แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The viability of storytelling by using cartoon media for marketing communication in Thailand business

keyword: Storytelling
; Marketing communication
; Customer satisfaction
; Cartoon and animation
Abstract: Storytelling is the process of telling the content or story. Storytelling aims to make the audience understand what the narrator wants to convey, make the audience experience the narrative content, remember the storytellers' content or the main message, and finally, make the audience willing to tell the message or experience to others. Today, the role of storytelling exists in not only the entertainment and advertising industries, but it also plays a role in marketing communication and public relations strategies for creating memorable content for businesses in a wide variety of other industries. For example, cartoon characters and avatars have been extensively used in storytelling within industries primarily in advertising and the public relations process. However, the effectiveness of the use of storytelling tools in both private and public sectors as a marketing communication tool remains under-examined. This research aims to investigate the business opportunities that may exist, or be created, in both the public and private sectors by incorporating storytelling into general marketing communication of businesses, to give value and added memorability to businesses' brands, products, and services. In-depth interviews with both experts in marketing businesses and academia have been undertaken as part of this research. The results show that storytelling can have a significant and essential role to play in not only cartoon entertainment businesses but also in other businesses. Storytelling has two main roles in the marketing communication process. The first role of storying is a way to communicate with the target consumers. A second role is a tool for creating additional value and memorability in brands, products, and services, especially for consumers
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-04-10
Issued: 2023-04-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 11226passakorn.pdf 4.36 MB
ใช้เวลา
0.035819 วินาที

Passakorn Suksomjit
Title Contributor Type
The viability of storytelling by using cartoon media for marketing communication in Thailand business
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Passakorn Suksomjit
Nij Tontisirin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nij Tontisirin
Title Creator Type and Date Create
A marketing strategy based on service design for in-app purchases to encourage young adult to embrace digital payment in mobile gaming
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan;Nij Tontisirin
Apisara Leenoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Crime prevention through environmental design : a case study of Thammasat University Rangsit Campus
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nij Tontisirin
Areen Phuntarakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The viability of storytelling by using cartoon media for marketing communication in Thailand business
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nij Tontisirin
Passakorn Suksomjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai consumers behaviour using video streaming platform during COVID-19 pandemic : a comparative analysis of Netflix and Viu
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nij Tontisirin
Runchana Wongsaroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of COVID-19 on the herbal medicine market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nij Tontisirin
Werin Phantumabumrung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Urban housing on wetlands in Phnom Penh Cambodia
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nij Tontisirin
Sovanborey, Khoem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 44
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,432
รวม 5,476 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 272,654 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 400 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 273,519 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101