xiaohuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
UBRU undergraduate students' reading strategies and their attitudes towards using L1 translation in English reading instruction
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Phanida Yommee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ubon Ratchathani University students' indentification and evaluation of reasoning fallacies in political arguments
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Seksan Dhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comprehension of complex sentences by Thai students
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Intira Intaraprapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blank-filling exercises and scrambled sentence exercise on vocabulary learning and retention: a case study of grade 9 students at Srimuang Witthayakhan school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Ratchapon Rakdeethai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of keyword method on Thai students' English word learning and retention: a case study of grade 6 students at Ban Kudnakeaw school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Prattana Phayoongwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparing students' preference beween the task-based language teaching and teacher-centered approach a reading class
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Keweg, Tomas Esnara
วิทยานิพนธ์/Thesis
Second language vocabulary learning : The effects of reading-Based approach vs. translation-based approach on Thai efl learners' vocabulary retention
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Thanakamol Jangajit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of explicit instruction by using phrase structure rules on acquisition of noun clauses
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Palida Chaiyapho
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of task-based language teaching approach and traditional approach on Thai EFL learners' vocabulary learning achievement
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Neerabol Anukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students use of reading strategies: a survey study of grade 9 efl students at Nonkhor school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Kokiat Suebpeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching grammar in content-based instruction
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Tatsana Sangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the alignment between the O-NET test items for grade 6 students with the test blueprint
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Chayanee Boonta
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of pictionary game to improve students' vocabulary knowledge:a case study with the grade 7 students at lukhomhanwarinchamrap school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Supath Kookiattikoon
Amstrong Ndangoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,730
รวม 2,742 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 212,068 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 681 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 552 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 213,427 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48