แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Guideline of digital storytelling learning management to promote english speaking skills and intercultural communicative competence among secondary school students
แนวทางการจัดการเรียนรู้ด้วยวิธีเล่าเรื่องแบบดิจิทัลเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษและความรู้ระหว่างวัฒนธรรมของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา

ThaSH: English language -- Usage
ThaSH: Storytelling
ThaSH: English language -- Study and teaching
Abstract: The purpose of this research was 1) To study, research, and analyze the digital storytelling learning management theory of Jason Ohler 2) To create digital storytelling learning management lesson plans that would promote secondary school pupils to speak English fluently and effectively with intercultural communicative competence (ICC) 3) To evaluate digital storytelling (DST) learning management lesson plans that promote students in secondary schools to improve their English-speaking abilities and ICC. Six lesson plans were designed for the target group of students in Grade 8 aligned with the theoretical frameworks of DST learning management approach to enhance their English speaking abilities. The participants of this study include (1) Three distinguished assessors who are English lecturers with experience teaching pupils and adults evaluating the validity of the innovation and six lesson plans (2) Five expert assessors comprising two heads of the English language department, and three English instructors with extensive experience instructing both primary and secondary students. Eight sets of assessment forms were used in this study, and the data were presented in a table format with an analysis using means and standard deviation. The results have demonstrated that the six lesson plans are suitable for us as it follows DST principles, the learning objectives, as well as the standards and indicators. The name of each learning plan was Everyday Routine and Travels, Telling Directions, Finance, Culture Corner, Health and Time, and Fun with Food.
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยนี้คือ 1) เพื่อศึกษา วิจัย และวิเคราะห์ทฤษฎีการจัดการเรียนรู้การเล่าเรื่องดิจิทัลของ Jason Ohler 2) เพื่อสร้างแผนการเรียนรู้ด้วยวิธีการเล่านิทานดิจิทัลที่ส่งเสริมให้นักเรียนระดับมัธยมศึกษาพูดภาษาอังกฤษได้อย่างคล่องแคล่วและมีประสิทธิภาพมากขึ้นด้วยความสามารถในการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรม (ICC) 3) เพื่อประเมินแผนการเรียนรู้การเรียนรู้การ เล่าเรื่องดิจิทัล (DST) ด้วยความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษและ ICC ของนักเรียน แผนการบทเรียนหกแผนได้รับการออกแบบมาสำหรับกลุ่มเป้าหมายของนักเรียนในมัธยมศึกษาปีที่ 2 และสอดคล้องกับกรอบทฤษฎีของวิธีการจัดการการเรียนรู้การเล่านิทานดิจิตอลเพื่อเพิ่มความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ ผู้เข้าร่วมการวิจัยครั้งนี้ประกอบไปด้วยผู้ทรงคุณวุฒิสามท่านซึ่งเป็นอาจารย์สอนภาษาอังกฤษที่มีประสบการณ์การสอนนักเรียนและผู้ใหญ่ประเมินความถูกต้องของนวัตกรรมและแผนการสอนหกบท 2) ผู้เชี่ยวชาญห้าท่าน ประกอบไปด้วยหัวหน้าฝ่ายภาษาอังกฤษสองท่าน อาจารย์สอนภาษาอังกฤษสามท่าน ผู้มีประสบการณ์ในการสอนนักเรียนระดับประถมศึกษาและมัธยมศึกษา การวิจัยนี้มีการใช้แบบฟอร์มการประเมินแผนการเรียนรู้หกชุดและนำข้อมูลนำเสนอในรูปแบบตารางพร้อมการวิเคราะห์โดยใช้ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาได้แสดงให้เห็นว่าแผนการสอนทั้งหกแผนนั้นมีคุณสมบัติตามหลักการ DST วัตถุประสงค์การเรียนรู้มาตรฐานการเรียนรู้ และตัวชี้วัดพฤติกรรมอันพึงประสงค์ในห้องเรียน รวมถึงเนื้อหาที่ส่งเสริมความสามารถในการสื่อสารระหว่างวัฒนธรรม การวัดและการประเมินผล ชื่อของแผนการสอนคือ 1) Everyday Routine and Travels 2) Telling Directions 3) Finance 4) Culture Corner 5) Health and Time 6) Fun with Food
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2024-01-16
Issued: 2024-01-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 640232057.pdf 18.15 MB22 2025-04-27 15:29:20
ใช้เวลา
0.019164 วินาที

Supanida Kahanurak
Title Contributor Type
Guideline of digital storytelling learning management to promote english speaking skills and intercultural communicative competence among secondary school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Supanida Kahanurak
Jarunee Dibyamandala
Charin Mangkhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jarunee Dibyamandala
Title Creator Type and Date Create
Quality of life and Japanese active aging in Chiang Mai area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kamsiriphiman;Jarunee Dibyamandala;Charin Mangkhang;Chetthapoom Wannapaisan;Thongchai Phuwanatwichit
Isao Yamaki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dynamics and Iidentity of local wisdom on pottery production Muangkung of Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kumsiripiman;Thongchai Phuwanatwichit;Charin Mangkhang;Atchara Sarobol;Jarunee Dibyamandala
Kessaraporn Singkamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Philosophy of ageing learning model for a happy life in the context of thai society
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chakparun Wichaakkharawit;Somwang Kaewsufong;Charin Mangkhang;Jarunee Dibyamandala;Parut Boonsritun
Chiang Mai University. The Graduate School
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of PADTHAI model for promoting speaking skill of ethnic undergraduate students, Faculty of Education, Chiang Rai Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Boonrod Chotivachira;Sira Somnam;Jarunee Dibyamandala
Pongsakorn Sommit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile-Blended active language learning management to enhance english listening and speaking skills of secondary school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jarunee Dibyamandala;Charin Mangkhang
Yang, Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of chinese vocabulary ability through chinese food culture and intercultural communicative competence of chinese as a foreign language learners
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jarunee Dibyamandala
Liang, Xinyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of Buddhism-based learning to enhance the compassionate mind of higher education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Parud Boonsriton;Charin Mangkhang;Jarunee Dibyamandala
Kasamas Muangkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Guideline of digital storytelling learning management to promote english speaking skills and intercultural communicative competence among secondary school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jarunee Dibyamandala;Charin Mangkhang
Supanida Kahanurak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of gender stereotypes in Chinese textbooks for learners learning Chinese as a foreign language
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sasinee Khuankaew;Jarunee Dibyamandala
Zhu, Guoping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Charin Mangkhang
Title Creator Type and Date Create
The Scenario for the Social Studies Curriculum of the Rajabhat Universities in the Next Decadeอนาคตภาพหลักสูตรสาขาวิชาสังคมศึกษาของมหาวิทยาลัยราชภัฏ ในทศวรรษหน้า
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kumsiripiman;Charin Mangkhang;Sawaeng Saenbutr;Chetthapoom Wannapaisan;Thongchai Phuwanatwichit
Apichat Sukaram
วิทยานิพนธ์/Thesis
The cultural transferring process of miang for self-reliance in highland communities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kumsiripiman;Thongchai Phuwanatwichit;Charin Mangkhang;Atchara Sarobol;Jarunee Dibyamadala
Grit Piriyatachagul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Identity of self-reliance of LGBT aging in Chiang Mai area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kumsiripiman;Thongchai Phuwanatwichit ;Charin Mangkhang ;Atchara Kerdtep
Nipitpon Nanthawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The local wisdom management Mohom for stable inherit, Phrae province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kumsiripiman;Thongchai Phuwanatwichit;Atchara Kerdtep;Chetthapoom Wannapaisan;Charin Mangkhang
Nawatcharose Intem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Quality of life and Japanese active aging in Chiang Mai area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kamsiriphiman;Jarunee Dibyamandala;Charin Mangkhang;Chetthapoom Wannapaisan;Thongchai Phuwanatwichit
Isao Yamaki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dynamics and Iidentity of local wisdom on pottery production Muangkung of Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanya Kumsiripiman;Thongchai Phuwanatwichit;Charin Mangkhang;Atchara Sarobol;Jarunee Dibyamandala
Kessaraporn Singkamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Philosophy of ageing learning model for a happy life in the context of thai society
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chakparun Wichaakkharawit;Somwang Kaewsufong;Charin Mangkhang;Jarunee Dibyamandala;Parut Boonsritun
Chiang Mai University. The Graduate School
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile-Blended active language learning management to enhance english listening and speaking skills of secondary school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jarunee Dibyamandala;Charin Mangkhang
Yang, Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Moon-Mung Phutai: The Process of Constructing an Ethnic Sociocultural Space Through Textile Wisdom in the Sakon Nakhon Basin, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang;Atchara Kerdtep;Thongchai Phuwanatwichit
Nontawan Saenprai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of action learning resources through Miang indigenous wisdom to promote creative education in Mae Kam Pong Village, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chartchai Khanongnuch;Charin Mangkhang;Chalermpong Saenjum
Phremyaphar Samerjai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of Buddhism-based learning to enhance the compassionate mind of higher education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Parud Boonsriton;Charin Mangkhang;Jarunee Dibyamandala
Kasamas Muangkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Civic empowerment of civil society through community-based learning: a case study of world heritage and nearby communities in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Woralun Boonyasurat;Charin Mangkhang;Jarunee Dibymandala
Noraseth Thecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Educational migration and acculturation of foreign students in Mahachulalongkornrajavidyalaya University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sawaeng Saenbutr;Charin Mangkhang;Jarunee Dibymandala
Punyavee Mongkonpiputporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Guideline of digital storytelling learning management to promote english speaking skills and intercultural communicative competence among secondary school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jarunee Dibyamandala;Charin Mangkhang
Supanida Kahanurak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital citizenship: digital literacy development through interdisciplinary community-based learning for higher education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang;Jarunee Dibymandala;Monnapat Manokarn
Chainarong Jarupongputtana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a creative learning model through community resources to enhance identity of social studies student teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Thongchai Phuwanawichit;Charin Mangkhang;Atchara Kerdtep
Khwandaw Pinthongpunth
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing digital open badge learning innovation in social studies to enhance citizenship characteristics of secondary school students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang;Pailin Phujeenaphan;Chaiwat Nantasri
Onsiripim Borihantanachot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Instructional model to strengthen comprehensive humanization for higher education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang;Thongchai Puwanatwichit;Bupa Anansuchatkul
Chayanid Yimsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Thai society and culture learning innovation to enhance global literacy of cross-cultural families students in the global society
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang ;Thongchai Phuwanatwichit ;Natthapol Jaengaksorn
Nitikorn Kaewpanya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,083
รวม 3,107 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 69,108 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 84 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 69,247 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48