แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Characterization of soot in trapping and oxidation process on Metallic microfiber partial flow diesel particulate filte

ThaSH: Diesel motor exhaust gas
ThaSH: Carbon-black
Abstract: The metal fleece from a metallic microfiber partial flow diesel particulate filter (P-DPF) and PM in an exhaust after-treatment system consisting of a diesel oxidation catalyst (DOC) and P-DPF was analyzed in this research. The metal fibers that make up the metal fleece was covered by grains on the surface in a lengthwise linear manner. The material of the metal fleece and the metal foil were stainless steel alloys which consist of Fe, Cr, Al, and some c. Particulate matter (PM) trapping from an engine exhaust on the metal fleece was then observed. The metal fleece was also coated with ceria by physical vapor deposition to reduce the PM activation energy. Thermogravimetric analysis was done with model soot and real diesel PM on the metal fleece, without and with the catalyst coating. The catalyst coating reduced the activation energy of the model soot by 17% from 167 kJ/mol to 138 kJ/mol and for the diesel PM by 30% from 128 kJ/mol to 90 kJ/mol. Diesel PM had trace elements from the engine oil which were reduced by the DOC. Overall, the after-treatment system did not leak harmful elements into the PM. The agglomerate and primary particles of the PM increased in size as it travelled down the after-treatment system but with evidence of fragmentation. The nanostructure revealed that there was a decrease of graphitization and the crystallite sizes decreased along the after-treatment system. This was supported by measuring the opacity, temperature, C02, NO, and 02 of the gas in the three stages of the exhaust after-treatment system
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง. สำนักหอสมุดกลาง
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: Lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Email : preechar.ka@kmitl.ac.th
Role: Thesis Co-Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-06-19
Issued: 2567-06-19
tha
©copyrights
RightsAccess:
ใช้เวลา
0.025689 วินาที

Oh, Ban-Seok
Title Contributor Type
Impacts of partial flow diesel particulate filter on vehicle\'s brake thermal efficiency and exhaust emissions characteristics
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Plan Teekatasn Cosh;Poonnut Thaeviriyakul;Wai, Phyo;Oh, Ban-seok;Liu, Hai;Thin, Myat Hsu;Watanyoo Phairote;Mek Srilomsak;Supat Kittiratsatcha;Preechar Karin;Chinda Charoenphonphanich;Kobsak Sriprapha;Sompong Srimanosaowapak;Sompong Srimanosaowapak

บทความ/Article
Characterization of soot in trapping and oxidation process on Metallic microfiber partial flow diesel particulate filte
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Oh, Ban-Seok
Preechar Karin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Preechar Karin
Title Creator Type and Date Create
Comparison of characteristics for lithium-ion batteries
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin
Wisit Wiphatgasemsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Physicochemical characteristics of metal oxide ashes derived from used wall flow diesel particulate filter
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Nuwong Chollacoop;Katsunori Hanamura
Sattatad Rodvanna
วิทยานิพนธ์/Thesis
Microstructure mechanical properites and wear behavior of sintered Fe-Mo-Mn-Si-C self-lubricating composites
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Ruangdaj Tongsri
Thunyamon Nithimethakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Characterization of soot in trapping and oxidation process on Metallic microfiber partial flow diesel particulate filte
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin
Oh, Ban-Seok
วิทยานิพนธ์/Thesis
Experimental investigation of effect of ethanol and biodiesel on combustion behavior and emission characteristics of direct injection diesel engine
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Kosaka, Hidenori;Nuwong Chollacoop
Wai, Phyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design and improvement of underrun protection device for truck
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Masaki Okuma;Sarawut Lerspalungsanti
Narongrit Suebnunta
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of ceria-coated partial-flow particulate filter on diese engine combustion and emission characteristics using B20
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Peerawat Saisirirat;Hidenori Kosaka
Myat Hsu Thin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hanamura, Katsunori
Title Creator Type and Date Create
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,289
รวม 3,289 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.10