แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of a curriculum based on content and language integrated learning and competency-based education for enhancing business English writing ability of undergraduate students
การพัฒนาหลักสูตรตามแนวคิดการเรียนรู้แบบบูรณาการเนื้อหากับภาษาและการศึกษาฐานสมรรถนะเพื่อส่งเสริมความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจสำหรับนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต

ThaSH: English language -- Writing -- Study and teaching (Higher)
ThaSH: Curriculum planning
Abstract: The purposes of this study were 1) to develop a curriculum based on content and language integrated language learning and competency-based education for enhancing business English writing ability of undergraduate students 2) to investigate the effectiveness of a developed curriculum. The research and development process consists of four phases: 1) studying the research problem and significance, and learning approaches, 2) developing a curriculum based on content and language integrated learning and competency-based education, 3) studying the effectiveness of the developed curriculum, and 4) revising and improving the developed curriculum. This pre-experimental research involved 13 undergraduate students in the business major in one university in Cambodia. The sample were purposively selected and studied with the newly developed curriculum for 42 hours (14 weeks). 2 research instruments, a curriculum and a business English writing ability test, were used. Quantitative data were analyzed using descriptive statistics and dependent t-test. Qualitative data were analyzed using content analysis. The findings were found as follows: Principles of the curriculum are 1) the explicit competencies and job-task criteria based on culturally authentic contents/working situations are used as a direction for students to successfully function in real life after the course completion; 2) the identified competencies, job-task criteria, and selected contents used as framework of a curriculum-structure specifications enable students to construct content knowledge and/or cognitive development and to demonstrate capabilities; 3) the use of identified competencies, criteria, and selected contents as framework to aligning all curriculum components and guidelines, such as to engage students with language usage and cognition to analyze the contents and embedded-language culture, finally leads to student’s demonstration of competencies; 4) scaffolded learning experiences support interactive/cooperative, individualized, and autonomous learning, numerous real-world practices, and the development of content knowledge and skills, which ensure the attained competencies; 5) learning experiences are supportive of students’ real-world practices and development of intercultural understanding, knowledge, and awareness/tolerance between self and otherness; and 6) various methods of ongoing assessments and clear performance criteria of the competencies are in place to assure student’s desired learning objectives. The average score of business English writing ability of the sample who studied with the developed curriculum was statistically and significantly higher than before the experiment at level .05.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาหลักสูตรตามแนวคิดการเรียนรู้แบบบูรณาการเนื้อหากับภาษาและการศึกษาฐานสมรรถนะเพื่อส่งเสริมความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจสำหรับนักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต 2) ตรวจสอบประสิทธิผลของหลักสูตร วิธีการดำเนินงานวิจัยประกอบด้วย 4 ระยะ คือ 1) ศึกษาสภาพและความสำคัญของปัญหา และแนวคิดการเรียนรู้ 2) พัฒนาหลักสูตรตามเนื้อหาและการเรียนรู้แบบบูรณาการทางภาษาและการศึกษาฐานสมรรถนะ 3) ศึกษาประสิทธิผลของหลักสูตรที่พัฒนาขึ้น โดยการทดลองแบบหนึ่งกลุ่มทดสอบก่อนและหลังเรียน ระยะเวลา 14 สัปดาห์ กลุ่มตัวอย่าง คือ นักศึกษาระดับปริญญาบัณฑิต สาขาวิชาธุรกิจ ในประเทศกัมพูชา จำนวน 13 คน จากการคัดเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวมข้อมูลได้แก่ หลักสูตรและการทดสอบ การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณมีวิธีวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติพรรณนา และสถิติทดสอบที (Dependent t-test) และการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหา 4) ทบทวนและปรับปรุงหลักสูตรที่พัฒนาขึ้น ผลของวิจัยมีดังนี้ หลักสูตรประกอบไปด้วย หลักการของหลักสูตร ได้แก่ 1) การมีสมรรถนะที่ชัดเจน และเกณฑ์งานตามเนื้อหา/สถานการณ์การทำงานที่สื่อถึงวัฒนธรรมที่แท้จริง เพื่อใช้เป็นแนวทางให้นักเรียนประสบความสำเร็จในชีวิตจริงหลังจากจบหลักสูตร 2) การมีสมรรถนะที่ระบุเกณฑ์ของงานที่ชัดเจน และมีเนื้อหาที่ใช้เป็นกรอบของข้อกำหนดโครงสร้างหลักสูตร ช่วยให้นักเรียนสร้างความรู้ด้านเนื้อหาหรือการพัฒนาความรู้ความเข้าใจ และแสดงความสามารถได้ 3) การนำสมรรถนะที่ระบุไว้ในเกณฑ์ และเนื้อหาที่คัดเลือกมาใช้จัดเป็นองค์ประกอบ และแนวปฏิบัติของหลักสูตร จะส่งเสริมให้ผู้เรียนเกิดสมรรถนะได้ 4) การใช้ประสบการณ์การเรียนรู้แบบ scaffolding ร่วมสนับสนุนการเรียนรู้ให้ผู้เรียนมีปฏิสัมพันธ์และมีส่วนร่วม มีการปฏิบัติจริง จะทำให้ผู้เรียนพัฒนาความรู้และทักษะตามเป้าหมายของหลักสูตร 5) เป็นการจัดประสบการณ์การเรียนรู้ที่สนับสนุนการปฏิบัติจริงของนักเรียน และการพัฒนาความรู้ ความเข้าใจและความตระหนักหรือความอดทนระหว่างวัฒนธรรม ตนเองกับผู้อื่น และ 6) การมีวิธีการการประเมินผลอย่างต่อเนื่อง และเกณฑ์การปฏิบัติงานที่ชัดเจนของสมรรถนะที่กำหนด มีไว้เพื่อตอบวัตถุประสงค์การเรียนรู้ที่นักเรียนต้องการ คะแนนเฉลี่ยความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจของกลุ่มตัวอย่างที่เรียนโดยใช้หลักสูตรที่พัฒนาแล้วมีคะแนนเฉลี่ยสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-12-08
Issued: 2023-12-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6084235727.pdf 4.3 MB
ใช้เวลา
0.020804 วินาที

Meassnguon Saint
Ruedeerath Chusanachoti
Title Creator Type and Date Create
A STUDY OF ENGLISH PREPARATION NEEDS FOR THAI UNDERGRADUATE STUDENTS IN THE FACULTY OF ARCHITECTURE FOR THE INCOMING ASEAN ECONOMIC COMMUNITY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti
Sermsiri Prommeechai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model integrating WebQuest learning approach and reflective practice to enhance English critical reading ability of undergraduate students in Cambodia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti;Malinee Prapinwong
Chanchhaya Chhouk
วิทยานิพนธ์/Thesis
NEEDS ANALYSIS OF ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR THE AUTOMOTIVE MAINTENANCE AND REPAIR PROFESSION
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti
Witchuda Thakadkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of a digital game as resource of autonomous English language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti
Panich Wongkhwansane
วิทยานิพนธ์/Thesis
Creative drama English pronunciation program for Bhutanese primary learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Ruedeerath Chusanachoti
Melam Zangmo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of e-learning based on microlearning approach on undergraduate students\' English pronunciation
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti
Natcha Boonyabenjarit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of phonics teaching guideline for Thai elementary school students: lesson learned from best practice teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Ruedeerath Chusanachoti
Wanida Roatchanaphaphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of extensive listening activities for listening comprehension of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti
Kaewthida Kampiranon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a curriculum based on content and language integrated learning and competency-based education for enhancing business English writing ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti;Wichai Sawekngam
Meassnguon Saint
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to communicate in English of Thai undergraduate students in online English classrooms /
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti
Koravick Thiangtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wichai Sawekngam
Title Creator Type and Date Create
Development of a curriculum based on content and language integrated learning and competency-based education for enhancing business English writing ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ruedeerath Chusanachoti;Wichai Sawekngam
Meassnguon Saint
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,909
รวม 1,936 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,569 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 75 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 31 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 66,693 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48