แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors affecting trust in social commerce

LCSH: Kasetsart University -- Theses. M.B.A. 2017
Classification :.LCCS: HF5548.32
LCSH: Kasetsart University. Faculty of Business Administration -- Theses
LCSH: Electronic commerce
LCSH: Internet marketing
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Information technology -- Economic aspects
Abstract: The objectives of this study aim to 1) study the factors affecting customer trust under a social commerce context and 2) compare the influence degree of these affecting factors on different customers with different personal characteristics ( gender, age, education background, incomer level, online shopping frequency, and time length of online shopping experience). The population of the study comprised social commerce users who had online shopping experience on any social networking sites either in China or Thailand. A sample of 400 respondents was drawn by using convenience sampling method. The data was gathered by self- administered questionnaire. The data was analyzed by descriptive statistics including frequency, percentage, mean, and standard deviation. Hypotheses were tested by inferential statistics including t- test, F- test, and LSD at 0.05 significant levels. The results of the study revealed that the size of social commerce vendor had the lowest influence degree on trust for both Chinese and Thai customers. Whereas, after- sales service had the highest influence level on Chinese customers and transaction safety had the highest influence degree on Thai customers. The results of the hypothesis testing indicated that the factors affecting trust in social commerce vendors had significantly different influence degrees on customers with different gender, age, education, monthly income and time length of online shopping experience. Meanwhile, the factors affecting trust in social commerce vendor had no significant difference influence degree on customers with different online shopping frequency.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Created: 2017
Modified: 2566-06-30
Issued: 2023-06-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://kasetsart.idm.oclc.org/login?url=https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2560/ruijie-zen-all.pdf
CallNumber: HF5548.32.Z46
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ruijie-zen-all.pdf 5.33 MB
ใช้เวลา
0.020887 วินาที

Ruijie Zeng
Title Contributor Type
Factors affecting trust in social commerce
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Ruijie Zeng
Nirundon Tapachai
Nuttapon Punpugdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nirundon Tapachai
Title Creator Type and Date Create
The Tenants satisfaction on service quality of rental apartment : a case study of Terawan Apartment
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Kutcharin Kanitpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Union Gas and Chemical Co., Ltd. staffs opinion toward quality management system
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Theeratchanon Lapvisutisin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business ethical values of swedish business students
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Arkom Tusortara
วิทยานิพนธ์/Thesis
The entrepreneurial traits of czech republic's business students
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Chavimon Sasipibool
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business ethical values of austrain undergraduate business students
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Pachamon Wongfai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceived tourism image and motivation of Thailand by Swedish youth tourists
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Paiboon Watanaputhipreud
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business ethical values of Australian business students
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Pantipa Intarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing factors affecting the purchasing decision on the garlic herb
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sineenat Kochakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Austrian youth perception of Thailand as a holiday destination
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Wanitchaya Iamaram
วิทยานิพนธ์/Thesis
The entrepreneurial traits of Australian business students
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Wilailak Pakdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The potential of the European Union (EU) furniture industry
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Juraiwan Srithongthae
วิทยานิพนธ์/Thesis
The job satisfaction of employees at PTT head office
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sasawat Soontaros
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jewellery industry in EU market
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sumittra Sriphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of market demand and purchasing decision making process of canned coconut milk used by Thai restaurants in Australia
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Worapojjanee Waedwongthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hungarian tourist behavior
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Chanon Sangsaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hungarian business culture
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Matukorn Keawsamsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The motorcycle dealers' opinion towards marketing factors of Honda Click I motorcycle
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Achara Tanadumrongsak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employee s job satisfaction at Nike Inc. Liaison office, Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Pentip Chobdham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Training needs for management skills development in Lao PDR
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Phoutthasone Bouppha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of the ecotourism policy and management between Austria and Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Pinyo Achariyayouch
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning styles of high school Thai and Australian students
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Pitsamorn Kusalanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
Austrian tourist behavior
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Piyanart Tangprdit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business culture of Czech republic
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Poomake Chungpanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Czech tourist behavior
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Varisa Sangsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The preference of sales promotion activities approaching below The line advertising on beer business
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Charoonpun Santanawiwit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing factors affecting consumer buying decision on breeze detergent
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Chatlada Suwannasorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corporate governance assessment : a case study of companies in energy and utilities sector
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Chom Kongnun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors of school member s job satisfaction toward school administrative function : a case study of bilingual school
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Kullavee Lopraditpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Austrian business culture
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Naruechol Suebsonthi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adoption process of sugar free concept among Thai consumers
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Parinya Roenphithak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Job satisfaction of officers at the Army Audit Office
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Paviga Weoprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploratory of destination values of Australian travelers towards Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Phattaravee Treesittichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions of international backpackers toward security incidents in Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Pipatpong Chanchaivoravit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of hydroponics vegetable farming business plan for Thai Hydro Farm Co., Ltd.
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Porntip Buncha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Job seekers attitude toward the dimensions of organizational culture
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Thaweerak Sangdarakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploratory of destination values of Austrian travelers towards Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Visanu Veerasiriyanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The prospects opinion towards marketing factors of Krun Krin Ka Fe coffee shop
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Kanyavee Poosurapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The organizational citizenship behaviors, organizational commitment and job satisfaction among medical doctors in AAA hospital
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Kritsana Ploybutsaya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customers perception towards marketing attributes of SF World Cinema and Paragon Cineplex
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Napasorn Vacharapanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cross-cultural comparison of psycho-social adaptation and academic engagement between international students in France and Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Panadda Klamsum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Opinion of auto paint shop owners in Bangkok towards solvent recycle machine
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Siporn Tungsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer's attitude towards the idea green printing and writing paper concerning corporate social responsibility
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sirinara Yaigate
วิทยานิพนธ์/Thesis
The needs of customer in using TouchSIM by TrueMove
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sumitra Mekpriboonvattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer response to music in television advertising
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Suppakarn Ponpichai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Opinions toward customer’s decision in choosing Driving for drunker service
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Teeravat Poonoussavasombut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer perceptions towards coke zero in Bangkok Area
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Wipaporn Karnprasert
วิทยานิพนธ์/Thesis
The prospects' preference towards marketing factors of Thai Superior coffee shop
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Arpapan Insorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customers' opinions towards new customer relationship management (CRM) programs of olarn aluminum limited partnership
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Juthaphorn Apinophiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing factors affecting shopping decision towards products sold in market fair in Bangkok Metropolitan
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Kasemsri Pongseree
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prospects' preference towards marketing factors of Tem-Pa-Ling Drinks
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Nunmanus Suphaprapawanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers' preference toward bio-plastic product
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Saengusa Seedarod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing factors important to business buying decision of petrochemical product in Vietnam market
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sakulrut Suttitham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Asean tourist behavior
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Sasivan Saengnark
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer behavior and marketing factors important to purchasing decision of smart phone
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Wunwarn Warawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The moral reasoning of business undergraduate students Kasetsart University Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Phurisa Saengkam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business start-up motivation of Indian entrepreneurs in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Mishra, Ashok Kumar
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brand value, promotional activities, customer relationship management factors on : implication on Matress shops in Songkhla province
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai ;Chuenjit Changchenkit ;Nuttapon Punpugdee
Kanokrat Chaitada
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cluster approach to strengthen competitiveness of Chiang Rai SMEs in food processing industry
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Namo Boonsnong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing factor preferences and media explosure of customer towards mineral water
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai;Nuttapon Punpugdee
Nutchapol Ngiamphaisan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting trust in social commerce
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai;Nuttapon Punpugdee
Ruijie Zeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The risk perceptions and adoptions of E-Commerce users towards digital currency
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai;Nuttapon Punpugdee
Siow Vic Yeo
วิทยานิพนธ์/Thesis
SME entrepreneurs awareness of organizational resilience principles
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai
Chocholac, Petr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nuttapon Punpugdee
Title Creator Type and Date Create
Brand value, promotional activities, customer relationship management factors on : implication on Matress shops in Songkhla province
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai ;Chuenjit Changchenkit ;Nuttapon Punpugdee
Kanokrat Chaitada
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting trust in social commerce
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai;Nuttapon Punpugdee
Ruijie Zeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The risk perceptions and adoptions of E-Commerce users towards digital currency
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Nirundon Tapachai;Nuttapon Punpugdee
Siow Vic Yeo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,232
รวม 1,233 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,235 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 22 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
รวม 98,300 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48