แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
การพัฒนาหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมโดยใช้มาตรฐานสมรรถนะพื้นฐานอาเซียนและแนวความคิดการเรียนรู้เนื้อหากับภาษาสำหรับนิสิตปริญญาตรี สาขาวิชาภาษาอังกฤษ

LCSH: English language -- Conversation and phrase books (for restaurant and hotel personnel)
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
LCSH: English language -- Business English
LCSH: ASEAN -- Language
Abstract: The Purposes of this research were to develop and to study the implementation results of the English for hotel curriculum based on ASEAN common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students. The researcher followed the research and development methodology in 4 steps as follows: 1) the process of studying information and synthesis of basic information related to creating an English for hotel curriculum ; 2) the process of designing the curriculum and taking the developed curriculum to 7 specialists to consider the quality of the curriculum ; 3) the curriculum implement process. The sample group were 33 of third year English major students, Faculty of Liberal Arts, University of Phayao. The results were measured and evaluated using the listening-speaking skill assessment form and the functional competency assessment form ; and 4) the evaluation and curriculum improvement process by inquiring the satisfaction towards the curriculum of the students who were the same group of students as phase 3. Then the results were compiled and improved the components of the English for hotel curriculum to be more appropriate. The research results can be summarized as follows: 1. The English for hotel curriculum, developed by researcher, consisted of 8 components: 1) principles of the curriculum ; 2) objectives of the curriculum ; 3) course description ; 4) learning content ; 5) curriculum structures and learning units ; 6) learning activities ; 7) learning materials ; and 8) evaluation and assessment by using the period of organizing activities according to the learning content of all 5 units for 15 weeks, totaling 60 hours, consisting of 15 lesson plans. The overall quality assessment of the curriculum was accurate and proper at the highest level. 2. The results of the implementation of the English for hotel curriculum revealed that 1) the students' listening-speaking skills after studying were higher than before using the English for hotels curriculum and was higher than the criteria of 60%, 2) the students' functional competency after studying was higher than before using the English for hotel curriculum and was higher than the criteria of 60%, and 3) the overall satisfaction of the students with the English for hotels curriculum was at a high level.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาและศึกษาผลการใช้หลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมโดยใช้มาตรฐานสมรรถนะพื้นฐานอาเซียนและแนวคิดการบูรณาการเนื้อหากับภาษา สำหรับนิสิตปริญญาตรี สาขาภาษาอังกฤษ ผู้วิจัยได้ดำเนินการตามระเบียบวิธีวิจัยและพัฒนาใน 4 ขั้นตอน ดังนี้ 1) ขั้นตอนการศึกษาข้อมูลและการสังเคราะห์ข้อมูลพื้นฐานที่เกี่ยวข้องกับการสร้างหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรม 2) ขั้นตอนการออกแบบหลักสูตร และนำหลักสูตรที่พัฒนาขึ้นไปให้ผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 7 ท่าน พิจารณาหาคุณภาพของหลักสูตร 3) ขั้นตอนการทดลองใช้หลักสูตรฯ โดยผู้วิจัยได้กำหนดกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ นิสิตสาขาภาษาอังกฤษ ชั้นปีที่ 3 คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยพะเยา จำนวน 33 คน เพื่อทดลองใช้หลักสูตร และมีการวัดและประเมินผลโดยใช้แบบประเมินทักษะการฟัง-พูด และแบบประเมินสมรรถนะการทำงานตามหน้าที่ และ4) ขั้นตอนการประเมินและปรับปรุงหลักสูตร โดยการสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อหลักสูตรฯ ของนิสิตซึ่งเป็นนิสิตกลุ่มเดียวกับขั้นตอนที่ 3 แล้วนำผลที่ได้มาประมวลและปรับปรุงองค์ประกอบต่าง ๆ ของหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมฯ ให้มีความเหมาะสมมากยิ่งขึ้น ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. การพัฒนาหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมฯ ที่ผู้วิจัยพัฒนาขึ้น มีทั้งหมด 8 องค์ประกอบ คือ 1) หลักการของหลักสูตร 2) วัตถุประสงค์ของหลักสูตร 3) คำอธิบายรายวิชา 4) สาระการเรียนรู้ 5) โครงสร้างหลักสูตรและหน่วยการเรียนรู้ 6) กิจกรรมการเรียนรู้ 7) สื่อการเรียนรู้ และ 8) การวัดและการประเมินผลการเรียนรู้ โดยใช้ระยะเวลาในการจัดกิจกรรมตามสาระการเรียนรู้ทั้ง 5 หน่วย เป็นเวลา 15 สัปดาห์ รวมทั้งสิ้น 60 ชั่วโมง ประกอบด้วยแผนการจัดการเรียนรู้ 15 แผน การประเมินคุณภาพของหลักสูตรในภาพรวมมีความถูกต้องและความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด 2. ผลการใช้หลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมฯ พบว่า 1) นิสิตมีทักษะการฟัง-พูดหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนโดยใช้หลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมฯ และสูงกว่าเกณฑ์ร้อยละ 60 2) นิสิตมีสมรรถนะการทำงานตามหน้าที่หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนโดยใช้หลักสูตรภาษาอังกฤษ เพื่อการโรงแรมฯ และสูงกว่าเกณฑ์ร้อยละ 60 และ 3) นิสิตมีความพึงพอใจต่อหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรมฯ โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2024-01-06
Issued: 2023-08-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 610252001.pdf 16.48 MB4 2025-02-18 22:04:22
ใช้เวลา
0.021791 วินาที

Kanlayaneee Phucharoen
Somkiart Intasingh
Title Creator Type and Date Create
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sakda Swathanan;Sunee Nguenyuang
Kanlayaneee Phucharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of local curriculum using community participation-based learning to enhance creative thinking and respective mind for elementary students, Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nongluck kienngam;Somkiart Intasingh;Chetthapoom Wannapaisan
Chonthicha Tipduangta
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model for promoting students to be young innovators
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kedthip Sirichaisin;Sakda Swathanan;Uraiwan Hanwong;Nampueng Intanate;Somkiart Intasingh
Kuttiya Piyarungsi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model by integrating phenomenon-based learning and logical framework to promote systematic thinking skill and innovative teacherness for pre-service teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Natad Assapporn;Sunee Nguenyuang;Pimpathu Sutanan
Nawaporn Chalarux
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a curriculum for enhancing teacherness by integrating the philosophy of sufficiency economy and self-fulfillment theory for undergraduate early childhood education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate;Pimpathu Sutanan
Aimon Punthasueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum enhancement of English Language skills using Taba’s Model and content-based instruction for graduate students of Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Nitida Adipattaranan;Sunee Nguenyuang
Siam Chutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model using active learning strategies to enhance analytical thinking skill and English learning motivation of upper secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan;Somkiart Intasingh;Nampueng Intanate
Weenaprapa Cherngchow
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a teaching profession curriculum of elementary education based on outcome-based education and education 4.0
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate
Thitima Yanawongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sakda Swathanan
Title Creator Type and Date Create
Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sakda Swathanan;Sunee Nguenyuang
Kanlayaneee Phucharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model for promoting students to be young innovators
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kedthip Sirichaisin;Sakda Swathanan;Uraiwan Hanwong;Nampueng Intanate;Somkiart Intasingh
Kuttiya Piyarungsi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model using active learning strategies to enhance analytical thinking skill and English learning motivation of upper secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan;Somkiart Intasingh;Nampueng Intanate
Weenaprapa Cherngchow
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of teacher competency development in learning management to promote mathematical literacy in elementary school level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan
Wanlee Karinchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Sakda Swathanan
Nuttapong Phonnuaytrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sunee Nguenyuang
Title Creator Type and Date Create
Model for development of mathematics teachers’ teaching competency at the lower secondary education level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Gullaya Dhompongsa;Somsak Phuvipadawat;Anurak Panyanwat;Ruetinan Samuttai;Sunee Nguenyuang
Phichsinee Chomphucome
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum evaluation model for educational programs in graduate school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Sunee Nguenyuang
Sudawadee Limpaibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data and technology information system development for monitoring, supervision, and evaluation in basic educational level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Nampueng Intanate;Sunee Nguenyuang
Nirun Tungteerabunditkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation model of professional nurse competency appropriate for becoming an ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk
Sriprapai Inchaithep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personnel preparing strategies for internal educational quality assurance of Maejo University: mixed methods research
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat;Kaitsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Utherr Panyo
Neunghatai Chaiarporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Physical education teachers’ teaching provision competency development model for primary student’s health promotion
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Manus Yodcome;Nampueng Intanate;Sunee Nguenyuang
Pimthong Sungsutthipong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an internal educational quality assurance model for bilingual schools in early childhood education level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Suntonrapot Damrongpanit
Yaowatiwa Nammakhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research promotion process for local development of Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Natad Assapaporn; Suchart Leetagool
Thidarat Sukprapaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing instructional competencies of teachers in multi-ethnic classrooms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Banyat Yongtuan;Kiatsuda Srisuk;Natad Assapaporn;Sunee Nguenyuang;Skol Kaewsiri
Parichart Suwanma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning in the integrated ASkills for english teacher course
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nanthiya Saengsin;Nitida Adipattaranan;Duanghathai Katwibun;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Patcharobon Jariyathitinant
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing mentor teachers' competencies to enhance mathematics learning provision in the 21st century
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk;Tipparat Noparit;Nampueng Intanate
Komkai Paitoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Participative management strategies to promote internal quality assurance aystem and mechanism for Faculty of Education of Northern Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatphum Sichomphoo; Sunee Nguenyuang;Kiatsuds Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Surachet Boonyarug
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an english multicultural curriculum to promote language skills and attitudes among Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Nitida Adipattaranan;Nanthiya Saengsin;Sunee Nguenyuang;Somkiart Intasingh
Thanutcha Preechaamornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empowerment-based supervision model for learning management capacity development of mathematics teachers, schools under Office of primary education service area in upper Northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Sunee Nguenyuang;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Detch Sarachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Training model for enabling registered nurses to use Yoga in developing children with neurodevelopmental disorders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Soisuda Vittayakorn;Sunee Nguenyuang
Saowalak Langgapin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Innovation in teaching and learning using personal learning network via social networking tools with gamification to enhance the self directed learning of student interns in professional experience
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anuchai Theeraroungchaisri;Thanomporm Laohajaratsang;Nitida Adipattaranan;Tipparat Noparit;Sunee Nguenyuang
Janejira Arsarkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an enrichment curriculum enhancing speaking competency by integrating modeling and experiential learning for student teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Natad Assapaporn;Sunee Nguenyuang;Somkiat Intasingh
Kaneya Oonnang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sakda Swathanan;Sunee Nguenyuang
Kanlayaneee Phucharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model by integrating phenomenon-based learning and logical framework to promote systematic thinking skill and innovative teacherness for pre-service teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Natad Assapporn;Sunee Nguenyuang;Pimpathu Sutanan
Nawaporn Chalarux
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a curriculum for enhancing teacherness by integrating the philosophy of sufficiency economy and self-fulfillment theory for undergraduate early childhood education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate;Pimpathu Sutanan
Aimon Punthasueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum enhancement of English Language skills using Taba’s Model and content-based instruction for graduate students of Chiang Mai University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Nitida Adipattaranan;Sunee Nguenyuang
Siam Chutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of thinking teaching competency development based on school as a learning community for private school teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nongluck Kienngam;Somkiat Intasingh;Sunee Nguenyuang
Raviwan Thongsrikaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a teaching profession curriculum of elementary education based on outcome-based education and education 4.0
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate
Thitima Yanawongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,963
รวม 2,986 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,150 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 163 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,546 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48