แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The model of deliberate practice for development of nursing practice skills
รูปแบบของการฝึกฝนอย่างตั้งใจเพื่อพัฒนาทักษะการปฏิบัติการพยาบาล

LCSH: Nursing -- Practice
MeSH: Model, Nursing
Abstract: The purpose of this study was to search empirical evidence for an evidence based educational model to develop nursing practice skills. The study procedure was as follows: 1) identify the problem of the study, 2) search the empirical evidence from various databases such as electronic databases and hand searching, 3) analyze the evidence pertinent to the problem of interest, and 4) synthesize the content of the evidence for evidence-based education recommendations. The search yielded nine qualified research studies, which were analyzed and synthesized for recommendations of using deliberate practice that are effective to develop nursing practice skills with the following main issues: 1) use of deliberate practice on nursing students of practical nurses (PN) and registered nurses (RN) to facilitate competency and performance improvement; 2) nursing practice skills of situational complexity that involve the patient safety such as cardiopulmonary resuscitation (CPR) and feeding, etc. that are done intentionally and repetitively; 3) informative feedback that is promptly available by experts; 4) teaching method, assessment method, learning resource of deliberate practice on nursing practice skills; 5) motivating learners for engagement in welldefined tasks and self-learning continuously, and 6) training teachers in deliberate practice. The suggestion of this study is that the developed deliberate practice to improve nursing practice skills be applied to the course curriculum, and teachers conduct a pilot study in order to assess its outcomes.
Abstract: บทคัดย่อการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อสืบค้นหลักฐานเชิงประจักษ์ในการหารูปแบบของการฝึกฝนอย่างตั้งใจเพื่อพัฒนาทักษะการปฏิบัติการพยาบาล โดยมีการดำเนินงานตามขั้นตอนดังนี้คือ 1) ระบุปัญหาที่น่าสนใจ 2) หาหลักฐานเชิงประจักษ์จากฐานข้อมูลต่างๆ เช่น ฐานข้อมูลอิเล็กทรอนิกส์และการค้นหาด้วยมือ 3) วิเคราะห์หลักฐานเชิงประจักษ์ที่เกี่ยวข้องกับปัญหาที่น่าสนใจและ 4) สังเคราะห์ เนื้อหาของหลักฐานเชิงประจักษ์เพื่อเป็นคำแนะนำด้านการศึกษา ผลการสืบค้นหลักฐานเชิงประจักษ์ได้งานวิจัยที่มีคุณภาพ 9 เรื่อง นำมาวิเคราะห์และสังเคราะห์สรุปเป็นข้อแนะนำ เรื่องรูปแบบของการฝึกฝนอย่างตั้งใจเพื่อพัฒนาทักษะการปฏิบัติการพยาบาลโดยมีประเด็นสำคัญดังนี้ คือ 1) การใช้การฝึกฝนอย่างตั้งใจสำหรับนักศึกษาผู้ช่วยพยาบาล (PN) และนักศึกษาพยาบาลวิชาชีพ (RN) เพื่อช่วยส่งเสริมการพัฒนาสมรรถนะและศักยภาพของนักศึกษา 2) ทักษะการปฏิบัติการพยาบาลที่ทำอย่างตั้งใจและได้ทำซ้ำนั้นควรเป็นสถานการณ์ที่มีความซับซ้อนเกี่ยวข้องกับความปลอดภัยของผู้ป่วย เช่น การช่วยฟื้นคืนชีพ (CPR) และการให้อาหารทางสายยาง ฯลฯ 3) การให้ข้อมูลย้อนกลับโดยผู้เชี่ยวชาญควรทำอย่างทันทีหลังการฝึกปฏิบัติ 4) การฝึกฝนอย่างตั้งใจเกี่ยวกับทักษะการปฏิบัติการพยาบาลด้านวิธีการสอน วิธีการประเมินผลและทรัพยากรการเรียนรู้ 5) การสร้างแรงจูงใจให้ผู้เรียนมีส่วนร่วมอย่างดีในงานที่กำหนดและเรียนรู้ด้วยตนเองอย่างต่อเนื่องและ 6) การฝึกอบรมครูเพื่อใช้รูปแบบการฝึกฝนอย่างตั้งใจข้อเสนอแนะของการศึกษาครั้งนี้คือ สามารถนำแนวทางรูปแบบของการฝึกฝนอย่างตั้งใจเพื่อพัฒนาทักษะการปฏิบัติการพยาบาลไปประยุกต์ใช้ในหลักสูตร และให้ทดลองปฏิบัติในรูปแบบของการศึกษานำร่องเพื่อประเมินผลลัพธ์ก่อน และนำมาประยุกต์ใช้ในการปฏิบัติของหน่วยงานต่อไป
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2018
Modified: 2023-08-09
Issued: 2023-08-09
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5937357.pdf 2.13 MB
ใช้เวลา
0.281176 วินาที

Mullika Singnoi
Title Contributor Type
The model of deliberate practice for development of nursing practice skills
มหาวิทยาลัยมหิดล
Mullika Singnoi
Vorawan Vanicharoenchai
Chorthip Santhanavanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vorawan Vanicharoenchai
Title Creator Type and Date Create
The model of deliberate practice for development of nursing practice skills
มหาวิทยาลัยมหิดล
Vorawan Vanicharoenchai;Chorthip Santhanavanich
Mullika Singnoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of self-directed learning augmented reality handouts for learning medical microbiology and infectious diseases in medical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kasana Raksamani;Vorawan Vanicharoenchai
Nuntra Suwantarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of information literacy instruction among nursing students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Vorawan Vanicharoenchai;Suprapath Sonjaipanich
Pattama Kusuman
วิทยานิพนธ์/Thesis
A review of game-based learning for enhancing medical students\' knowledge retention
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sahatsa Mandee;Vorawan Vanicharoenchai
Duangporn Kritpitchanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chorthip Santhanavanich
Title Creator Type and Date Create
The model of deliberate practice for development of nursing practice skills
มหาวิทยาลัยมหิดล
Vorawan Vanicharoenchai;Chorthip Santhanavanich
Mullika Singnoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,507
รวม 2,515 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 212,450 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 681 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 553 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 213,810 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48