แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
academic performance of bilingual students

Name: Chen Chen
LCSH: Chinese language -- Vocabulary -- Study and teaching
LCSH: Bilingual education
LCSH: Vocabulary -- Study and teaching -- Case studies
LCSH: Chinese language -- Translation
Abstract: The purpose of this study was to investigate whether Task-based translation learning could improve the Chinese vocabulary learning performance of 10th-grade students in a private bilingual school and to explore their perceptions and satisfaction with Task-based translation learning. Thirty students were the participants of this experimental study. Data were collected through pre-tests and post-tests, questionnaires, and interviews. The experiment was conducted over a five-week period. Mean standard deviation and test were the statistics used for data analysis. The study of the test results showed a significant difference between the means of the pre-test (x̄ = 64.63) and the post-test (x̄ = 84.56). The significant p-value was 0.461, which is greater than 0.05, indicating that the difference between the pre and post-test A experiments was significant. The findings suggest that task-based translation learning can improve Chinese vocabulary learning performance and can be effective in obtaining high scores. The results of the questionnaire survey showed that learning Chinese vocabulary through Task-based translation learning improved students' understanding of the tasks in Task-based translation learning, their views of implementing task-based translation learning, and their intrinsic motivation. The results of the semi-structured interviews showed that the satisfied students improved their required competencies, such as teamwork and self-directed learning, as well as their translation skills. More research on Task-based translation learning for different groups of Chinese students is encouraged.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-02-20
Issued: 2024-02-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CHEN CHEN.pdf 1.24 MB2 2024-02-20 10:29:27
ใช้เวลา
0.086974 วินาที

Chen Chen
Title Contributor Type
ภาพสะท้อนวัยรุ่นไทยในภาพยนตร์ไทยของบริษัทจีทีเอช พ.ศ. 2551-2554
มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
CHEN CHEN
ธิดา โมสิกรัตน์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Serum proteomic analysis of neurotransmission-related proteins associated with cognitive functions in a Thai population
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Chen Chen
Sutisa Thanoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Chen Chen
Supinda Lertlit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supinda Lertlit
Title Creator Type and Date Create
A study of cultural differences between thai and japanses language teachers in the secondary schools of educational service area offices 3 and 4 : hofstede's cultural dimensions theory
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Hashi, Tomoko
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implementation of poly s model in solving problem-questions in mathematics by grade 7 students of global Indian international school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Gopinath, Satyaprakash
วิทยานิพนธ์/Thesis
The observation of secondary school students preference toward chinese language teachers' teaching style
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Xuechen Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing English speaking skills by role playing of grade 6 students at Klongha School, Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jantima Naka
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of confucius theory-based strategy for teaching Chinese oral reading on P6 students of Phuket Thaihua Asean Wittaya School
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Dou Lifeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting Chinese language acquisition in a multilingual context at an international school in Nonthaburi : a case study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Pan Guangjiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of cover Thai songs in Chinese listening skills improvement for grade 6 students at a private primary school in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Huang Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of blended learning in Chinese pinyin learning of primary 4 students at a private school in Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Shu Heyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of teaching vowel phonograms to improve oral reading skills of fourth-year students at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Guzman-Laddawan, Catherine De
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of scripted role plays to enhance English speaking skills of grade 7 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jixia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of game teaching to enhance English speaking skills of students at an inner Mongolia primary school in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Peng Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The causes of Chinglish in English writing of the first year non-English major students at a public university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Chenhao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using English film-dubbing activities to enhance speaking skills of first year Chinese college students at a public university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wanqi Miao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of mobile-assisted language learning on Chinese vocabularies of the third year Thai students at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Aijia Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Usage of reading comprehension to enhance word problem-solving skills in mathematics of sixth grade students : a private school, Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Preyanan Supontawanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The reverse culture shocks among Thai AYC exchanged students (2018 - 2019)
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wachiraporn Rangpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The English speaking difficulties in the perception of Chinese bilingual students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Kraisab Boonchoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying multimedia technology and interactive teaching approach in teaching Chinese at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jingsi Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Oxfords strategy inventory for language learning : English learning of Chinese students in Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Bijiang Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of teachers and students perceptions towards use of translanguaging in English language classrooms in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Xiao Shijing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese high school online English learning students perceptions and teachers challenges and opportunities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Qiuxia Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Best possible future self-writing for in-flight security staff in well-being and self-regulation in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Sun Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Chen Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The enhancements of self-directed learning on tertiary level students English reading skill
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wen Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes towards instructive language in Chinese classes at a public school in Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Die Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The teachers attitudes towards the use of multimedia-assisted instruction in Chinese kindergarten English classes
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Mengshan Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 35
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,784
รวม 3,819 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 103,905 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 220 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 176 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 104,348 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48