แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Understanding the Service Quality and Brand Creditability: A Case Study of Laundry Service with Challenging the Behavioral Loyalty in Bangkok Area
คุณภาพงานบริการและความน่าเชื่อถือของแบรนด์ กรณีศึกษา ธุรกิจซักแห้งในจังหวัดกรุงเทพมหานครกับความท้าทายในพฤติกรรมความภักดีของลูกค้า

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : Research Administration Division, Mae Fah Luang University
Email : library@mfu.ac.th
keyword: Brand Creditability
ThaSH: Humanities
; Behavioral Loyalty
ThaSH: Social sciences
; Consumer Loyalty
ThaSH: Customer loyalty
; Laundry Service
ThaSH: Reliability
; Service Quality
ThaSH: Dry cleaning
ThaSH: Laundry, Steam
ThaSH: Laundry industry
Abstract: The most achieved business today are said to have strong customer loyalty. However, how challenged to create behavioral loyalty into brand. This research paper studies about behavioral loyalty is committed to repeat purchasing, make recurring income and provide sustainable business. To explore three underlying concepts: service quality, brand creditability, and consumer loyalty in the context of laundry service in Bangkok area. The mediating effect of service quality, brand credibility and consumer loyalty were also tested. A total of 240 valid questionnaires was collected via purposive sampling method and analyzed using confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation modeling (SEM). This research employed the Analysis of Moment Structures (AMOS) version 21.0. Results indicate that service quality has a positive influence on brand credibility, whiles brand credibility and service quality do not strengthen behavioral loyalty. The results for practical implications also indicate that service quality has a positive influence on brand credibility, whiles brand credibility and service quality do not directly strengthen behavioral loyalty. However, service quality have strengthened through brand creditability have influenced to behavioral loyalty. Its originality or value, this research utilizing the value of service quality and brand credibility which combine the brand image, brand identity, including behavioral loyalty. The examination of consumer behavior provides valuable insights for marketing strategies in terms of word of mouth spreading, frequency of App, website visiting, and influencer or reviewer sharing in digital society.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Modified: 2024-01-31
Issued: 2024-01-31
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : MFU Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences. Vol.12, No.2 (July-December 2023) : p.90-112
MFU Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences (2023) Vol.12 (2): p90-112
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2023-v12-no2-90-112.pdf 709.16 KB4 2024-02-07 12:03:51
ใช้เวลา
0.029747 วินาที

Muenjit Jitsoonthornchaikul
Title Contributor Type
Understanding the Service Quality and Brand Creditability: A Case Study of Laundry Service with Challenging the Behavioral Loyalty in Bangkok Area
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Muenjit Jitsoonthornchaikul

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12,963
รวม 12,965 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 352,556 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 352,607 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165