แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Netnographic analysis of world is luxury hotels from tripAdvisor is platform A case study of Tulemar resort
Netnographic analysis of world’s luxury hotels from tripAdvisor’s platform A case study of Tulemar resort

Name: Nang Neim
keyword: Luxury
MeSH: Hotels
Classification :.DDC: e-Theses
; Customer Satisfaction
MeSH: Hotels -- Luxury -- 307321
MeSH: Luxury
MeSH: Consumer satisfaction
MeSH: Digital ethnology -- 307322
LCSH: Hotels
LCSH: Hotels -- Luxury -- 307321
LCSH: Luxury
LCSH: Consumer satisfaction
LCSH: Digital ethnology -- 307322
Abstract: This study aims to (1) profile the hotel online reviews using netnographic approach, (2) examine the guest satisfaction and dissatisfaction based on the hotel online reviews and 3) identify the hotel attributes that guest comment based on the online hotel reviews. This study aims to systematically classify the patterns in hotel online reviews regarding the guest’s satisfaction factors on hotel attributes. Using the methodological approach taken in this study is netnography qualitative method using a single case study of Tulemar Resort, in Manuel Antonio, at Costa Rica. A research population is a group of objects or individuals selected for a study (Crisan & Borza, 2015). The population for this study was one luxury hotel which had over 2,000 TripAdvisor reviews at the time of this research. The result of the data collection and data analysis found that among a total of ten attributes, including Facilities, Amenities, Location, Price, Cleanliness, Food and Beverages, Hotel Environment, Room Environment, and Others. The result of finding shows the two hotel attributes that customer frequently mention on their reviews are service and room environment.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2024-01-17
Issued: 2024-01-17
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: e-Theses
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 137041.pdf 4.7 MB2 2025-09-11 11:47:09
ใช้เวลา
0.035247 วินาที

Nang Neim
Title Contributor Type
Netnographic analysis of world is luxury hotels from tripAdvisor is platform A case study of Tulemar resort
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Nang Neim
Athitaya Pathan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Athitaya Pathan
Title Creator Type and Date Create
Netnographic analysis of world is luxury hotels from tripAdvisor is platform A case study of Tulemar resort
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Athitaya Pathan
Nang Neim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 44
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,419
รวม 5,463 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 273,034 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 401 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 273,900 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101