แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students

ThaSH: Chinese language -- Spoken Chinese -- Study and teaching
ThaSH: Vocabulary learning strategies
ThaSH: Chinese language -- Foreign speakers
Abstract: The study examined whether the use of School Stage Production technique helped Grade 5 Thai students become more fluent in Chinese speaking and how satisfied the children were with the learning using School Stage Production technique. The study involved 15 students who were selected by using a clustered random sampling method from a school setting in Nonthaburi, Thailand. A mixed research method and data collection approach were applied, including four lesson plans for eight class periods, pre-test and post-test, questionnaire and interview. Based on the test results, the mean scores of the pre-test and post-test were 3.18 and 5.25, respectively with the significantly increase of the mean score by 2.07 points. Moreover, all items of the questionnaire were rated at the highest level; showing that the participants were satisfied with this teaching technique in helping them learn Chinese speaking. This study results; therefore, confirmed that using School Stage Production technique for Chinese speaking class was beneficial and effective.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-01-23
Issued: 2024-01-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CAO JIAJIA.pdf 921.78 KB1 2024-01-23 15:44:11
ใช้เวลา
0.089189 วินาที

Cao Jiajia
Title Contributor Type
The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Cao Jiajia
Nipaporn Sakulwongs
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Sakulwongs
Title Creator Type and Date Create
The application of MOOC for careers guidance of year 3 university students in Heilongjiang Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Mingxue Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of WEIBO media for English vocabulary learning of grade 7 Chinese students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yijun Zha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management using schema theory for English listening skill : a case study of Chinese vocational high school students in Zhejiang province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Chenjie Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factor influences on education quality of online courses of Yaha School of built environment in Hainan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Yucheng Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of web-applications and collaborative learning in mathematics for grade five Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Seldon, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based education in social studies of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji D., Leki
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of primary Bhutanese teachers perceptions and practices towards the use of technology in teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of intensive reading approach with multimodal teaching for esl reading comprehension skill of grade 6 bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pema, Tenzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of play-based learning for a science subject of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pem, Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping to improve Cinese writing skill of grade 7 students in Jiangsu Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Shihui Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Hu Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Cao Jiajia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of problem based learning method in Chinese reading skill of grade 5 students in Guizhou Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Shiqi Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of picture books and heuristic teaching method for Chinese writing skill of grade 3 Chinese students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Bai Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of mind mapping for English vocabulary learning of grade 8 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Rouyi Pu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of interactive game teaching method for English speaking skill of grade 6 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Jia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 25
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,734
รวม 2,759 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 68,481 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 83 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 34 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 68,617 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48