แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Use of artificial intelligence application to enhance learning achievement of secondary students with individual difference skills in English language
การใช้แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษ

Address: Pathum Thani
Organization : Rajamangala university of technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Learning Technology and Innovation
keyword: Application to enhance learning achievement
ThaSH: Technical education
Classification :.LCCS: LB 1028.4
; แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์
ThaSH: Educational technology
ThaSH: Artificial intelligence
Abstract: The objectives of this study were to: 1) study the efficiency of the use of artificial intelligence application to enhance secondary students’ learning achievement with individual difference skills in English language, 2) compare the students’ learning achievement between pre-test and post-test scores, and 3) study the students’ satisfaction towards the use of artificial intelligence application to enhance learning achievement with individual difference skills in English language. The sample group consisted of 30 students studying in a secondary school in the first semester of the academic year 2022. They were drawn by purposive sampling technique. The research instruments included an artificial intelligence application to enhance students’ learning achievement with individual difference skills in English language, assessments on content quality and media quality, learning achievement tests, and a questionnaire for evaluating student satisfactions. The research results revealed that: 1) the efficiency of the use of artificial intelligence application to enhance learning achievement of secondary students with individual difference skills in English language (E1/E2) was 82.27/81.00 which was higher than the set criteria of 80/80. The evaluation of content for the artificial intelligence application to enhance learning achievement of secondary students with individual difference skills in English language by the experts was totally appropriate at the highest level (¯x=4.87, SD=0.23), and the evaluation of media by the experts was also totally appropriate at a good level (¯x=4.40, SD=0.58). 2) The post-test scores were differently higher than the pre- test scores at the .05 level of significance, and 3) the students’ satisfaction towards using artificial intelligence application to enhance learning achievement of secondary students with individual difference skills in English language was at the highest level as well (¯x=4.53, SD=0.50).
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาประสิทธิภาพของการใช้แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษ 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนด้วยคะแนนก่อนเรียนและคะแนนหลังเรียน และ 3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่ใช้แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาในประเทศสาธารณรัฐประชาชนจีน ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 30 คน โดยการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษ 2) แบบประเมินคุณภาพด้านเนื้อหาและด้านสื่อ 3) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และ 4) แบบประเมินความพึงพอใจ ผลการวิจัยพบว่า 1) ประสิทธิภาพของการใช้แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษมีประสิทธิภาพของบทเรียน (E1/E2) เท่ากับ 82.27/81.00 ซึ่งเป็นไปตามเกณฑ์ 80/80ที่ตั้งสมมติฐานไว้ ผลการประเมินคุณภาพด้านเนื้อหาของแอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษโดยผู้เชี่ยวชาญ มีคุณภาพด้านเนื้อหาโดยรวมอยู่ในระดับดีเยี่ยม (¯x=4.87, SD=0.23) และผลการประเมินคุณภาพด้านสื่อโดยผู้เชี่ยวชาญ มีคุณภาพโดยรวมอยู่ในระดับดี (¯x =4.40, SD=0.58) 2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 3) ความพึงพอใจของนักเรียนที่ใช้แอปพลิเคชันปัญญาประดิษฐ์เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ตามความแตกต่างระหว่างบุคคลด้านทักษะภาษาอังกฤษ โดยรวมอยู่ในระดับดีเยี่ยม (¯x=4.53, SD=0.50)
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Created: 2567
Modified: 2024-07-05
Issued: 2024-07-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE LB 1028.4 .L56
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-175914.pdf 4.97 MB10 2025-07-01 10:55:45
ใช้เวลา
0.039763 วินาที

Meng Yan Ling
Title Contributor Type
Use of artificial intelligence application to enhance learning achievement of secondary students with individual difference skills in English language
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Meng Yan Ling
Thidarat Kulnatarawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thidarat Kulnatarawong
Title Creator Type and Date Create
Use of artificial intelligence application to enhance learning achievement of secondary students with individual difference skills in English language
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Thidarat Kulnatarawong
Meng Yan Ling
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 589
รวม 589 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,755 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 36,793 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48