แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
ผลของการใช้เกมแบบดิจิทัลโดยใช้กระบวนการเรียนรู้แบบสืบเสาะร่วมกับกลวิธีการเรียนรู้จริงเป็นฐานเพื่อพัฒนาประสิทธิภาพการเรียนและการรับรู้ในมโนมติวิทยาศาสตร์

LCSH: Inquiry-based learning -- Thailand
LCSH: Computer-assisted instruction
MeSH: Student-centered learning
Abstract: In recent years, many studies have reported the benefits of the digital game-based learning in supporting and enhancing students' learning performance and revealed that learning strategy-driven digital game could encourage knowledge construction. Well-designed digital game-based learning environment has been becoming a challenge and crucial research issue. Inquiry-based learning approach has been recognized as an excellent teaching and learning strategy to engage students in constructing knowledge and to make learning more meaningful. Moreover, mastery learning approach has been employed to ensure that all learning objectives could be achieved. In this research, an inquiry mastery digital game-based learning approach was developed in two phases. The first phase evaluated perception and learning interest of students who had different genders and learning styles in the developed digital game-based scientific inquiry approach. The second phase extended the conventional approach into the inquiry mastery digital game-based learning approach by considering personalized achievement level. These two studies revealed that the students had good attitude and learning interest in the digital game based scientific inquiry approach with no gap between gender and learning style. Moreover, the inquiry mastery digital game-based learning approach by considering personalized achievement level could improve the students' learning performance better than the conventional inquiry mastery digital-game based approach. This research suggested that the development of a personalized digital game-based learning with the appropriate learning pedagogies, such as inquiry-based learning and mastery learning approaches improve the students' learning performances in terms of cognitive and affective domains.
Abstract: ด้วยประโยชน์และความก้าวหน้าของการนำเทคโนโลยีมาใช้ในการเรียนรู้ เกมแบบ ดิจิทัลเพื่อการเรียนรู้จึงเป็นเครื่องมือหนึ่งในการพัฒนาประสิทธิภาพทางการเรียน โดยการ ผสมผสานกระบวนการเรียนการสอนกับรูปแบบของเกมการเรียนรู้แบบดิจิทัลนั้นจึงเป็นปัจจัยสำคัญในการผลักดันและกระตุ้นให้เกิดการสร้างองค์ความรู้ได้ กระบวนการเรียนการสอนแบบสืบเสาะเป็นกระบวนการเรียนรู้ที่ได้ผลลัพธ์ที่ดีที่สามารถสร้างเสริมองค์ความรู้และผลสัมฤทธิ์ในการเรียนรู้ นอกจากนี้นักเรียนจะได้เรียนรู้ผ่านกลวิธีการเรียนรู้จริงเป็นฐานในแต่ละด่าน เพื่อให้บรรลุวัตถุประสงค์การเรียนรู้ในแต่ละด่านของเกม ดังนั้น การศึกษานี้จะนำเสนอกระบวนการเรียนรู้แบบสืบเสาะร่วมกับกลวิธีการเรียนรู้จริงเป็นฐานเพื่อพัฒนาประสิทธิภาพการเรียนรู้ของนักเรียนแต่ละคน นอกจากนี้ปัจจัยส่วนบุคคลหรือสถานะการรับรู้จำเพาะบุคคลส่งผลกระทบต่อการใช้เกมการเรียนรู้แบบดิจิทัล ในงานวิจัยนี้ปัจจัยด้านความแตกต่างของเพศและลักษณะการเรียนรู้ของนักเรียนแต่ละคนจึงถูกนำมาศึกษาวิเคราะห์เพิ่มเติมและอธิบายถึงผลกระทบด้านบุคคลที่มีผลต่อการยอมรับการเรียนรู้ผ่านเกมแบบดิจิทัลที่จะพัฒนาขึ้นมานี้
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2018
Modified: 2024-02-08
Issued: 2024-02-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5737129.pdf 4.26 MB2 2024-07-31 08:53:24
ใช้เวลา
-0.707102 วินาที

Narisra Komalawardhana
Title Contributor Type
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Narisra Komalawardhana
Patcharin Punjaburee
Khajornsak Buaraphan
Wararat Wongkia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Patcharin Punjaburee
Title Creator Type and Date Create
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Punjaburee;Khajornsak Buaraphan;Wararat Wongkia
Narisra Komalawardhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Khajornsak Buaraphan
Title Creator Type and Date Create
Designing and implementing nanoscience and nanotechnology curriculum materials for high school and undergraduate students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Khajornsak Buaraphan;Tussatrin Wannagatesiri;Bhinyo Panijpan
Choojit Sarapak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Bangladeshi science teachers' conceptions of nature of science
มหาวิทยาลัยมหิดล
Khajornsak Buaraphan;Karnyupha Jittivadhna;Sutha Luealamai
Ziaul, Abedin Forhad.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Khajornsak Buaraphan
Suchot Sinthsirimana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Punjaburee;Khajornsak Buaraphan;Wararat Wongkia
Narisra Komalawardhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A formative assessment-based digital game for searching algorithm learning : finding defender game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Khajornsak Buaraphan;Pratchayapong Yasri
Andang, Adi Fitria Hananto, 1992-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wararat Wongkia
Title Creator Type and Date Create
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multimedia-supplemented instructional unit for learning household electrical energy consumption and conservation
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana;Wararat Wongkia
Dorji, Ugyen.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated learning styles and prefered digital learning types approach for developing an online learning system for university students' SQL learning in a database management course
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Wararat Wongkia;Pratchayapong Yasri
Jirapipat Thanyaphongphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Punjaburee;Khajornsak Buaraphan;Wararat Wongkia
Narisra Komalawardhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7,237
รวม 7,237 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 22,604 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
รวม 22,626 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101