แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Management of English language teaching through social media application to create motivation for learning
การจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษผ่านแอปพลิเคชันโซเชียลมีเดียเพื่อสร้างแรงจูงใจในการเรียนรู้

Address: PathumThani
Organization : Rajamangala university of technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Learning Technology and Innovation
keyword: การจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ
ThaSH: Technological Innovations
Classification :.LCCS: LB 1044.88
; แรงจูงใจในการเรียนรู้
ThaSH: English language -- Study and teaching
ThaSH: Educational Innovations
Abstract: The objectives of this study were to: 1) develop a social media application to expand the education function of modern internet technologies, 2) study the level of motivation of grade 6 students using social media application to enhance their spoken English achievement, and 3) compare the pretest (before-experiment) and posttest (after-experiment) of English-speaking test scores of grade 6 students using the social media for learning. The samples of the study were 95 students studying in grade 6. They were assigned into two classes as an experimental group of 47 students and a control group of 48 students. The research instruments were: 1) popular social media in People's Republic of China, 2) learning materials sent through the social media-based learning application to enhance students’ speaking abilities, 3) conformity assessment forms, 4) an assessment on grade 6 students’ speaking abilities who had learned from a social media-based application, and 5) a questionnaire on learning interest motivation. The statistical devices used in the study were mean and standard deviation. The research results revealed that: 1) the social media application enabled to expand the education function of the social media better than using a social media only for daily communication. More importantly, the social media application was used by primary school English teachers for teaching spoken English of primary school students. 2) The students’ motivation after using social media application dealt with an awareness of learning at the higher level with the average score of 3.78. The students’ participation in and out of classes was at the higher level with the average score of 3.87. The students’ confidence and satisfaction was also at the higher level with the average score of 3.88, and 3) the students who studied with social media applications (experimental group) had the higher score on the English speaking test than those in the control group with the mean score of 13.77/9.46 at the statistically significance level of .05.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาแอปพลิเคชันโซเชียลมีเดียเพื่อขยายฟังก์ชันการศึกษาของเทคโนโลยีอินเทอร์เน็ตที่ทันสมัย 2) ศึกษาระดับแรงจูงใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้แอปพลิเคชันโซเชียลมีเดียเพื่อเสริมความสำเร็จในการพูดภาษาอังกฤษ และ 3) เปรียบเทียบคะแนนสอบการพูดภาษาอังกฤษก่อนการทดลองและหลังการทดลองของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้โซเชียลมีเดียเพื่อการเรียนรู้ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยนี้เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จำนวน 95 คน แบ่งออก 2 ชั้นเรียน คือ กลุ่มทดลอง จำนวน 47 คน และกลุ่มควบคุม จำนวน 48 คน เครื่องมือ ได้แก่ 1) โซเชียลมีเดียยอดนิยมในสาธารณรัฐประชาชนจีน 2) สื่อการเรียนรู้ที่ส่งผ่านแอปพลิเคชันการเรียนรู้บนโซเชียลมีเดียเพื่อเพิ่มความสามารถในการพูดของนักเรียน 3) แบบประเมินความสอดคล้อง 4) แบบประเมินนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 6 ที่เรียนจากแอปพลิเคชันบนโซเชียลมีเดีย และ 5) แบบสอบถามแรงจูงใจในการเรียนรู้ สถิติที่ใช้ในการศึกษา คือ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1) แอปพลิเคชันโซเชียลมีเดียสามารถขยายฟังก์ชันการศึกษาของโซเชียลมีเดียมากกว่าที่จะเป็นโซเชียลมีเดียสำหรับการสื่อสารในชีวิตประจำวันเท่านั้น และที่สำคัญครูผู้สอนได้นำแอปพลิเคชันโซเชียลมีเดียไปใช้สอนภาษาอังกฤษระดับประถมศึกษา เพื่อสอนการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับประถมศึกษา 2) แรงจูงใจของนักเรียนหลังการใช้แอปพลิเคชันโซเชียลมีเดีย มีผลต่อความตระหนักในการเรียนรู้ อยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.78 การมีส่วนร่วมของนักเรียนในและนอกชั้นเรียนอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.87 และความเชื่อมั่นและความพึงพอใจของนักเรียน อยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.88 และ 3) ผู้เรียนที่เรียนด้วยแอปพลิเคชันโซเชียลมีเดีย (กลุ่มทดลอง) มีคะแนนการสอบการพูดภาษาอังกฤษสูงกว่ากลุ่มควบคุม มีคะแนนเฉลี่ยเท่ากับ 13.77/9.46 การทดสอบค่าทีหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Role: Faculty advisor
Created: 2567
Modified: 2024-07-04
Issued: 2567-07-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE LB 1044.88 .G86
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-175906.pdf 3.62 MB6 2025-04-14 15:07:09
ใช้เวลา
0.045761 วินาที

Chunyue Guo
Title Contributor Type
Management of English language teaching through social media application to create motivation for learning
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Chunyue Guo
Naruemon Thepnuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Naruemon Thepnuan
Title Creator Type and Date Create
Management of English language teaching through social media application to create motivation for learning
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Naruemon Thepnuan
Chunyue Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 25
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,801
รวม 2,826 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,267 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 169 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 157 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 95,634 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48