แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
การบูรณาการกิจกรรมภาษาอังกฤษเป็นภาษาโลกในห้องเรียนภาษาอังกฤษแบบปกติ

LCSH: Burapha University -- Teaching English as a Global Language
Classification :.DDC: 420
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: English language -- Study and teaching -- Activity programs
Abstract: This study aimed to investigate the integration of Global Englishes activities into a regular English classroom. The purposes of the study were 1) to integrate Global Englishes activities into a regular classroom 2) to explore limitations, extension, potential, or other aspects of the integration 3) to study students’ attitudes toward Global Englishes. The participants were 31 Grade 9 students. Quantitative and qualitative methods were used in this study. The research instruments were 1) lesson plans adapted from the GELT framework 2) an online survey, to explore the students’ attitude toward Global Englishes before and after learning in the regular English classroom integrated with Global Englishes activities 3) Video recording, used to explore a classroom environment and to observe the phenomenon in each activity 4) researcher's reflections were the aspects that the researcher interested in more-in-depth data in order to see the effect in each activity. The findings revealed that integrating GE in a regular English classroom is possible. It is not only an approach but it is practical. The result of the online survey found that the participants’ attitudes toward the Global Englishes increased after integrating GE activities at .05 level of statistical significance. However, the student's perception of English ownership is rather narrow only from the speakers in the inner circle. Supported with the coding analysis of students’ attitudes showed that studying GE is the 'originality' experience for the participants in this study context. Furthermore, there are many aspects that influence the integration of GE into the classroom; lesson design and teaching equipment. Finally, this study provides models of GE activities that can guide and benefit the teachers in order to apply to suit different classroom contexts.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Role: Co-advisor
Created: 2023
Modified: 2024-03-29
Issued: 2024-03-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 420.71 Si619I
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 62920206.pdf 1.64 MB1 2025-06-05 12:35:39
ใช้เวลา
0.020393 วินาที

Sirinmas Sangpetch
Title Contributor Type
Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sirinmas Sangpetch
Punwalai Kewara
Nattharmma Nam-fah
วิทยานิพนธ์/Thesis
Punwalai Kewara
Title Creator Type and Date Create
Developing students' English speaking skills with the content and language integrated learning approach
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara
Sarinya Intarachot
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into the motivation to study English abroad : voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sasiwimon Wijarnjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancing intercultural competence by using video-based instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Kanit Samphanthanakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance English vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Jariya Charernsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes orientation of English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Jutamas Juntanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing an English literacy training program for engineering staff in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Monparath Charatwattananich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher professional development for Thai English teachers : effectiveness and effects
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sirikanya Srichom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pre-service teacher preparation program for enhancing communicative language teaching ability in teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Saifon Songsiengchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher supervision program to enhance teacher's learning to teach glocal englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Thananya Viriyapanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teacher identity development in borderland discourse : delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Kung, Sakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding teacher's motivation to choose teaching English as a career choice
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Titapond Poomdaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of think-pair-share varieties of reading comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Pavida Naksathit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring linguaculture experience incorporation in English communication classrooms
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Peng, Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Introducing world Englishes accents to elementary School students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Panisara Sriwang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The testing of nama (MIND)-rupa (BODY) hypothesis in second language acquisition
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Chalong Tubsree
Pattama Yimsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes in an English for real life course
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Charisopon Inthapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students : a case of tertiary Thai dance classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Punwalai Kewara
Itsariphak Hongnimitchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing communication strategies instruction in an English as a lingua franca academic context for secondary school students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Tanaporn Khamwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Sirinmas Sangpetch
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing CLIL in a Thai traditional dance class for primary School learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Chayanun Klylumcheck
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting intercultural competence using different versions of Cinderella stories for upper secondary school learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Siriphon Wongsuban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring non-native English teacher identity development and identity in practice at a multilingual international school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Benjamaporn Phaethong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nattharmma Nam-fah
Title Creator Type and Date Create
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students : a case of tertiary Thai dance classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Punwalai Kewara
Itsariphak Hongnimitchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Ukrit Chimmarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Sirinmas Sangpetch
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' awareness of Global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Denchai Prabjandee
Chayapa Sawasdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing CLIL in a Thai traditional dance class for primary School learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Chayanun Klylumcheck
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting intercultural competence using different versions of Cinderella stories for upper secondary school learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Siriphon Wongsuban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Supawadee Noknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,878
รวม 2,905 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,951 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 173 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 159 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 96,325 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48