แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of task-based language teaching on thaikindergarten 3 students Chinese speaking skills and confidence
a case study of a trilingualschool in Bangkok

Name: Hao Wang
LCSH: Language and languages -- Study and teaching -- Chinese
LCSH: Chinese language -- Study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: Task analysis in education
Abstract: This experimental study aimed to enhance Thai kindergarten 3 (K3) students’ ability to apply eighty Chinese words they learned in their kindergarten 1 and 2 in speaking as well as their confidence in Chinese speaking through the implementation of task-based language teaching (TBLT). A one group pretest-posttest design was implemented to investigate a sample group of 14 students at a trilingual school in Bangkok, the number of which was obtained through convenience sampling. The first hypothesis was tested using four instruments including a 16-week lesson plan from May to September, 2022, Chinese speaking tests, weekly assessments, and video records of the whole teaching and learning processes for the purpose of inter-rater reliability. Observational data obtained from the video records were also used to test the second hypothesis. Data were analyzed using paired-t test. The results of the first hypothesis confirmed that TBLT affected the students’ Chinese speaking skills positively with a significant difference of .000 (P<0.05) and that game-based tasks allowed them to speak more Chinese. Data analyzed by a frequency distribution supported the second hypothesis; TBLT affected their confidence in speaking Chinese gradually and positively as evidenced by their active responses to the researcher as their teacher and discussions with their group members, their enthusiasm for doing different tasks, their willingness to ask the researcher for help and assist others during the lessons they liked, and their performance in tasks that suited them. These findings revealed that TBLT enabled the K3 students in the present context to use the Chinese vocabulary they learned previously to express themselves verbally and meaningfully with confidence. The implementation of TBLT for K2 and K3 students at the target school was also recommended.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-02-20
Issued: 2024-02-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 HAO WANG.pdf 6 MB3 2025-03-12 20:55:30
ใช้เวลา
0.117485 วินาที

Hao Wang
Title Contributor Type
Effects of task-based language teaching on thaikindergarten 3 students Chinese speaking skills and confidence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Hao Wang
Noparat Tananuraksakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Empical Study on the Rrlationship Between Job Satisfaction and Turnover Intention of Interns on the Vision of Integration of Industry and Education
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Chao Wang
Daoming Wang [Individual Study Advisor]
วิทยานิพนธ์/Thesis
Noparat Tananuraksakul
Title Creator Type and Date Create
The acquisition of attitudes and professional skills for global citizenship by bilingual students through second language learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananuraksakul
Bassey, Unyime Francis
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Chinese undergraduate students attitudes toward learning an online English course at a private university in Beijing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananuraksakul
Ruimeng Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai undergraduate students motivation and achievement in learning Chinese as a foreign language
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananuraksakul
Ting Cao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile learning in English listening and speaking skills
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananuraksakul
Qian Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring intercultural communication competence perceptions and integration into classroom practices of Chinese English teachers at a Chinese middle school in Shanxi
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananuraksakul
Zhaoyu Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of task-based language teaching on thaikindergarten 3 students Chinese speaking skills and confidence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananuraksakul
Hao Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 29
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,457
รวม 3,486 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 103,434 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 215 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 175 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 103,871 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48