แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Development of meditation services for Chinese meditate lovers
การพัฒนาการบริการการทําสมาธิสําหรับคนจีนที่รักการทําสมาธิ

LCSH: Samadhi
LCSH: Alternative medicine
LCSH: Knowledge management
LCSH: Tourism
Abstract: With the rapid development of the global economy, many people are suffering from various stress factors and pressure in life and work, leading to more physical and psychological diseases striking today's society. As a result, most have become interested in the quality of lives, and these people regard better health as a driving force. So the need to travel for more healthy vacations is at its peak. In recent years, many people have started to join meditation tourism as a type of wellness tourism. Meditation is a portable product meditators can practice in locations requiring no equipment and fewer expenses. With the increasing interest in alternative medicine, meditation is being used as a therapy and has become one of the techniques that can be used in complementary and therapeutic interventions. From the interview in our research, in China, people who practice such activities have shown a plan for meditation in Thailand—focusing on a relaxed atmosphere, beautiful scenery, and delicious quality food at affordable prices. This research aims to clarify the key elements that affect the lifestyle and activities of Chinese meditation lovers to co-create meditation activities to provide a new service for Chinese tourists who will come as extended visitors to wellness resorts in Thailand. In this research, design thinking is a creative process. Customer knowledge management is a collaborative approach to consolidate the knowledge and experience among the production team to add more market value to service for wellness resorts. The experts review validates the meditation activities plan. The results are examined based on experts and representational meditation groups, which will influence our meditation activity designs and enormously impact the whole meditation tourism industry. This research has two advantages: 1) For organizations, it can help to increase the competitive advantage to open a new market by designing a meditation activity based on Chinese meditation lovers' requirements and the new designing meditation activity can make more profits for them and balance the previous loss due to COVID-19. In addition, it improves customer satisfaction by providing better products and services and then forming good feedback to appeal to more new customers. Organizations can utilize design thinking to acquire competitive advantages and enhance the wellness industry's market competitiveness. 2) For meditators, this research can offer meditators more practical meditation skills that can be practiced at home. Also, this research can promote the health condition of Chinese meditators and release the muscular tension. Meanwhile, the meditators can enhance the psychological health and release the pressure. Lastly, meditators can acquire wisdom, improve self-awareness, efficiently deal with future problems, and release depression and anxiety.
Abstract: ด้วยการพัฒนาอย่างรวดเร็วของเศรษฐกิจโลก ผู้คนจํานวนมากต้องเผชิญกบแรงกดดันต่าง ๆ ในชีวิตและการทํางานทําให้เกิดโรคทางรางกายและจิตใจมากขึ้นเรื่อย ๆ ดังนั้นคนส่วนใหญจึงให้ความสําคัญกับคุณภาพชีวิตของพวกเขา พวกเขาคิดว่าสุขภาพที่ดีขึ้นเป็นแรงผลักดันที่ดี ดังนั้นจึงมีการเดินทางช่วงวันหยุดเพื่อสุขภาพมากขึ้นเรื่อย ๆ ในช่วงมีกี่ปี ที่ผ่านมาหลายคนเริ่มเข้าร่วมการทําสมาธิ การทําสมาธิสามารถทําได้ในสถานที่ที่ไม่ต้องการอุปกรณ์และมีค่าใช้จ่ายน้อย เนื่องจากผู้คนเริ่มสนใจการแพทย์ทางเลือกมากขึ้น การทําสมาธิจึงถือเป็นการรักษาและได้กลายเป็นหนึ่งในเทคโนโลยีที่สามารถนํามาใช้เสริมและแทรกแซงการรักษาได้ จากการสัมภาษณ์ในงานวิจัยของเรา องค์การอนามัยโลกที่ทํากิจกรรมดังกล่าวในประเทศจีน ได้แสดงแผนการทําสมาธิในประเทศไทย เน้นบรรยากาศผ่อนคลาย ทิวทัศน์สวยงามและอาหารราคาถูก งานวิจัยนีมีวัตถุประสงค์เพื่อชี้แจงปัจจัยสําคัญที่มีผลตอการสร้างวิถีชีวิตและกิจกรรมของผู้ที่ชื่นชอบในประเทศจีน และรวมกันสร้างกิจกรรมนั่งสมาธิเพื่อให้บริการรูปแบบใหม่แก่นักทองเที่ยวชาวจีน องค์การอนามัยโลกจะเดินทางมาประเทศไทยในฐานะนักทองเที่ยวของรีสอร์ทเพื่อสุขภาพไทย การคิดออกแบบเป็นกระบวนการสร้างสรรค์ในงานวิจัยนี้ การจัดการความรู้ของลูกค้าเป็นวิธีการทํางานร่วมกันที่มุ่งบูรณาการความรู้และประสบการณ์ของทีมผู้ผลิตเพื่อเพิ่มมูลค่าทางการตลาดให้กับบริการของรีสอร์ทเพื่อสุขภาพมากขึ้น การตรวจสอบโดยผู้เชี่ยวชาญได้ตรวจสอบแผนกจกรรมการทําสมาธิแล้ว ผลลัพธ์เหล่านี้ขึ้นอยู่กับผู้เชี่ยวชาญและกลุ่มตัวแทน ซึ่งจะสงผลต่อการออกแบบกิจกรรมการก่อสร้างของเราและส่งผลกระทบอย่างมากต่ออุตสาหกรรมการท่องเที่ยวทั้งหมด งานวิจัยนี้มีข้อดี 2 ประการ: 1) สําหรับองค์กร การออกแบบตามความต้องการของผู้ที่ชื่นชอบการทําสมาธิแบบจีนสามารถช่วยเพิ่มความได้เปรียบในการแข่งขันและเปิดตลาดใหม่ กิจกรรมการทําสมาธิที่ออกแบบใหม่สามารถให้ผลกำไรมากขึ้นและสร้างความสมดุลให้กับการสูญเสียก่อนหน้านีเนื่องจาก COVID-19 นอกจากนี้ยังเพิ่มความพึงพอใจของลูกค้าด้วยการจัดหาผลิตภัณฑ์และบริการที่ดีขึน จากนั้นสร้างข้อเสนอแนะที่ดีเพื่อดึงดูดลูกค้าใหม่ ๆ องค์กรต่างๆ สามารถใช้การคิดเชิงออกแบบเพื่อสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันและเพิ่มขีดความสามารถในการแขงขันของตลาดในอุตสาหกรรมด้านสุขภาพ (2) สําหรับผู้ทําสมาธิ งานวิจัยนี้สามารถให้เทคนิคการทําสมาธิที่เป็นประโยชน์มากขึ้นแก่พวกเขา จากนั้นพวกเขาสามารถเพลิดเพลินกบการทําสมาธิที่บ้าน ในขณะเดียวกัน งานวิจัยนี้อาจปรับปรุงสุขภาพของผู้ทําสมาธิชาวจีนและคลายความตึงเครียดของกล้ามเนื้อ ในขณะเดียวกัน ผู้ทําสมาธิสามารถเสริมสร้างสุขภาพจิตและปลดปลอยความเครียดได้ในท้ายที่สุด ผู้ทําสมาธิสามารถได้รับปัญญา เพิ่มความตระหนักรู้ในตนเอง จัดการกับปัญหาในอนาคตได้อยางมีประสิทธิภาพ และคลายความหดหู่ใจและความวิตกกังวล
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-01-17
Issued: 2023-12-17
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 622132021.pdf 4.15 MB2 2024-08-15 14:27:27
ใช้เวลา
0.021106 วินาที

Zhang, Yi
Title Contributor Type
Development of meditation services for Chinese meditate lovers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Zhang, Yi
Chalermpon Kongjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chalermpon Kongjit
Title Creator Type and Date Create
Knowledge transfer of child protection experts through community of practice of Thailand\'s faith-based development organizations
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Sarinya Tonprakhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data-Driven customer relationship management strategy for Chinese customers toward Thai products purchasing through cross-border E-commerce
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Dong, Zhaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Competency Model to Enhance Knowledge Management Program
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Wang Yujia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design Model Tour Bus Route in Chiang Mai City for Chinese Independent Tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairks;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Li Jinghua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Job Analysis Model for Nursing Personnel in Health Resort
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Chalermpon Kongjit
Chen, Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge mapping of Thailand visa application for long-stay Chinese citizen
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Yanbo Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development a teaching model with the application of flipped classroom to improve students speaking skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cheng, Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai to Chinese translation framework for Thai dishes
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhenyu, Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a new teaching approach of Chinese characters for beginner level of Thai students in language training center
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Xinyan, Ren
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of meditation services for Chinese meditate lovers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online classroom management framework using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cao, Juanrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration and exploitation of customer relationship management for Chinese consumer behavior within Xiaohongshu Online Platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Jiachen Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying a cultural perspective to promote cross border e-commerce product sales for Chinese consumers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhiying, Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a service quality model for Chiang Mai Chinese restaurant
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a spoken English teaching framework with the application of design thinking for junior high school English teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Shiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Comparative study of chatbots in terms of service function requirements and customer satisfaction according to the KANO model on the Sino-Thai E-commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Li, Peiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Elicitation and exploitation of Thai influencer\'s fan economy factors towards Chinese consumers purchasing behavior on Thai products
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Huang, Haiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring the adoption of AI-powered translation tools to enhance intercultural communication competence of Chinese students in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Qin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing health insurance selection for Chinese students using the SECI model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Chen, Yingfan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying lean forward learning online English education to improve students\' listening skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Gui, Yingying
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration and exploitation of Japanese culture on the character design of Inazuma in Genshin Impact towards Chinese players from the perspective of cross-cultural communication
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Yuxuan, Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 43
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,232
รวม 5,275 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 302,174 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 562 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 502 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 60 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 9 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 303,321 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101