แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of gap acceptance and turning movement capacity in Yangon

LCSH: Traffic engineering -- Burma -- Yangon
LCSH: Traffic signs and signals
LCSH: Traffic flow -- Burma -- Yangon
Abstract: Gap acceptance plays an important role in intersection design and signal warrant, and capacity calculation is the most essential part in unsignalized intersection analysis. This study investigates gap acceptance of drivers and turning movement capacity of uncontrolled intersections in Yangon, Myanmar. Three T-intersections were selected for study sites; two intersections in the urban area and the other one in Yangon suburban region. As Yangon drivers drove on the right-hand side, the key movements that defined the intersection capacity would include left-turn from the major street (LTmajor), right-turn from the minor street (RT-minor), and left-turn from the minor street (LT-minor). Raff's method was applied to determine the gap acceptance for these three conflicting movements. The results showed that the longest gap acceptance for LT-minor ranged from 7 to 15 seconds. The shortest gap acceptance belonged to the RT-minor for 4 to 8 seconds. The gap acceptance at urban sites was shorter than that of suburban in all three movements. The drivers tended to decrease their gap acceptance when the traffic volume increased. However, the relationship between the gap acceptance and traffic flow was not significant. The Highway Capacity Manual approach was used to estimate the capacity for three turning movements. The findings approved that the capacity at these intersections mainly depended on the gap availability of major traffic flow. The capacity analysis based on the gap acceptance investigation would enable to get a better intersection design for Yangon.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2020
Modified: 2024-04-24
Issued: 2024-04-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Descipline: Civil Engineering
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6036798.pdf 1.82 MB
ใช้เวลา
0.275307 วินาที

Kyaw, Nyein Nyein San, 1993-
Title Contributor Type
A study of gap acceptance and turning movement capacity in Yangon
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kyaw, Nyein Nyein San, 1993-
Siradol Siridhara
Natachai Wongchavalidkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Siradol Siridhara
Title Creator Type and Date Create
Operational characteristics and time series analysis of a home furniture delivery and assembly service in Indonesia
มหาวิทยาลัยมหิดล
Somchai Pathomsiri;Jittichai Rudjanakanoknad;Siradol Siridhara
Wicaksono, Tangguh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of design and maintenance requirements and axle loads to flexible pavement lifetime performance
มหาวิทยาลัยมหิดล
Siradol Siridhara;Wasaporn Techapeeraparnich
Chanikarn Chan-In
วิทยานิพนธ์/Thesis
Land use planning using transit oriented development concept : case study of Salaya Station
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wasaporn Techapeeraparnich;Suwattana Tadaniti;Siradol Siridhara;Wutjanun Muttitanon
Supanee Jarritthai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model for predicting cost of rural road projects in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Siradol Siridhara;Vachara Peansupap;Wasaporn Techapeeraparnich
Wai, Phyo Lin, 1996-
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of gap acceptance and turning movement capacity in Yangon
มหาวิทยาลัยมหิดล
Siradol Siridhara;Natachai Wongchavalidkul
Kyaw, Nyein Nyein San, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Safety culture in a railway maintenance environment : a case study of Bangkok Metro Network
มหาวิทยาลัยมหิดล
Phumin Kirawanich;Siradol Siridhara;Waressara Weerawat;Terdsak Rongvirivapanich
Somkane Srathongkhruen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design practices in regards to passenger hazard exposure in open mass transit stations : a benchmarking exercise
มหาวิทยาลัยมหิดล
Phumin Kirawanich;Siradol Siridhara
Gintschel, Sebastian Ludwig, 1981-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing paratransit information displays for Batu city, Indonesia
มหาวิทยาลัยมหิดล
Waressara Weerawat;Jirapan Liangrokapart;Siradol Siridhara
Wulandari, Rika Amartha, 1995-
วิทยานิพนธ์/Thesis
The public transportation fare structure improvement at Ko Chang in Trat province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Siradol Siridhara;Assadej Vanichchinchai
Soopparada Tepmanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of mode choice model for Ko Chang access
มหาวิทยาลัยมหิดล
Siradol Siridhara;Assadej Vanichchinchai
Yanisa Techaphoositthipong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Natachai Wongchavalidkul
Title Creator Type and Date Create
Public transport modeling : a case study of Phuket city
มหาวิทยาลัยมหิดล
Waressara Weerawat;Jirapan Liangrokapart;Natachai Wongchavalidkul
Phatcharaphon Yodsurang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of gap acceptance and turning movement capacity in Yangon
มหาวิทยาลัยมหิดล
Siradol Siridhara;Natachai Wongchavalidkul
Kyaw, Nyein Nyein San, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of modal shift to new commuter rail system based on choice theory a case study of Salaya, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natachai Wongchavalidkul;Wasaporn Techapeeraparnich
Atul Subedi, 1994-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 930
รวม 930 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,148 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 36,186 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48