แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school

Name: Hu Na
ThaSH: Englishi language -- Study and teaching -- Foreign speakers
ThaSH: Vocabulary -- Study and teaching -- Case studies
ThaSH: English language -- study and teaching -- Foreign speakers -- China
Abstract: The aims of this study were to compare grade 8 students’ English vocabulary skill before and after using situational teaching method and investigated their satisfaction towards the use of situational teaching method in a English vocabulary course in Jiangxi Province, China. The sample group consisted of 30 Chinese students studying in grade 8 in Jiangxi Province, China. Data were collected through the use of four lesson plans, pre-test,post-test, and questionnaire, and analyzed using descriptive statistical analysis and paired sample t-tests. The data collection lasted four weeks and the teaching experiment was conducted online. The results of the pre-test and post-test showed that students in the sample group improved their English vocabulary skill, with a mean difference of 3.76 points between the post-test score (x̅=22.03. SD=3.03) and the re-test score (x̅=18.27,SD=3.12). The data collected from the questionnaire indicated that all items in the questionnaire were rated highly. The majority of the students in the sample group expressed positive satisfaction with the application of the Situational Approach to English vocabulary learning. This study demonstrated that the use of the situational approach provided an alternative and effective way of learning English vocabulary.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-01-23
Issued: 2024-01-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 HU NA.pdf 1.22 MB2 2024-01-23 15:37:30
ใช้เวลา
0.100635 วินาที

Hu Na
Title Contributor Type
Effect of peer support intervention on anxiety, depression and quality of life among female breast cancer patients on chemotherapy in Yangon, Myanmar: randomized controlled trial
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Min Thu Naung

Alessio Panza
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Hu Na
Nipaporn Sakulwongs
วิทยานิพนธ์/Thesis
Low power design of 16-bit synchronous counter by introducing effective clock monitoring circuits
มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร
Vivek Kumar Singh;Abhishek Nag;Apangshu Das;Sambhu Nath Pradhan

บทความ/Article
Enhancing mechanical properties of PLA filaments through orange peel powder reinforcement optimization of 3D printing parameters
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Muthu Natarajan Shunmugam.;Senthil Sankaranarayanan.;Narayanasamy Pandiarajan.;Balasubramanian Karthekeyan Parrthipan.;Balasundar Pandiarajan.

บทความ/Article
Nipaporn Sakulwongs
Title Creator Type and Date Create
The application of MOOC for careers guidance of year 3 university students in Heilongjiang Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Mingxue Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of WEIBO media for English vocabulary learning of grade 7 Chinese students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yijun Zha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management using schema theory for English listening skill : a case study of Chinese vocational high school students in Zhejiang province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Chenjie Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factor influences on education quality of online courses of Yaha School of built environment in Hainan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Yucheng Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of web-applications and collaborative learning in mathematics for grade five Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Seldon, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based education in social studies of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji D., Leki
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of primary Bhutanese teachers perceptions and practices towards the use of technology in teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of intensive reading approach with multimodal teaching for esl reading comprehension skill of grade 6 bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pema, Tenzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of play-based learning for a science subject of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pem, Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping to improve Cinese writing skill of grade 7 students in Jiangsu Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Shihui Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Hu Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Cao Jiajia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of problem based learning method in Chinese reading skill of grade 5 students in Guizhou Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Shiqi Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of picture books and heuristic teaching method for Chinese writing skill of grade 3 Chinese students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Bai Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of mind mapping for English vocabulary learning of grade 8 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Rouyi Pu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of interactive game teaching method for English speaking skill of grade 6 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Jia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 52
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,126
รวม 3,178 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 104,228 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 238 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 176 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 104,689 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48