แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of total physical response supplemented with teaching props on Thai kindergarten 3 students Chinese vocabulary knowledge and learning behaviors

Name: Tao Jiang
LCSH: Vocabulary -- Study and teaching (Elementary) -- Audio-visual aids
LCSH: Learning -- Case studies
ThaSH: Chinese language -- Vocabulary
Abstract: This research investigates the effects of Total Physical Response (TPR) supplemented with teaching props on Thai Kindergarten 3 students’ Chinese vocabulary knowledge and learning behaviors at a public school in Nonthaburi Province, Thailand. TPR, students’ physical responses to the teacher’s verbal commands, and teaching props (i.e. wigs, toys, monster fish headgears, funny masks, and glasses) were used as treatments. One-group experimental design was adopted to test two hypotheses. This experiment was conducted face-to-face in a classroom setting that consisted of 5 male students and 9 female students for four weeks from January to February 2022 with video recordings for inter-rater reliability. One-Way ANOVA and SPSS version 21 used to analyze the data obtained from Chinese vocabulary knowledge tests confirmed the first hypothesis that the treatment could positively affect the students’ knowledge with a statistically significant difference at .041 (P<0.05). A frequency distribution counting the frequency of their active learning behavior based on the video recordings also confirmed the second hypothesis that most of them highly participated in the learning process as they had smiley faces, clapped their hands, screamed excitedly, laughed, jumped, held their hands up, and ran to the researcher. Their highly active participation aligned with the Chinese vocabulary they acquired from the tests. The research recommended that non-native and native Chinese teachers in a similar context extend the experiment to Kindergarten 1 or 2 students for a longer time or cover an entire term if there is no time constraint.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-02-20
Issued: 2024-02-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 TAO JIANG.pdf 1.35 MB3 2025-04-29 16:33:41
ใช้เวลา
0.080304 วินาที

Tao Jiang
Title Contributor Type
The effects of total physical response supplemented with teaching props on Thai kindergarten 3 students Chinese vocabulary knowledge and learning behaviors
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tao Jiang
Noparat Tananurasakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Noparat Tananurasakul
Title Creator Type and Date Create
The effects of total physical response supplemented with teaching props on Thai kindergarten 3 students Chinese vocabulary knowledge and learning behaviors
มหาวิทยาลัยรังสิต
Noparat Tananurasakul
Tao Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,361
รวม 3,385 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 103,058 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 207 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 174 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 103,486 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48