แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students
การใช้สื่อเสมือนจริงเพื่อส่งเสริมการพูดภาษาอังกฤษ การปฏิสัมพันธ์และการมีส่วนร่วมของนักเรียนชาวไทยที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ



LCSH: Augmented reality
LCSH: Augmented reality in education
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Motivation in education
Abstract: The COVID-19 pandemic had an impact on the EFL classroom. Teachers struggle to provide an online lesson that allows students to practice their content, interact with specific English language usage characteristics, and develop English language proficiency. This study demonstrates the use of EFL course content and augmented reality (AR) technology to improve Thai EFL students’ learning achievement and virtual learning experience via computer-generated perceptual interactive experiences across multiple sensory modalities. The participants are 34 undergraduate students from one university in Bangkok, Thailand, majoring in Classical Thai Dance. The twelve lessons were adapted from an online class that included AR. Using a questionnaire, pre-test and post-test, and observation, the researcher used a mixed-methods research design to investigate the effectiveness of the instruction, learning achievement, and participants’ stages of interaction and self-adjustment toward implementing AR. This study, in particular, provides an account of the student-centered re-design of EFL instruction during the ‘new normal in order to achieve learning outcomes and provide a supportive learning experience for students. To assess students’ performance in English classes using an AR application, English learning lesson plans with an AR application were designed and implemented in the English classroom. Thirty students were chosen for participation using purposive sampling. Observation, pre-test/post-test, and a questionnaire were used to collect data. According to the findings of this study, Augmented Reality learning activities combined with a Task-based learning approach encourage students to participate in activities and improve student motivation in language learning. As a result, increased motivation boosts language achievement.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2023
Modified: 2023-06-26
Issued: 2023-06-26
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 1906-9308
BibliograpyCitation : HRD journal. Vol 14, No 1 (Jun. 2023), p. 117-129
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 hrd14n1p117-129.pdf 474.75 KB1 2025-05-07 03:22:58
ใช้เวลา
0.021326 วินาที

Itsariphak Hongnimitchai
Title Contributor Type
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students : a case of tertiary Thai dance classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Itsariphak Hongnimitchai
Nattharmma Nam-fah
Punwalai Kewara
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Itsariphak Hongnimitchai;Nattharmma Namfah;Punwalai Kewara

บทความ/Article
Nattharmma Namfah
Title Contributor Type
Perception towards the CEFR-based English proficiency test: A case of the student-teacher in the teacher for local development project at one university in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Namfah;ณัฏฐ์ธรรมา น้ำฟ้า

บทความ/Article
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Itsariphak Hongnimitchai;Nattharmma Namfah;Punwalai Kewara

บทความ/Article
Punwalai Kewara
Title Contributor Type
An inquiry into the motivation to study english abroad: Voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sasiwimon Wijarnjit;Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara;ศศิวิมล วิจารณ์จิตร;เด่นชัย ปราบจันดี;พรรณวลัย เกวะระ

บทความ/Article
Enhancing Intercultural Competence by Using Video-Based Instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Kanit Samphanthanakarn;Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance english vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jariya Charernsuk;Janpanit Surasin;Punwalai Kewara

บทความ/Article
English teacher identity development in borderland discourse: Delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sakorn Kung;Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara

บทความ/Article
Global Englishs orientation in English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jutamas Juntanee;Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee;จุฑามาศ จันทนี;พรรณวลัย เกวะระ;เด่นชัย ปราบจันดี

บทความ/Article
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Itsariphak Hongnimitchai;Nattharmma Namfah;Punwalai Kewara

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 29
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,885
รวม 2,914 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 68,192 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 82 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 68,325 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48