แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A case study on assessing acquisition order of English inflectional morphemes of Thai deaf university students
กรณีศึกษาเรื่องการประเมินลำดับการรับหน่วยคำผันภาษาอังกฤษของนักศึกษาหูหนวกระดับปริญญาตรีชาวไทย

LCSH: English language -- Morphemics
LCSH: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers
Abstract: Morphemes are fundamental in English learning. However, deaf students usually have difficulty in acquiring English morphemes. The objectives of this study were to assess 9 English morpheme acquisition order and to identify types of inflectional morphemes which seem to be difficult for Thai deaf university students (based on Krashen's 1977 Natural Order Hypothesis). The researcher collected data by asking 37 Thai deaf university students to complete 18 fill-in-the-blank questions, adapted from Berko's WUG test in 1958. Data were analyzed by means of frequency, percentage, mean, and standard deviation (SD). The results indicated the order of English inflectional morpheme acquisition as performed by Thai deaf university students as following: 1) articles (M =1.38, SD= 0.10), 2) plural (M =1.36, SD=0.10), 3) regular past tense (M=1.28, SD= 0.08), 4) progressive (M= 1.22, SD=0.05), 5) 3rd person singular simple present tense (M=1.16, SD=0.07), 6) auxiliary (M=1.53/3.00, SD=0.09), 7) irregular past tense (M=1.46, SD=0.09), 8) copula (M= 0.41, SD= 0.04), and 9) possessive (M=0.39, SD=0.04). Based on Dulay and Burt's Bilingual Syntax Measure (BSM), the 3rd person singular simple present tense, auxiliary, irregular past tense, copula, and possessive seem difficult for the participants. The findings from this study can be used for further pedagogical and curriculum development in teaching English inflectional morphemes to Thai deaf students.
Abstract: หน่วยคำผันเป็นองค์ประกอบพื้นฐานในการเรียนภาษาอังกฤษ อย่างไรก็ตามนักศึกษาหูหนวกมักมีปัญหาในการรับหน่วยคำผันภาษาอังกฤษ งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินลำดับการรับหน่วยคำผันภาษาอังกฤษของนักศึกษาหูหนวกระดับปริญญาตรีชาวไทยและเพื่อระบุประเภทของหน่วยคำผันที่ยากต่อการรับของนักศึกษาหูหนวกระดับปริญญาตรีชาวไทย(อ้างอิงจากสมมุติฐานลำดับการรับหน่วยคำของ Krashen ในปี 1977) ผู้วิจัยรวบรวมข้อมูลจากนักศึกษาหูหนวกระดับปริญญาตรีชาวไทยจำนวน 37 คน โดยขอให้นักศึกษาตอบคำถามในชุดคำถามเติมคำในช่องว่างจำนวน 18 ข้อ ซึ่งประยุกต์มาจากชุดคำถามของ Berko (1958)ข้อมูลที่ได้ถูกวิเคราะห์ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลลัพธ์จากงานวิจัยระบุลำดับการรับหน่วยคำผันภาษาอังกฤษของนักศึกษาได้ดังนี้ 1) articles (ค่าเฉลี่ย = 1.38 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.10) , 2) plural (ค่าเฉลี่ย = 1.36 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน =0.10), 3) regular past tense (ค่าเฉลี่ย = 1.28 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.08), 4) progressive (ค่าเฉลี่ย = 1.22 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน =0.05), 5) 3rdperson singular simple present tense (ค่าเฉลี่ย = 1.16 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.07), 6) auxiliary (ค่าเฉลี่ย = 1.53 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.09), 7) irregular past tense (ค่าเฉลี่ย = 1.46 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.09), 8) copula (ค่าเฉลี่ย = 0.41 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.04) และ 9) possessive (ค่าเฉลี่ย = 0.39 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน = 0.04) หน่วยคำผันภาษาอังกฤษที่ยากต่อการรับได้แก่หน่วยคำผัน 3rd person singular simple present tense, auxiliary, irregular past tense, copula และ possessive โดยอ้างอิงจากเกณฑ์การให้คะแนนของ Dulay และ Burt ปี 1973 ข้อค้นพบของงานวิจัยนี้สามารถนำไปใช้พัฒนาการหลักสูตรการสอนหน่วยคำผันภาษาอังกฤษแก่นักศึกษาหูหนวกชาวไทยต่อไป
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2020
Modified: 2024-04-25
Issued: 2024-04-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6037408.pdf 2 MB1 2024-12-03 23:40:56
ใช้เวลา
0.310831 วินาที

Natdanai Subin
Title Contributor Type
A case study on assessing acquisition order of English inflectional morphemes of Thai deaf university students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natdanai Subin
Natthapong Chanyoo
Songsri Soranasathaporn
Krisna Lertsukprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Natthapong Chanyoo
Title Creator Type and Date Create
An investigation of classroom activites, motivation, and English language learning strategies of secondary school students in Kalasin primary educational service area office 2
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Yuwadee Tirataradol;Natthapong Chanyoo
Muslin Nasatorn.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to communicate in English among undergraduate students in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Natthapong Chanyoo
Pichaporn Puntularb
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study on frequency, collocations, and purposive function on laboratory animal review articles using words from the Outside Word List (OWL)
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Virata Panjanon.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of local errors in scientific abstracts of predatory and professional journals
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Hathaichanok Anghirun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study on frequency and purpose sentences in laboratory animal review articles using words from word lists
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Sirawich Tampanich.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of moves in abstracts of laboratory animal review articles and cell biology research articles
มหาวิทยาลัยมหิดล
Songsri Soranastaporn;Natthapong Chanyoo;Yuwadee Tirataradol
Chaniporn Bhoomanee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Textual meaning in Chinese EFL learners' argumentative writing : a systemic functional approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Pattama Patpong
Lin, Jiehua, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors contributing to willingness to communicate in English among Thai undergraduate students in the immersion program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Kornsiri Boonyaprakob;Tanporn Trakantalerngsak
Nitchamon Suvongse
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study on assessing acquisition order of English inflectional morphemes of Thai deaf university students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranasathaporn;Krisna Lertsukprasert
Natdanai Subin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of thematic progression patterns in reading comprehension of the IELTS
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranastaporn
Warangkana Vanta
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of L1 interference in the writing composition of Cambodian EFL learners
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Rhee, Seongha
Sophea, Yin, 1990-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationships of learner\'s factors and intelligibility and comprehensibility levels of Thai EFL students towards varieties of English
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranastaporn
Sunaisah Doloh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Songsri Soranasathaporn
Title Creator Type and Date Create
A case study on assessing acquisition order of English inflectional morphemes of Thai deaf university students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranasathaporn;Krisna Lertsukprasert
Natdanai Subin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Krisna Lertsukprasert
Title Creator Type and Date Create
A comparison of outcome on TEOAE measurement between echocheck and ILO96 V-5 in full term neonates
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chanchai Jariengprasert;Krisna Lertsukprasert;Montip Tiensuwan
Thitiya Imkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Auditory steady-state response (ASSR) and behavioral hearing thresholds in children with absent click-auditory brainstem response
มหาวิทยาลัยมหิดล
Krisna Lertsukprasert;Montip Tiensuwan
Kulkanya Wongsantichon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Stacked auditory brainstem response (Stacked ABR) : a normative study in Thai normal hearing adults
มหาวิทยาลัยมหิดล
Krisna Lertsukprasert;Urirat Subunvilas
Thitiya Stantriphob
วิทยานิพนธ์/Thesis
Variety of acoustic stimuli used in visual reinforcement audiometry
มหาวิทยาลัยมหิดล
Krisna Lertsukprasert;Montip Tiensuwan
Jiraphat Seesangnom.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Identification of Cochlear Retrocochlear pathology in sensorineural hearing loss patients by the use of acouctic reflex thresholds
มหาวิทยาลัยมหิดล
Krisna Lertsukprasert;Montip Tiensuwan
Mondnath Chockboondee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Electrical Stapedius reflex threshold in pediatric cochlear implant users
มหาวิทยาลัยมหิดล
Krisna Lertsukprasert;Montip Tiensuwan
Panuphol Viboonchaicheep.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison of OAEs screening and clinical audiometry in diabetic patients without hearing symptom
มหาวิทยาลัยมหิดล
Krisna Lertsukprasert;Chatchalit Rattarasarn;Sakda Arj-ong Vallipakorn
Weeraya Charlee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study on assessing acquisition order of English inflectional morphemes of Thai deaf university students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Songsri Soranasathaporn;Krisna Lertsukprasert
Natdanai Subin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,114
รวม 3,138 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 97,085 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 175 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 159 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 97,462 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48