แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Influence of the Consumption Value of Cultural and Creative Products in the Palace Museum on Consumer Satisfaction [e
故宫文创产品的消费价值对消费者满意度的影响

LCSH: Consumer behavior -- Research
Abstract: 本文主要研究故宫文创产品的消费价值与消费者满意度之间的关系,在整理了故宫文创产品、消费价值、消费者满意度的有关文献基础上,从实际出发,确定故宫文创产品的定义以及对故宫文创产品分类和特点进行了分析,进而确定了故宫文创产品的消费价值以及将其消费价值划分成了功能价值、条件价值、社会价值、认知价值、情感价值、体验价值、服务价值七个维度。通过发放调查问卷的方式进行数据收集,然后对数据进行相关性分析以及回归分析,确定了条件价值、社会价值、认知价值、体验价值、服务价值五个维度与消费者满意度之间存在显著的正向影响关系。基于此,对故宫文创产品在提高消费者满意度方面提供一些可行的建议,以期促进博物馆文创产品的发展。
Abstract: This paper mainly studies the relationship between the consumption value of the Forbidden City's cultural and creative products and consumer satisfaction. On the basis of sorting out the relevant literature of the Forbidden City's cultural and creative products, consumption value and consumer satisfaction, from the reality, it determines the definition of the Forbidden City's cultural and creative products and analyzes the classification and characteristics of the Forbidden City's cultural and creative products, and then determines the consumption value of the Forbidden City's cultural and creative products and divides it into seven dimensions: functional value, conditional value, social value, cognitive value, emotional value, experience value and service value. Data were collected by issuing questionnaires, and then the data were analyzed by correlation and regression. It was determined that there was a significant positive relationship between the five dimensions of conditional value, social value, cognitive value, experience value and service value and consumer satisfaction. Based on this, this paper provides some feasible suggestions on improving consumer satisfaction of cultural and creative products in the Forbidden City, with a view to promoting the development of cultural and creative products in museums
Dhurakij Pundit University. Learning Center and Library.
Address: BANGKOK
Email: library@dpu.ac.th
Role: Principal Supervisor
Modified: 2567-09-09
Created: 2022
Issued: 2024-09-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jianlong.Wang.pdf 1 MB
ใช้เวลา
0.279877 วินาที

Jianlong Wang
Title Contributor Type
The Influence of the Consumption Value of Cultural and Creative Products in the Palace Museum on Consumer Satisfaction [e
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Jianlong Wang
Daoming Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Daoming Wang
Title Creator Type and Date Create
The Impact of Dynamic Absorptive Capacity on Firms\' Duality Innovation Capability : the Case of Quanchai Power
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Yan Yisong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Live Streaming Platform\'s Business Model : The Case of Douyin Application from Beijing Douyin Information Service Co., Ltd
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Rui Cao
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Empical Study on the Rrlationship Between Job Satisfaction and Turnover Intention of Interns on the Vision of Integration of Industry and Education
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang [Individual Study Advisor]
Chao Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of the Consumption Value of Cultural and Creative Products in the Palace Museum on Consumer Satisfaction [e
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Jianlong Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Infilence of E-Commerce Marketing Mode on Consumers\' Purchase Intention -- Taking the Emphasis Jewelry Brand as an Example
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Jingxuan Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship Between Job Satisfaction And Turnover Intention Of Counselors In Private Colleges Under The Moderation Of Organizational Commitment
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Xu Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship Between the New Generation of Employee Relations and Job Satisfaction in the Internet Industry Adjustment of Work Motivation
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Tianjing Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study on the Influence of Office Physical Environment and Organizational Culture Environment on the Work Efficiency of University Staff
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Xi Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of E-commerce Platform Live Streaming Marketing on Consumer Attitudes
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Xu Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing Factors of Job Satisfaction of Employees in Automobile Industry on Job Performance : Mediating Effect of Emotional Experience
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Zhao Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of Inclusive Leadership on Employees Voice Behavior in the Internet of Things Industry : the Mediating Role of Autonomy Motivation
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Ping Guan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on Corporate Liquor Brand Building Based on Emotional Marketing Strategy : A Case Study of Jiang Xiaobai Brand of Chongqing Jiang Xiaobai Liquor Company
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Qiuyan Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 326
รวม 327 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 96,914 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 19 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
รวม 96,976 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48