แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Cross-cultural examination of the relationship of service quality perceived value, customer satisfaction and Loyalty in the Drug Store in Bangkok, Thailand

Organization : Rajamangala University of Technology Phra Nakhon. Faculty of Business Administration
Email : gumporn.s@rmutp.ac.th
keyword: Marketing
ThaSH: User satisfaction
ThaSH: Drugstores
ThaSH: Retail trade
Abstract: The cross-cultural customer experience and the service environment were two of the most important aspects of retailing that should be prioritized, particularly in pharmacy shops. This research investigated the retail experience at the pharmacy store from the perspectives of people from a variety of diverse backgrounds and different geographical locations. The interview was planned and performed by the researcher using a semi-structured format. Participants were recruited from a variety of community-based pharmaceutical shop during the pandemic in the Bangkok areas. The researcher applied convenience sample with the assistance of the owner of the pharmaceutical shop. The analysis of the data was transcribed verbatim and analyzed for key themes via manual inductive coding and constant comparison. The research participants shared their personal experiences with purchasing drugs and associated items during the pandemic. They were also exposed to the store's atmosphere and sanitary environment. Misappropriation of retail space might be caused by dissatisfaction with the shopping experience. A variety of behavioral strategies that improved the retail experience, such as creating a dedicated section in the shop for relevant items or updating the in-store environment, may help improve the retail experience for customers. The authors provided suggestions for how retailers might use their newly acquired knowledge about consumer behavior. Each of these themes also offered the possibility of further investigation in the future.
Address: BANGKOK
Email: arit@rmutp.ac.th
Role: Funding agency
Email : arit@rmutp.ac.th
Created: 2564
Modified: 2025-05-24
Issued: 2566-05-18
งานวิจัย/Research report
application/pdf
CallNumber: วจ 658.812 ก579ค
eng
Spatial: Thail
Spatial: Bangkok
©copyrights Rajamangala University of Technology Phra Nakhon
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 BUS_66_09.pdf 600.13 KB5 2025-07-06 15:03:37
ใช้เวลา
0.016173 วินาที

Supasettaysa, Gumporn
Title Contributor Type
Cross-cultural examination of the relationship of service quality perceived value, customer satisfaction and Loyalty in the Drug Store in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
Supasettaysa, Gumporn
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
งานวิจัย/Research report
Rajamangala University of Technology Phra Nakhon
Title Creator Type and Date Create
Customer journey, customer experience, and customer satisfaction in the servicescape of the Bangkok Aesthetics clinics
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
Rajamangala University of Technology Phra Nakhon
Gumporn Supasettaysa
งานวิจัย/Research report
Customer experience managementv lue and satisfaction of customer through government service s application program
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
Rajamangala University of Technology Phra Nakhon
Thanaphon Ratchatakulpat
Sirikarn Tirasuwanvasee
Holger Kieckbusch
งานวิจัย/Research report
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 69
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,041
รวม 3,110 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 172,931 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 4,676 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 729 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 113 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 46 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 25 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 18 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 10 ครั้ง
รวม 178,548 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.198